  • Data: 2021-05-17 15:43:29
    Temat: Re: Co sie dzieje z rynkiem nieruchomosci?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 16 maja 2021 o 02:51:57 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > U mnie w miescie jest taki bloger nieruchomosciowy co ma dostep do miejskich
    statystyk transakcyjnych.

    > I ostatnio pisze w skrocie ze: Popyt jest 2x wyzszy niz normalnie (przed wirusem) a
    podaz jest z grubsza ponizej polowy tego co normalnie.

    > czyli masz rozdarcie z grubsza 4 krotne. Starczy ci takie wyjasnienie?

    Starczy to jedno, ale drugie, czy to jest w ogóle jakieś wyjaśnienie?
    Bo jak z informacji, ile transakcji jest realizowanych, wyciągnąć informacje o tym,
    jaka jest podaż a jaki popyt?
    Jakoś można by z gwałtownego spadku transakcji wywnioskować, że podaż zmalała - ale
    to tylko przy założeniu, że w "normalnych" czasach szybko sprzedaje się naprawdę duża
    (>90%) część wystawianych mieszkań.
    No chyba że ma też informacje o cenach sprzedaży (hmmm, w PL akty notarialne z ceną
    do gminy idą - choć mimo to, i mimo że za ten wypis sam zapłaciłeś, to i tak musisz
    jeszcze osobiście iść zgłosić się do podatku od nieruchomości - bo akty idą do innego
    działu).