eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co sie dzieje, jak ktos nie moze splacic kredytu hipotecznego?
    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co sie dzieje, jak ktos nie moze splacic kredytu hipotecznego?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 23:24:54 +0100

    Uzytkownik "robert" <r...@s...pl> napisal w wiadomosci
    news:gmibi6$jfl$1@inews.gazeta.pl...

    > no wlasnie, jak sam piszesz, po wykresleniu z hipoteki :-), ale mowa jest
    > o sytuacji, gdy bank JEST wpisany do hipoteki, w takiej sytuacji nie
    > podejmiesz zadnych znaczacych dzialan, typu sprzedaz, wpis innej osoby,
    > instytucji do hipoteki, bez zgody banku,zreszta sie nie dziwie, bank daje
    > kase i chce sie zabezpieczyc, a jaka ma gwarancje, ze jak gosc sprzeda
    > mieszkanie, to z kasa przyleci od razu do banku? :-)

    Bla, bla, bla... podstawe prawna swojego twierdzenia podasz?

    Poza tym mylisz pojecia, w hipotece nie wpisuje sie wlasciciela,
    hipoteka to jeden z dzialów ksiegi wieczystej, wlasciciela wpisuje sie w
    dziale II Kw, hipoteki w dziale IV Kw. Ba, mozliwy jest np. podzial
    nieruchomosci i odlaczenie jej czesci do innej Kw.
    Wpisanie w dziale IV Kw hipoteki nie umniejsza w zaden sposób mozliwosci
    zbycia takiej nieruchomosci - zmiany wlasciciela wpisanego w dziale II Kw.
    Paradoksalnie w pewnych przypadkach zabezpiecza przed egzekucja z takiej
    nieruchomosci np. na podstawie hipoteki przymusowej.
    Inna sprawa jest, ze nikt ROZSADNY nie kupi nieruchomosci obciazonej
    hipoteka bez jednoczesnej splaty wierzytelnosci, której zabezpieczeniem jest
    dana hipoteka. W ksiegach widnieje duzo hipotekowego smiecia, czyli hipotek
    o wartosci 5 zl, 20 zl, czy 50 zl, pochodzacych jeszcze z czasów
    poprzedzajacych denominacje. I ludzie takie nieruchomosci kupuja, bo
    wykreslenie tego "syfu" kosztuje wiecej pieniedzy i czasu, niz stworzone
    tymi wpisami zagrozenie.