eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
  • Data: 2009-02-06 12:50:00
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo wrote:

    > Mam jeszcze pytanie - załóżmy, że bank ma przeciągający się problem ze
    > sprzedażą mieszkania (nie ma chętnych do kupna) - czy w tej sytuacji
    > kredytobiorca ma prawo mieszkać w mieszkaniu do czasu jego sprzedaży czy
    > zostaje wyeksmitowany i czeka (Bóg wie ile) na zakończenie całej sprawy?
    > Cały czas pamiętamy, że połowa kredytu jest spłacona, a więc w części to
    > mieszkanie należy do kredytobiorcy.

    Mieszkanie jest własnością właściciela, a bank ma tylko zabezpieczenie
    na mieszkaniu. Nie jest tak, że jesteś właścicielem tylu % mieszkania
    ile spłaciłeś kredytu. Podpisałeś z bankiem umowę, bank dał ci kasę na
    zakup mieszkania. Mieszkanie kupiłeś i jest twoje. Ale na poczet długów
    w banku, bank zabezpieczył się w hipotece.

    Generalnie nie jesteśmy w USA, gdzie jak ktoś nie ma kasy na spłatę
    hipoteki, to przestaje płacić i sobie mieszka do momentu aż go
    zlicytują, lub też po prostu wychodzi, trzaska drzwiami i pa. Tam jest
    inne prawo i jak nie spłacasz domu, to bank zabiera dom i kropka. W
    Polsce jest inaczej - jak nie spłacasz mieszkania, to bank będzie cię
    ścigał do końca życia i dzieci o kapitał, odsetki i koszty.

    Czyli generalnie nie opłaca się zalegać z ratami ani o jeden dzień.
    Jeżełi coś nie idzie, to sam wystaw mieszkanie na sprzedaż, wynajmij,
    cokolwiek, ale nie zalegaj z ratami, to mogą być kłopoty.