  • 1. Data: 2014-01-03 16:25:21
    Temat: Co w razie śmierci właściciela konta?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia bądź sprawdzalne informacje, to
    uprzejmie proszę wrzucić.

    Czy ktokolwiek weryfikuje godzinę zgonu względem złożonych w tym samym
    dniu dyspozycji?

    Lokaty - czy są z automatu zrywane, czy trwają do końca?

    Karty kredytowe - czy umowy są z automatu wygaszane? Skąd bank wie, że
    klient zmarł?

    Czy-co-tam-komu-się-jeszcze-nasunie?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2014-01-03 16:43:47
    Temat: Re: Co w razie śmierci właściciela konta?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    sqlwiel" <"nick wrote:

    > Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia bądź sprawdzalne informacje, to
    > uprzejmie proszę wrzucić.

    Postaram się coś napisać jak już będę po tamtej stronie.
    Będzie z dobrego źródła.

  • 3. Data: 2014-01-03 17:12:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 16:25:21 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia bądź sprawdzalne informacje, to
    > uprzejmie proszę wrzucić.
    > Czy ktokolwiek weryfikuje godzinę zgonu względem złożonych w tym samym
    > dniu dyspozycji?

    Jak nie podpadniesz,to pewnie nie, szczegolnie ze czesto jest sama
    data pokazana. Ale radze uwazac, bo .

    > Lokaty - czy są z automatu zrywane, czy trwają do końca?
    > Karty kredytowe - czy umowy są z automatu wygaszane? Skąd bank wie, że
    > klient zmarł?

    Z powiadomienia przez rodzine, bo skad indad ?
    No chyba ze im poczta list zwroci "adresat zmarl".

    A jak sie dowie ... kto wie, moze i skorzysta z okazji, przestawi
    wszystko na 0% :-)

    J.

  • 4. Data: 2014-01-03 20:02:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 16:25:21 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

    > Czy ktokolwiek weryfikuje godzinę zgonu względem złożonych w tym samym
    > dniu dyspozycji?

    W przypadkach spornych. Np jest pełnomosnik do lokaty, (ale z reguły pełnomocnictwo
    takie wygasa z chwilą śmierci własciciela rachuku) i wypłacił środki posmierci
    włąsciele rachunku nie informując banku ze ten zmarł.
    I dopóki jest spokój wszystko będzie ok jednak jesli np spadkobiercy zmarłego zaczną
    drązyć temat to bedzie to weryfikowane. I jesli taki pełnomocnik wiedział że
    właściciel konta nie żyje a kasę wypłacił to będzie spór.
    Znam osobiście przypadek że własciciel konta cofnał pełnomocnictwo składając
    odpowiedni druk w jednym oddziale ale godzine później pełnomocnik wypłacił kase w
    drugim oddziale(tam jeszcze nie dotarło info o cofnięciu). Oczywiście wina banku i
    kasę na konto bank zwrócił a z nieuczciwym pełnomocnikiem bujał sie po sądach.

    > Lokaty - czy są z automatu zrywane, czy trwają do końca?
    W znanych mi przypadkach jesli bank dostanie akt zgonu(najczęściej od rodziny) to
    przelicza depozyty na dzień zgonu i wrzuca na nieoprocentowane konto.
    > Karty kredytowe - czy umowy są z automatu wygaszane? Skąd bank wie, że
    > klient zmarł?
    W przypadku depozytów akty zgonu wpływaja od rodziny co oczywiste;), w przypadku
    pożyczek często również ale też bank moze np dostać zwrotkę z poczty "adresat nie
    zyje" i wtedy bank występuje o akt zgonu i rozpoczyna postepowanie spadkowe aby
    ustalić spadkobierców jesli rodzina dobrowolnie nie chce podjąć spłaty.

    > Czy-co-tam-komu-się-jeszcze-nasunie?

    Powyższe na podstawie znanych mi przypadków ale czy tak jest we wszystkich
    instytucjach finasowych to oczywiście nie wiem.

  • 5. Data: 2014-01-03 20:46:33
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Lokaty - czy są z automatu zrywane, czy trwają do końca?

    Bank nie spieszy sie z podejmowaniem czynnosci. Przede wszystkim musi
    otrzymac wiarygodna (akt zgonu, wyrok) informacje o smierci. Jezeli nie ma
    dyspozycji na taki wypadek to srodki powinny zostac zamrozone i ewentualnie
    czekac na postepowanie spadkowe.

    > Karty kredytowe - czy umowy są z automatu wygaszane?

    j.w.

    > Skąd bank wie, że klient zmarł?

    Od osoby bliskiej, spadkobiercy, urzedu, sadu.

    > Czy-co-tam-komu-się-jeszcze-nasunie?

    Rozne zusy i tym podobne moga sie upomniec o swiadczenia wyplacone po dniu
    smierci.

  • 6. Data: 2014-01-03 21:34:30
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2014-01-03 20:02, Kris pisze:

    > W znanych mi przypadkach jesli bank dostanie akt zgonu(najczęściej od rodziny) to
    przelicza depozyty na dzień zgonu i wrzuca na nieoprocentowane konto.

    Bzdura. W znanych mi przypadkach bank stosuje oprocentowanie
    umowne nawet w wypadku gdy spadkobiercy pobiorą kasę przed
    upływem terminu.

  • 7. Data: 2014-01-03 21:45:32
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2014-01-03 16:25, sqlwiel pisze:
    > Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia bądź sprawdzalne informacje, to
    > uprzejmie proszę wrzucić.
    >
    > Czy ktokolwiek weryfikuje godzinę zgonu względem złożonych w tym samym
    > dniu dyspozycji?

    Bank nie ma możliwości weryfikacji godziny zgonu klienta.

    > Lokaty - czy są z automatu zrywane, czy trwają do końca?

    Zazwyczaj jest tak, że naliczanie odsetek zostaje wyłączone z od dnia
    zgonu. Dotyczy to również kredytów (tak było w Pekao SA). Każdy bank ma
    swoje procedury i nie muszą one być identyczne w każdym z banków.

    > Karty kredytowe - czy umowy są z automatu wygaszane? Skąd bank wie, że
    > klient zmarł?

    Nie ma czegoś takiego jak wygaszanie. Saldo kapitału + odsetki do dnia
    śmierci wchodzą w skład masy spadkowej. Źródłem wiedzy o śmierci klienta
    może też być zwrotka z poczty.

    > Czy-co-tam-komu-się-jeszcze-nasunie?

    Darek

  • 8. Data: 2014-01-03 21:48:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 21:34:30 UTC+1 użytkownik jo44 napisał:

    > Bzdura.
    Niwe ma to jak kategoryczne stwierdzenie.
    > W znanych mi przypadkach bank stosuje oprocentowanie
    > umowne nawet w wypadku gdy spadkobiercy pobiorą kasę przed
    > upływem terminu.
    Ty znasz więc takie przypadki a ja takie. Spotkałem się z zapisami że umowa rachunku
    depozytowego wygasa z dniem śmierci właściciela.

  • 9. Data: 2014-01-03 21:53:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 21:45:32 UTC+1 użytkownik Darek napisał:

    > Nie ma czegoś takiego jak wygaszanie. Saldo kapitału + odsetki do dnia
    > śmierci wchodzą w skład masy spadkowej.

    Często bywa tak że pożyczka przechodzi w tzw "stan natychmiastowej wymagalnosci"
    czyli nie ma planu spłat a jest wymagalna w całości
    >Źródłem wiedzy o śmierci klienta może też być zwrotka z poczty.
    Ale i tak bank musi wystapic o akt zgonu.

  • 10. Data: 2014-01-03 21:56:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 21:45:32 +0100, Darek napisał(a):

    > Bank nie ma możliwości weryfikacji godziny zgonu klienta.

    Wszelkie sprawy zalatwia na podstawie obejrzenia aktu zgonu - nie ma
    tam godziny ?

    Ale zablokowac trzeba.

    J.