eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 17 Oct 2019 00:58:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 16 października 2019 20:24:30 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    kont, a nie za branie kredytów - z czym dla DG wiadomo, że są kłody pod nogi.

    > Bo akurat by mi się ten kredyt przydał, a moje doświadczenie z kupowania
    > mebli i rowerów na RRSO 0 mówiło mi, że nie powinno być problemów.

    A, to rzeczywiście zmienia warunki brzegowe - ale po pierwsze tutaj RRSO jest ujemne
    (ciekawe swoją drogą, czy jest wyliczone w podpisie drobnym drukiem, nie chce mi się
    nawet sprawdzić ;) - a po drugie nie wziąłeś pod uwagę, że to krokodyl-popierdółka.
    No i też zupełnie inną sprawą jest kredyt na konkretny towar, gdzie sponsoruje ten
    kredyt 0% sklep - a tak naprawdę klienci, którzy kupują nie za taki kredyt (nigdy nie
    kupuję w sklepach, gdzie jest taki kredyt 0% - chyba że naprawdę mają najtaniej, ale
    teraz to już się bardzo rzadko zdarza, bo i tak internet ich pokona) - a wypłatą
    gotówki.
    Np. KK w punkcie bnp paribas też dostaniesz "na dowód" z limitem do 4k - ale do tej
    karty bank nie dopłaca, a wręcz odwrotnie.
    Tutaj dopłaca - więc nic dziwnego, że chce w zamian choć danych o kliencie.

    Ty nie możesz PRP w CA - ani w żadnym innym banku - założyć, ponieważ masz już jakieś
    konto w banku (pytanie, czy w PL, czy w ogóle w UE/EOG).

    > Nie pisałem dalej bo zakładałem, że to już wynika.
    > Jak jej pokazałem ich własny regulamin to stwierdziła, że jak chcę to mi
    > założy PRP.

    O wow, to trzeba było założyć ;>

    > Dlaczego według Ciebie nie mogę?
    > Nie znam szczegółów, ale zakładam, że banki muszą założyć PRP komuś, kto
    > nie ma żadnego konta, ale chyba nie mają zakazu zakładania komu innemu.
    > Jak ktoś założy jako pierwsze PRP a potem jakieś inne to może też nie ma
    > obowiązku zamykać PRP.

    Kurtałka, zajrzałem do ustawy i w sumie rzeczywiście zakazu w niej nie wyczytałem.
    Bo niby jest jeden artykuł, że PRP jest dla konsumenta, który nie ma rachunku w
    żadnym innym banku/SKOKu (przy okazji wyszło, że PRP można w każdym kraju UE/EOG(?))
    - ale w innym jest, że jeśli ma się taki rachunek w innym banku, to drugi bank MOŻE,
    ale nie musi, odmówić założenia PRP.
    A o zamykaniu PRP w przypadku otwarcia innego konta - czy też zakazie otwarcia
    innego, jeśli się posiada PRP - chyba nawet nie ma słowa...