  • 1. Data: 2007-04-23 08:30:50
    Temat: Co jest takiego wyjątkowego w AmExach?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W porównaniu z Visą/MC? Bo wszyscy mówią o amexach z taką lekką nutką
    estymy, a ja nie wiem, o co chodzi. ;-) Na oko normalna karta kredytowa - w
    sklepie płacisz, a potem spłacasz. :) Co zatem je wyróżnia?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 2. Data: 2007-04-23 08:37:59
    Temat: Re: Co jest takiego wyjątkowego w AmExach?
    Od: "ES" <e...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > W porównaniu z Visą/MC? Bo wszyscy mówią o amexach z taką lekką nutką
    > estymy, a ja nie wiem, o co chodzi. ;-) Na oko normalna karta kredytowa - w
    > sklepie płacisz, a potem spłacasz. :) Co zatem je wyróżnia?

    W sklepie nie płacisz, bo pomimo nalepek przy kasach prawie nikt tej karty nie
    przyjmuje.
    Z tego, co wiem, to z hipermarketów można nią zapłacić tylko w Tesco. Nawet
    salon firmowy Plusa wycofał w kasach płatności Ameksami.

    Ale mało kto ją ma w portfelu, zatem niskim kosztem szpan pełną gębą. :-)

  • 3. Data: 2007-04-23 08:52:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ES wrote:
    [...]

    > W sklepie nie płacisz, bo pomimo nalepek przy kasach prawie nikt tej karty nie
    > przyjmuje.
    E ? Interesująca teza, ale nie do końca prawdziwa.

    > Ale mało kto ją ma w portfelu, zatem niskim kosztem szpan pełną gębą. :-)

    Tu chyba mógłbym się zgodzić.

    KJ

  • 4. Data: 2007-04-23 09:22:30
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > W porównaniu z Visą/MC? Bo wszyscy mówią o amexach z taką lekką nutką
    > estymy, a ja nie wiem, o co chodzi. ;-) Na oko normalna karta kredytowa - w
    > sklepie płacisz, a potem spłacasz. :) Co zatem je wyróżnia?

    Z tego co mi wciskano, to "darmowe" ubezpieczenia na zycie,
    ubezpieczenia od kradziezy oraz czesc firm daje dodatkowe znizki typu
    "wycieczka 5% taniej", "powiekszenie biustu 2% taniej" :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-04-23 09:47:03
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Samotnik wrote:
    > W porównaniu z Visą/MC? Bo wszyscy mówią o amexach z taką lekką nutką
    > estymy, a ja nie wiem, o co chodzi. ;-) Na oko normalna karta kredytowa - w
    > sklepie płacisz, a potem spłacasz. :) Co zatem je wyróżnia?

    Z tego co było na grupie jest to kk dobra dla tych, którzy często
    podróżują, ale nie wiem jak wypadają przeliczniki dla niej. Poza tym
    jest raczej rzadko w Polsce spotykana co już nadaje jest lekki posmak
    tajemniczości i małego obiektu kultu ;) ... prafrazując:
    Posiadanie Amexa - bezcenne! Za wszystko inne zapłacisz kartą MC hle hle

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 6. Data: 2007-04-23 12:21:49
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f0hs80$5k5$1@inews.gazeta.pl...

    > E ? Interesująca teza, ale nie do końca prawdziwa.

    Rzekłbym wręcz bardziej nieprawdziwa niż prawdziwa. :-)

    > Tu chyba mógłbym się zgodzić.

    Hahahaha, no baaaaa. Ale co do pakietu uslug dodanych, to w
    wydaniu Mille raczej rzeczywiście nędza. No chyba że ktoś
    chorowity jest albo wierzy w ubezpieczenia.

    marekz

  • 7. Data: 2007-04-23 17:24:00
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    Poza tym
    > jest raczej rzadko w Polsce spotykana co już nadaje jest lekki posmak
    > tajemniczości i małego obiektu kultu ;) ... prafrazując:
    > Posiadanie Amexa - bezcenne! Za wszystko inne zapłacisz kartą MC hle hle

    Właśnie dlatego mam Amexa :) Obroty miesięczne to góra kilkadziesiąt złotych
    (raz miałem pow. 200), bo w okolicy tylko jeden w sumie niewielki sklepik
    przyjmuje ten typ kart.
    Mimo wszystko warto :)
    Za kilka miesięcy powalczę o zniesienie opłaty na kolejny rok, jeśli sie
    uda, to dalej będę ją mieć w portfelu. A jeśli nie, to się z nią pożegnam.

  • 8. Data: 2007-04-23 17:54:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

    > W porównaniu z Visą/MC? Bo wszyscy mówią o amexach z taką lekką nutką
    > estymy, a ja nie wiem, o co chodzi. ;-) Na oko normalna karta kredytowa - w
    > sklepie płacisz, a potem spłacasz. :) Co zatem je wyróżnia?

    Brak limitów?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2007-04-23 18:20:52
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    ES <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > salon firmowy Plusa wycofał w kasach płatności Ameksami.
    >
    > Ale mało kto ją ma w portfelu, zatem niskim kosztem szpan pełną gębą. :-)

    Eee nie jest tak zle, ja regularnie place nia w Piotrze i Pawle, w
    Realu, w aptece, u stomatologa, w co najmniej 3 knajpkach - wszystko to
    w Toruniu, a nie Niu Jorku. Obroty miesieczne 2-3kpln, blyskawiczna
    akceptacja zawsze (nie wiem dlaczego). 1 (slownie: jeden) raz spotkalem
    sklep z log oAmexa, w ktorym amexem zaplacic nie moglem. Lubie go bo
    jest inny :)

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

  • 10. Data: 2007-04-23 18:32:15
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Mon, 23 Apr 2007 08:30:50 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > W porównaniu z Visą/MC? Bo wszyscy mówią o amexach z taką lekką nutką
    > estymy, a ja nie wiem, o co chodzi. ;-) Na oko normalna karta kredytowa - w
    > sklepie płacisz, a potem spłacasz. :) Co zatem je wyróżnia?

    Podłącze się pod pytanie kolegi.
    W wakacje pojadę do Niemiec lub Austrii na 3 miesiące, chciałbym na miejscu
    płacić kartą. Na razie mam kredytówkę Citi, co do której opinie są takie,
    że zakupy w obcej walucie nie są zbyt opłacalne. Czy taki Amex lepiej na
    tym polu wychodzi? Czy może nie oglądać się na Amexa i wziąć MC z ING?

    pozdrawiam