  • 11. Data: 2003-10-13 04:14:26
    Temat: Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Podobno kiedy deficyt w wyniku twórczej księgowości przekroczy 60%
    > PKB trzeba będzie go zlikwidować. Ale nie przez kilka lat tylko w
    > ciągu jednego roku. Im prędzej tym lepiej.

    Mówiąc ściślej: jeśli deficyt budżetu przekroczy 60% (czyli państwo
    wyda o 60% więcej niż zarobiło) to następny budżet musi być uchwalony
    bez deficytu (czyli nie można już nic pożyczać, można wydawać tylko to
    co się zarobiło). Nie oznacza to oczywiście od razu likwidacji
    zadłużenia...

    > Jak sobie to wyobrażacie? Jeżeli teraz są protesty, to co się
    > stanie, kiedy nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później
    > do końca roku za darmo?

    Ja stawiam jednak na rozwiązanie a'la 1989 - pensje ciągle są płacone,
    tyle że ich wartość leci na łeb, na szyję...

    > Kupować zapas worków z piaskiem? :-)

    Cholera wie. Praktycznie na pewno kolejna zmiana twarzy u władzy i
    gwałtowny spadek wartości oszczędności. A co dalej, to zależy od tego
    kto się wynurzy...

  • 12. Data: 2003-10-13 06:25:25
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Radosław Popławski <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    >Bo mają z dupy organizację pracy...

    Tak: najlepiej, żeby dziennik wypełniali na lekcji (szczególnie wychowawcy),
    a klasówki i kartkówki poprzednie sprawdzali podczas pisania przez uczniów
    klasówki następnej... Fajnie by było...

  • 13. Data: 2003-10-13 07:13:10
    Temat: Re: Co to będzie kiedy w cišgu 1 roku nastšpi konieczno?ć likwidacji deficytu budżetowego?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Widać, że pojęcie o pracy nauczyciela masz mizerne.

    He he... widać, że pojęcie o pracy poza szkolnym zapieckiem
    masz mizerne ;-)
    W sukurs moim słowom zechciała właśnie przyjść Rzepa, która
    w swoim weekendowym wydaniu na pierwszej stronie (zielonej)
    zamieściła takie ładne zestawienie ilości godzin pracy w różnych
    zawodach. Ze słupków wyraźnie wynika, że w oświacie pracuje
    się drastycznie krócej niż w jakiejkolwiek innej branży.

    > Myślisz, że klasówki
    > sprawdzają się same,

    Jeśli nauczyciel wyciąga argument o wielogodzinnym sprawdzaniu
    wypocin swoich uczniów to powinien się raczej zastanowić czy sam
    ma dobrze opanowany materiał, który usiłuje uczyć.
    A już gdy mówi to nauczyciel z podstawówki, to chyba powinien
    poważnie pomyśleć o zmianie pracy.

    > dziennik wypełnia się sam,

    Tak... przerwy międzylekcyjne zapewne służą plotkowaniu
    w pokoju nauczycielskim.

    > wywiadówki, rady
    > pedagogiczne itp. wliczają się do tych 18 godzin?

    To może się pochwalisz ile razy w tygodniu są urządzane
    wywiadówki i ile średnio godzin dodatkowej pracy z tego
    powodu dochodzi na dzień?

    > Gdyby nauczyciel miał
    > 40 godzin lekcji tygodniowo, to po tygodniu pracy trzeba było by go z
    > pracy odwozić karetką na sygnale. A to kosztuje.

    E tam, IMO to po prostu ZNP (czy co tam teraz jest) skutecznie
    broni branżowych przywilejów co jak zwykle w takich przypadkach
    odbywa się kosztem innych.

    Pix

  • 14. Data: 2003-10-13 08:11:16
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > zawodach. Ze słupków wyraźnie wynika, że w oświacie pracuje
    > się drastycznie krócej niż w jakiejkolwiek innej branży.

    Czy Rzepa zamieściła także zestawienie godzin, które się spędza nad robotą
    poza robotą.

> [...]
    > ma dobrze opanowany materiał, który usiłuje uczyć.
    > A już gdy mówi to nauczyciel z podstawówki, to chyba powinien

    Sam się poważnie zastanów.
    Mam dla ciebie zadanie.
    Weź sobie 5 klas po 30 zeszytów i przejrzyj zadania domowe. Niech będą na
    stronę. Powiedzmy, że zrobisz to w połowie semestru.
    Ile stron musisz przeczytać i ile czasu ci to zajmie?
    Weź rzepę i przeczytaj na głos 150 razy cytowany przez ciebie artykuł. Ile
    czasu ci to zajęło? Trochę dużo co? Zapewniam cię, że przeczytałeś dużo
    mniej niż jest tego w zadaniach domowych. Po za tym nie musiałeś się
    zastanawiać co tam jest napisane, ani tego poprawiać.
    Gdyby ci to czytanie szło za szybko możesz sobie utrudnić licząc czasowniki.

    > Tak... przerwy międzylekcyjne zapewne służą plotkowaniu
    > w pokoju nauczycielskim.
    Nie zgodnie z regulaminem większości szkół spędza się je na dyżurach na
    korytarzu pilnując co by sobie dzieciaki na głowę nie wlazły.

    > To może się pochwalisz ile razy w tygodniu są urządzane
    > wywiadówki i ile średnio godzin dodatkowej pracy z tego
    > powodu dochodzi na dzień?
    Wywiadówki akurat zajmują mało czasu, po za faktem, że zwykle są późnym
    popołudniem i trzeba do pracy dojechać i wrócić. Rozłóż sobie 8 godzin pracy
    na trzy części między którymi jedziesz do domu i wracasz. I okazuje się, że
    wywiadówka trwa nie godzinę, ale trzy. Oceny dla rodziców trzeba przepisać.
    30 uczniów x 10 przedmiotóe x kilka(naście) ocen. Policzyłeś. Ile godzin na
    dzień ci wyszło?
    Do tych osiemnastu godzin dolicz jeszcze kółka zainteresowań, które jednak
    większość nauczycieli prowadzi, wyjścia na zawody, konkursy, które do godzin
    pracy wliczane nie są, dojścia do domu ucznia, który ma nauczanie
    indywidualne.

    Dodatkowo rzadko który nauczyciel ma tylko 18 godzin, zwykle jest to 20 lub
    22. Takie są statystyki.

    > E tam, IMO to po prostu ZNP (czy co tam teraz jest) skutecznie
    > broni branżowych przywilejów co jak zwykle w takich przypadkach
    > odbywa się kosztem innych.

    Niech to będzie 40 godzin, ale po tych 40 godzinach niech nauczyciel wywali
    dupę przed telewizorem i nie myśli o robocie, a tak niestety nie jest.

    Aha, nie jestem nauczycielem, ale mam możliwość przyglądania się pracy
    szkoły z trochę innej pozycji i zapewniam cię, że te 18 godzin bardzo szybko
    się rozmnaża. Plus jest tylko jeden. Po za obowiązkowymi lekcjami resztę
    pracy rozkładasz sobie w dogodnym dla ciebie terminie, po filmie, przed
    filmem jak ci wygodnie.

    18 godzin to jest ilość godzin lekcyjnych, a nie ilość godzin pracy
    nauczyciela. Jak rzepa w swoim zestawieniu podaje 18 godzin to takie
    zestawienie może służyć tylko do jednego. Podtarcia sobie tyłka, jak ci się
    papier skończył.

  • 15. Data: 2003-10-13 08:15:03
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "Nicek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Widać, że pojęcie o pracy nauczyciela masz mizerne. Myślisz, że klasówki
    > sprawdzają się same, dziennik wypełnia się sam, wywiadówki, rady
    > pedagogiczne itp. wliczają się do tych 18 godzin? Gdyby nauczyciel miał
    > 40 godzin lekcji tygodniowo, to po tygodniu pracy trzeba było by go z
    > pracy odwozić karetką na sygnale. A to kosztuje.

    Ano mam pojęcie, bo w rodzinie troche nauczycieli jest....
    taki nauczyciel wf-u czy wt szczególnie dużo tych klasówek sprawdza.... z
    rodzicami też sie często spotyka...

    Sprawdzenie przeciętnej klasówki z przedmiotu innego niż polski (bo tam są
    wypracowania - jest troche inaczej) zajmuje 5-10 minut. W klasie masz góra
    30 osób, to Ci daje ...max 300 minut = 5 godzin.
    Jeśli są 2 godizny przedmiotu w tygodniu, to ma max 8 klas, klasówka jest
    średnio 2-3 razy w semestrze. Łącznie masz 40 godzin na jedną klasówkę -
    czyli tydzień pracy. Sprawdzanie klasówek + wywiadówki zajmuje więc .. max 6
    tygodni (liczone jako dopełnienie do 40 godzin pracy. Załóżmy że codzinnie
    przez 2 godziny w domu przygotowuje siedo lekcji i/lub "doszkala się" - bo
    chce być na bieżąco z postępem wiedzy w jego dziedzinie. Czyli masz 20
    godzin pracy (a inni czegos pracują 40!)

    Czyli po 1.5 miesiaca już nauczyciel pracuje "czyste" 20 godzin
    tygodniowo.Do tego ma 2 tygodnie ferii w zimie, tydzień na koniec roku, 2
    miesiące wakacji, wolne na wielkanoc i rekolekcje (SIC! - nawt jak jest
    muzułmaninem). Mało ???

  • 16. Data: 2003-10-13 08:38:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy Rzepa zamieściła także zestawienie godzin, które się spędza nad robotą
    > poza robotą.

    Sądzę, że ujęcie jest całościowe.

    > Mam dla ciebie zadanie.
    > Weź sobie 5 klas po 30 zeszytów i przejrzyj zadania domowe. Niech będą na
    > stronę. (..)

    Jak pamiętam, to nauczyciele preferowali raczej wyrywkowe
    sprawdzanie prac domowych.

    > Nie zgodnie z regulaminem większości szkół spędza się je na dyżurach na
    > korytarzu pilnując co by sobie dzieciaki na głowę nie wlazły.

    To widać coś się zmieniło ;-)
    Za moich czasów brać nauczycielska siedziała sobie w pokoju
    a po korytarzach kręciło się tylko kilku z nich - rozumiem, że
    obecnie spaceruje całe szacowne grono nauczycielskie?

> [...]
    pracy
    > na trzy części między którymi jedziesz do domu i wracasz. I okazuje się,

    A od kiedy to dojazd wlicza się do czasu pracy?
    Fajnie by było :-)

    > Oceny dla rodziców trzeba przepisać.
    > 30 uczniów x 10 przedmiotóe x kilka(naście) ocen. Policzyłeś. Ile godzin
    na
    > dzień ci wyszło?

    To może policz. Najlepiej z uwzględnieniem wakacji - zarówno letnich
    jak i zimowych.

    > Dodatkowo rzadko który nauczyciel ma tylko 18 godzin, zwykle jest to 20
    lub
    > 22. Takie są statystyki.

    Przyznasz, że to i tak niewiele.

    > Niech to będzie 40 godzin, ale po tych 40 godzinach niech nauczyciel
    wywali
    > dupę przed telewizorem i nie myśli o robocie, a tak niestety nie jest.

    Ano, tutaj mogę się zgodzić - w końcu to budżetówka ;-)

    > Aha, nie jestem nauczycielem, ale mam możliwość przyglądania się pracy
    > szkoły z trochę innej pozycji

    Więc zachodzi podejrzenie iż jako zaangażowany emocjonalnie
    nie jestes obiektywny :-))

    > (..) Jak rzepa w swoim zestawieniu podaje 18 godzin to takie
    > zestawienie może służyć tylko do jednego. Podtarcia sobie tyłka, jak ci
    się
    > papier skończył.

    Spokojnie - nigdzie nie napisałem, że tam jest 18.
    Podaje więcej, ale i tak żenująco mało w porównaniu z innymi
    zawodami.

    Pix

  • 17. Data: 2003-10-13 09:55:51
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

    > Sądzę, że ujęcie jest całościowe.
    Nie wiem nie czytałem

    > Jak pamiętam, to nauczyciele preferowali raczej wyrywkowe
    > sprawdzanie prac domowych.

    Nikt nie sprawdza wszystkich zadań, bo jest to czasowo niemożliwe. Sprawdza
    się wyrywkowe zadania dokładnie, ale robi się to częściej niż raz na rok.

    > To widać coś się zmieniło ;-)
    > Za moich czasów brać nauczycielska siedziała sobie w pokoju
    > a po korytarzach kręciło się tylko kilku z nich - rozumiem, że
    > obecnie spaceruje całe szacowne grono nauczycielskie?
    Ustalone jest ilu nauczycieli ma mieć dyżury na korytarzu. Jak jest więcej
    nauczycieli to mają wówczas wolne.
    Zwykle wychodzi, że jedną, dwie przerwy ma się wolne w ciągu dnia.

    > A od kiedy to dojazd wlicza się do czasu pracy?
    > Fajnie by było :-)

    Ale nie dojeżdzasz dwa razy w ciągu dnia do pracy, ani też nie chodzisz do
    ucznia do domu. Tego do czasu pracy już się niestety nie wlicza.
    O tym mówiłem, nie o dojazdach do szkoły na lekcje.

    > To może policz. Najlepiej z uwzględnieniem wakacji - zarówno letnich
    > jak i zimowych.

    To teraz ja ci przynam rację, Ale też nie do końca.
    Praca nauczyciela nie kończy się razem z wakacjami i nie zaczyna 1 września.
    Jeszcze są rady, sprawozdania do napisania, przygotowania.
    Ale "zwykły" pracownik też ma płatny urlop. Ile teraz? 20/26 dni roboczych.
    To przecież też miesiąc czasu.
    Przewaga po stronie nauczycielskiej, ale nie tak duża.
    Ciekawy fakt. Wszyscy zauważają, że nauczyciele mają wakacje, ale nikt nie
    zauważa, że inni mają urlopy.

    > lub
    >
    > Przyznasz, że to i tak niewiele.
    22 godziny zajęć lekcyjnych. Im więcej zajęć lekcyjnych tym więcej pracy
    poza.
    To dobija spokojne do 40-tki tygodniowo w ciągu roku.
    Oczywiście różnie dla różnych nauczycieli.
    Najlepiej na tej statystyce wychodzą katecheci, a szczególnie księża.
    W następnej kolejności nauczyciele "mało zeszytowi"
    Wbrew pozorom w-f iści (pod warunkiem, że mu się chce,ale to dotyczy
    wszystkich nauczycieli) też mają dużo ponad te 18-22 godziny.
    Nikt nie liczy, że nauczyciel wf w ciągu tygodni ma koła sportowe, które są
    wieczorami i na które trzeba ekstra do szkoły przyjechać po raz drugi.
    Zawody sportowe, które są najczęstszymi wyjściami ze szkoły, zwykle trwają
    cały dzień, a nauczycielowi liczy się tylko tyle ile miał godzin w-f w danym
    dniu.
    Nic extra.

    > Więc zachodzi podejrzenie iż jako zaangażowany emocjonalnie
    > nie jestes obiektywny :-))

    Akurat nie. Mam trochę wgląd "od góry" w szkoły.

  • 18. Data: 2003-10-13 10:23:02
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił "poilkj" <p...@g...pl>:

    > "pix" <p...@w...pl> wrote in message

    Pozwolicie że dorzucę swoje trzy grosze ;-)

    [ciach]

    > Ustalone jest ilu nauczycieli ma mieć dyżury na korytarzu. Jak jest więcej
    > nauczycieli to mają wówczas wolne.
    > Zwykle wychodzi, że jedną, dwie przerwy ma się wolne w ciągu dnia.
    W tej szkole musi być bardzo dużo korytarzy - w szkołach do których ja
    chodziłem, bądź w których uczyli moi znajomi (a znam sporo nauczycieli),
    każdy nauczyciel miał dużur na jednej albo na dwóch przerwach dziennie -
    reszte miał wolną

    > Ale nie dojeżdzasz dwa razy w ciągu dnia do pracy, ani też nie chodzisz do
    > ucznia do domu. Tego do czasu pracy już się niestety nie wlicza.
    > O tym mówiłem, nie o dojazdach do szkoły na lekcje.
    Jeśli chodzi o dojeżdżanie na wywiadówkę, to przecież nikt Ci nie każe
    wychodzić ze szkoły przed nią i później wracać.

> [...]
    > Przewaga po stronie nauczycielskiej, ale nie tak duża.
    > Ciekawy fakt. Wszyscy zauważają, że nauczyciele mają wakacje, ale nikt nie
    Tutaj to już trochę przesadziłeś - policzmy:
    większość ludzi ma max 26 dni urlopu, czyli ok. 5 tygodni
    nauczyciel ma:
    8,5 tygodnia w wakacje (odliczyłem bardzo dużo rad pedagogicznych)
    + 2 tygodnie ferii zimowych
    + dodatkowe dni wolne (robocze) w okolicach różnych świąt: 4 na Wielkanoc,
    1 Boże Ciało, ok.5 na Boże Narodzenie
    + okazyjne wolne poniedziałki czy piątki w okolicach 1,3 maja, 1,11
    listopada, itp.
    W sumie to daje ponad 12,5 tygodnia !!!

    PS. Żeby nie było że stoję po czyjejś stronie - ja od 5 lat w ogóle nie
    mam urlopu...

> [...]
    > Wbrew pozorom w-f iści (pod warunkiem, że mu się chce,ale to dotyczy
    > wszystkich nauczycieli) też mają dużo ponad te 18-22 godziny.
    Nie zapominaj że są to godziny lekcyjne - czyli trwają po 45 minut.
    Wiem że do tego dochodzą przerwy - ale w tym czasie można zrobić niektóre
    "zadania domowe"

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 19. Data: 2003-10-13 10:31:14
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Rafal" <r...@W...wp.pl> wrote in message

    > Ano mam pojęcie, bo w rodzinie troche nauczycieli jest....
    > taki nauczyciel wf-u czy wt szczególnie dużo tych klasówek sprawdza.... z
    > rodzicami też sie często spotyka...

    Nie jest wychowawcą żadnej klasy? Nie jeździ na zawody? Nie ma zajęć
    popołudniowych w ramach koła sportowego.
    Tzn, że albo trzeba zmienić nauczyciela, albo dyrekcje.
    A pomyśl o polonistach, bo oni w tej statystyce wypadają najgorzej.

    > Sprawdzenie przeciętnej klasówki z przedmiotu innego niż polski (bo tam są
    > wypracowania - jest troche inaczej) zajmuje 5-10 minut. W klasie masz góra
    > 30 osób, to Ci daje ...max 300 minut = 5 godzin.

    5 godzin na jedną klasówkę na jedną klasę

    > Jeśli są 2 godizny przedmiotu w tygodniu, to ma max 8 klas, klasówka jest
    > średnio 2-3 razy w semestrze.

    Powiedzmy każda klasa raz na dwa miesiące. Ale doliczmy jeszcze zeszyty raz
    na dwa miesiące. Liczmy je tak samo jak sprawdziany.
    Czyli jeden sprawdzian/zeszyt na miesiąc na jedną klasę.
    Podziel to przez 4, bo 4 tygodnie w miesiącu i pomnóż przez 8 klas.

    1 spr / 4 tyg * 8 klas * 5 godz = 10 godz.
    10 godzin DODATKOWYCH zajęć w postaci sprawdzania sprawdzianów NA TYDZIEŃ.

    > Załóżmy że codzinnie
    > przez 2 godziny w domu przygotowuje siedo lekcji i/lub "doszkala się" - bo
    > chce być na bieżąco z postępem wiedzy w jego dziedzinie.

    no to jeszcze 5 dni * 2 godziny = 10 godzin W TYGODNIU.

    No to według mojej matematyki wyszło 18 godzin lekcji + 10 godzin na
    sprawdzanie + 10 godzin na douczanie wychodzi 38 godzin pracy w tygodniu.

    Co miałeś z matematyki dostateczny?

    > .Mało ???

    No właśnie mało???

    A dolicz jeszcze dwóch uczniów w tygodniu, do których chodzisz na lekcje do
    domu.
    Jeśli służbowo wychodzi z pracy coś załatwić to robisz to w godzinach pracy.
    Nauczyciel idzie do ucznia poza godzinami pracy. Jemu się liczy czas bycia u
    ucznia.

    Czyli 2 godziny u ucznia + 2 godziny na dojście, bo nauczyciel w szkole nie
    mieszka, nawet jeśli uczeń mieszka koło szkoły.

    Uff, no to dobiliśmy do 40 godzin pracy w tygodniu.

    A teraz powiedz mi jak intensywnie pracujesz w pracy. Ile czasu
    przesiadujesz w pracy nic nie robiąc.
    To spróbuj to zrobić na lekcji choćby w-f. Usiądź sobie tak na 10 minut za
    biurkiem i odpocznij w czasie lekcji. Nie da się.

    >Do tego ma 2 tygodnie ferii w zimie, tydzień na koniec roku, 2
    > miesiące wakacji, wolne na wielkanoc i rekolekcje (SIC! - nawt jak jest
    > muzułmaninem).

    A ty muzułmaninie nie masz urlopu, czy go nie zauważyłeś. Masz miesiąc
    urlopu. Odlicz w takim razie ten miesiąc od wakacji nauczycieli.
    No to co zostały ci ferie i trochę wakacji. Z tych wakacji też odlicz parę
    dni na rady pedgogiczne, które odbywają się przed rozpoczęciem roku i po
    zakończeniu.
    No i nie zrobiło się wcale tak dużo tego wolnego.

    p.s
    pomijając fakt, że twoje założenia do wyliczeń są bzdurne to w praktyce
    dochodzi się do takich właśnie liczb w ciągu roku szkolnego.
    W rzeczywistości jest to mniej niż 40 godzin w przypadku uśrednionego
    nauczyciela, ale jest to daleko od tych 18 godzin jak co niektórym się
    wydaje.
    Jeśli uwzględnisz intensywność pracy w ciągu lekcji przyjmując jakiś tam
    współczynnik do tych 18 godzin to 40 godzin "przeliczeniowych" masz jak w
    banku.
    A uwzględniłeś pracę nauczyciela "któremu się chce" bo takich jeszcze
    trochę jest?

  • 20. Data: 2003-10-13 10:46:32
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "gornik" <g...@g...w.pl> wrote in message

> [...]
    > chodziłem, bądź w których uczyli moi znajomi (a znam sporo nauczycieli),
    > każdy nauczyciel miał dużur na jednej albo na dwóch przerwach dziennie -

    Och, to się nazywa umiejętność manipulacji.

    A ile ta reszta wynosi?

    > Jeśli chodzi o dojeżdżanie na wywiadówkę, to przecież nikt Ci nie każe
    > wychodzić ze szkoły przed nią i później wracać.

    To dolicz do czasu pracy te godziny czekania w szkole.
    Szczególnie wtedy kiedy masz na 8 rano do szkoły kończysz o drugiej , a
    wywiadówka jest o 7 wieczorem.

> [...]
    > 1 Boże Ciało, ok.5 na Boże Narodzenie
    > + okazyjne wolne poniedziałki czy piątki w okolicach 1,3 maja, 1,11

    A to ciekawe. Ty na wielkanoc pracujesz? 3 maja też?
    Sobie też to odlicz.

    > PS. Żeby nie było że stoję po czyjejś stronie - ja od 5 lat w ogóle nie
    > mam urlopu...

    To, że ty nie masz nie znaczy, że inni nie mają.

    Po za tym dyskusja toczy się o pracy w ciągu roku szkolnego, czyli o
    normalnym tygodniu pracy.
    Ty też nie pracujesz 40 godzin tygodniowo jak ci w to uśrednić urlop.

    > Nie zapominaj że są to godziny lekcyjne - czyli trwają po 45 minut.
    > Wiem że do tego dochodzą przerwy - ale w tym czasie można zrobić niektóre
    > "zadania domowe"

    Owszem, parę minut na wyjście 30 osób z klasy, zamknięcie klasy, oddanie
    klucza, zmianę dziennika w pokoju nauczycielskim, odpowiedzenie uczniowi na
    pytanie, bo przerwa to jedyny moment w którym nauczyciel ma czas. Wpaść do
    kibla. W tym czasie oczywiście równolegle jesteś na dyżurze na szkolnym
    boisku na które trzeba dojść
    Zostało ci trochę czasu na wyciągnięcie długopisu..

    Mówisz o rzeczach niewykonalnych.