  • 1. Data: 2008-03-09 16:35:04
    Temat: Co roku zaświadczenie o dochodzie przy hipotecznym?
    Od: "p.g" <p...@w...pl>

    Witam
    Czy w każdym banku np. NORDEA kredyt mieszkaniowy HABITAT żądają w umowie o
    kredyt hipoteczny przedstawienia zaswiadczenia o dochodzie
    oraz stanie rodzinnym CO ROKU mimo terminowych spłat kredytu? Dziś zarobki
    na "papierze" są
    a jutro zarobki "na papierze" mogą być dla banku niewystarczające. I tu w
    przypadku braku oficjalnych
    dochodów (a dla banku nie wystarczy powiedzieć że mam pieniądze bo przecież
    spłacam)
    bank może w drastycznych przypadkach cofnąć kredyt :-(. Ja znam
    przynajmniej jeden kredyt hipoteczny
    chyba na 15 lat (PKO BP) w którym pomimo śmierci jednego z kredytobiorców
    raty są spłacane i bank nie
    żąda zaświadczeń co roku o dochodzie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-09 17:57:45
    Od: "Tania hipoteka" <t...@W...gazeta.pl>

    Nikt nie zada, ale wszyscy maja taki zapis.
    Podobnie jak o wycenie co rok.
    Takie sa wymagania prawa i nic na to nie poradzisz. A rzeczywistosc wyglada
    zupelnie inaczej

  • 3. Data: 2008-03-09 20:00:10
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Takie sa wymagania prawa i nic na to nie poradzisz. A rzeczywistosc
    > wyglada
    > zupelnie inaczej

    To podaj jakieś artykuły tego prawa na poparcie.

    A do autora postu - nie odpowiada to zmień bank.

    Darek

  • 4. Data: 2008-03-09 20:27:26
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Podobnie jak o wycenie co rok.
    > Takie sa wymagania prawa i nic na to nie poradzisz. A rzeczywistosc

    Jakie wymagania prawa? Jeżeli masz taki zapis w umowie to się na niego
    zgodziłeś i nie rozumiem skąd te pretensje?

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2008-03-09 20:51:00
    Od: "p.g" <p...@w...pl>

    > To podaj jakieś artykuły tego prawa na poparcie.
    >
    > A do autora postu - nie odpowiada to zmień bank.
    >
    > Darek

    Ja sobie zabrałem umowę do domu w celu zapoznania się przed ewentualnym
    podpisaniem. Jest tam między innymi taki zapis:
    Obowiązki kredytobiorcy:
    W okresie kredytowania Kredytobiorca zobowiązany jest do przedkładania w
    Banku, w terminie do dnia 15 maja roku następującego po roku podatkowym,
    dokumentów potwierdzających wyskość dochodów osiaganych w roku podatkowym,
    wraz z załączonym oświadczeniem o dochodach i stanie rodzinnym.

    Czy ten zapis to wymagania prawa czy wymagania niektórych bankow?

  • 6. Data: 2008-03-09 21:11:27
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO nie wszystkie mają taki zapis.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-03-09 21:29:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "p.g" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > wraz z załączonym oświadczeniem o dochodach i stanie rodzinnym.
    >
    > Czy ten zapis to wymagania prawa czy wymagania niektórych bankow?

    Procedury ostroznosciowe banku. Taki zapis reguluje jasno kiedy
    kredytobiorca musi udokumentowac swoja zdolnosc kredytowa.

    MK

  • 8. Data: 2008-03-09 21:34:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:fr1jpe$lbh$1@news.wp.pl...
    > IMHO nie wszystkie mają taki zapis.
    > JaC

    Nie musi byc on w umowie. Prawo bankowe mowi, ze kredytobiorca na zadanie
    banku ma dostarczyc dokumenty do okreslenia zdolnosci kredytowej i
    wykorzystania kredytu.

    Art. 70. 3. Kredytobiorca jest obowiązany umożliwić podejmowanie przez bank
    czynności związanych z oceną sytuacji finansowej i gospodarczej oraz
    kontrolę wykorzystania i spłaty kredytu.

    Art. 74. W czasie obowiązywania umowy kredytu kredytobiorca jest obowiązany
    przedstawić - na żądanie banku - informacje i dokumenty niezbędne do oceny
    jego sytuacji finansowej i gospodarczej oraz umożliwiające kontrolę
    wykorzystania i spłaty kredytu.

    Art. 75. (265) 1. W przypadku niedotrzymania przez kredytobiorcę warunków
    udzielenia kredytu albo w razie utraty przez kredytobiorcę zdolności
    kredytowej bank może obniżyć kwotę przyznanego kredytu albo wypowiedzieć
    umowę kredytu.

    MK

  • 9. Data: 2008-03-09 22:59:29
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]

    > wraz z załączonym oświadczeniem o dochodach i stanie rodzinnym.
    >
    > Czy ten zapis to wymagania prawa czy wymagania niektórych bankow?

    Wymagania niektórych banków. Na szczęście jest ich coraz mniej. Chociaż mój
    ma życzenie, abym pytał go o to czy mogę zaciągnąć jakiekolwiek
    zobowiązanie. Czyli de facto gdybym chciał kupić toster na raty za 99zł to
    też musiałbym zapytać...

    pozdr.
    RobertS

    ps
    a czy w umowie jest jakaś sankcja? czyli co się stanie jeżeli ww. nie
    przedstawisz? czy bank w takiej sytuacji może wypowiedzieć umowę? jeżeli
    takiego zapisu nie ma to znaczy, że oświadczenie jest obowiązkowe, ale jak
    go nie przedstawisz to nic się nie stanie...

  • 10. Data: 2008-03-09 23:23:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message
    pl...

> [...]
    > takiego zapisu nie ma to znaczy, że oświadczenie jest obowiązkowe, ale jak
    > go nie przedstawisz to nic się nie stanie...

    Polecam Art 75 ust 1 Prawa bankowego :).

    MK