eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
  • Data: 2009-02-07 10:44:03
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z/svc pisze:
    > Jak przyjmujesz spadek "wraz z dobrodziejstwem inwentaża", to długi
    > też, ale tylko do wartości spadku. W najgorszym wypadku zostajesz z
    > niczym. No, chyba że od spadku i tak podatek naliczą.
    >
    > Aha, i zapamiętaj coś jeszcze: masz tylko kilka (3, 6?) miesięcy na
    > dookreślenie się. Jeśli nie podejmiesz żadnych działań, defaultowo
    > dostajesz cały spadek, czyli razem z długami.
    >
    > Swoją drogą: ciekawe ile osób w Polsce o tym wie. Pewnie jakieś 90%
    > Polaków jest ekspertami od polityki, sportu i medycyny, ale za to nie
    > wie jak wybronić się przed wzięciem na klate długów swoich rodziców.
    nie jestem prawnikiem, więc jakby co niech mnie ktoś poprawi, ale:

    Mamy taką sytuację - umiera nasz ojciec, który miał sporo długów. AFAIK
    najlepiej jest przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza. Wówczas
    najwyżej nic nie zyskamy, ale też nie stracimy.

    Ale jeśli odmówimy przyjęcia spadku, a mamy dzieci to one z automatu
    (jako osoby nie posiadające zdolności do czynności prawnych) przyjmują
    spadek. I będą musiały spłacać długi dziadka. Jako rodzice nie możemy
    podjąć decyzji w imieniu dziecka, gdyż przekracza to czynności zwykłego
    zarządu. Zgadza się?