  • 11. Data: 2007-04-23 20:10:15
    Temat: Re: Co jest takiego wyjątkowego w AmExach?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "ES" <e...@g...pl> wrote in message
    news:f0hr97$19o$1@inews.gazeta.pl...

    > W sklepie nie płacisz, bo pomimo nalepek przy kasach prawie nikt tej karty
    > nie
    > przyjmuje.
    > Z tego, co wiem, to z hipermarketów można nią zapłacić tylko w Tesco.
    > Nawet
    > salon firmowy Plusa wycofał w kasach płatności Ameksami.

    Fajnie, ze moj Amex o tym nie wie i daje sie nim placic w wielu miejscach. Z
    transakcji, ktore widze udalo mi sie zaplacic np w Carrefour, Auchan, Real,
    LOT, KFC, PizzaHut, Robo Wash, Reebok, Big Star, Tesco, Leroy Merlin, Media
    Markt, Saturn, Hula Kula, roznego rodzaju stacjach benzynowych (tu niestety
    zwykle z autoryzacja) i PKP. O ile sie nic dranatycznie nie zmienilo w ciagu
    ostatnich kilku tygodni to ciagle moge swobodnie nia placic. Ostatnio tez
    widzialem naklejke w Luxmedzie.

    > Ale mało kto ją ma w portfelu, zatem niskim kosztem szpan pełną gębą. :-)

    Pewnie, kiedys w sklepie kasjerka pytala czy karta, ktora tak szybko dziala
    jest droga :).

    MK

  • 12. Data: 2007-04-23 20:12:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "smE" <n...@n...com> wrote in message news:6se9oicudarz.dlg@th.el.ma...

    > W wakacje pojadę do Niemiec lub Austrii na 3 miesiące, chciałbym na
    > miejscu
    > płacić kartą. Na razie mam kredytówkę Citi, co do której opinie są takie,
    > że zakupy w obcej walucie nie są zbyt opłacalne. Czy taki Amex lepiej na
    > tym polu wychodzi? Czy może nie oglądać się na Amexa i wziąć MC z ING?

    Do Niemiec to najlepiej bankomatowa, bo to troche zacofany kraj jesli chodzi
    o platnosci karciane. No, chyba, ze masz ich lokalna debetowke...

    MK

  • 13. Data: 2007-04-23 20:55:44
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    MK napisał(a):
    > Do Niemiec to najlepiej bankomatowa, bo to troche zacofany kraj jesli chodzi
    > o platnosci karciane. No, chyba, ze masz ich lokalna debetowke...
    Zgadzam sie. U nich jest po prostu tragedia, jesli o to chodzi. Dosyc
    czesto bywam w Berlinie i dziwi mnie, ze w tak "swiatowym" miescie moga
    byc takie problemy z akceptacja kart.
    Z moich doswiadczen wynika, ze jesli juz, to statystycznie czesciej
    akceptuja MC, niz Vise.

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl

  • 14. Data: 2007-04-23 22:03:31
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 23-04-2007 o 20:20:52 Wwieslaw <u...@o...pl> napisał:

    > blyskawiczna akceptacja zawsze (nie wiem dlaczego).

    Zapłać większy rachunek - wtedy autoryzacja będzie trwała dłużej :)
    Do określonej kwoty transakcji amex jest offlinowy.
    Floor limity wynikające z umów z akceptantami są na dość wysokim poziomie.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://pl.opera.com/

  • 15. Data: 2007-04-24 03:16:22
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    jooseff <j...@w...pl> wrote:
    > Floor limity wynikające z umów z akceptantami są na dość wysokim poziomie.

    A jaki to wysoki poziom? Pare dni temu transakcja 1660pln - jak zwykle,
    slizg i wydruk do podpisu.

    Wwieslaw

  • 16. Data: 2007-04-24 07:59:23
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 23 Kwi, 14:21, "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomościnews:f0hs80$5k5$1@inews.gazeta.pl...

    > Rzekłbym wręcz bardziej nieprawdziwa niż prawdziwa. :-)

    > Hahahaha, no baaaaa. Ale co do pakietu uslug dodanych, to w
    > wydaniu Mille raczej rzeczywiście nędza. No chyba że ktoś
    > chorowity jest albo wierzy w ubezpieczenia.
    >
    > marekz

    Chorowity nie jestem, ale conajmniej raz w roku korzystam z
    dobrodziejstwa ubezpieczenia w podróży (opóźnienie lotu, bagażu).

  • 17. Data: 2007-04-24 09:24:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "k...@g...pl" <k...@g...pl> writes:

    > Chorowity nie jestem, ale conajmniej raz w roku korzystam z
    > dobrodziejstwa ubezpieczenia w podróży (opóźnienie lotu, bagażu).

    I co wtedy dostajesz?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-04-24 11:53:52
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 24 Kwi, 11:24, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > I co wtedy dostajesz?
    > --
    > Krzysztof Halasa

    Dokładnie to, do czego uprawnia ubezpieczenie. Szczegóły w OWU.

  • 19. Data: 2007-04-24 12:52:37
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    > I co wtedy dostajesz?
    > --
    > Krzysztof Halasa

    W przypadku opóźnienia lotu powyżej ustalonego pułapu czasowego
    pasażerowi należy się zwrot za posiłki, napoje i inne artykuły/usługi
    niezbędne na czas oczekiwania.
    W przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu przysługuje zwrot za
    zakup niezbędnych artykułów/przedmiotów do czasu dostarczenia bagażu.
    Np. przylatujesz gdzieś, bagażu nie ma. Następnego dnia masz spotkanie
    i brak Ci koszuli, krawata, bielizny na zmianę, kosmetyków, przyrządów
    do golenia itp. Kupujesz sobie to wszystko ( w granicach rozsądku) i
    po powrocie składasz reklamację z dokumentami potwierdzającymi
    zdarzenie. W moim przypadku, najdłuższy czas na zwrot pieniędzy za
    wydatki trwał 3 tygodnie (Warta i Amex Mille). Z reguły to około 10
    dni (Elvia).

  • 20. Data: 2007-04-24 13:14:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "k...@g...pl" <k...@g...pl> writes:

> [...]
    > zdarzenie. W moim przypadku, najdłuższy czas na zwrot pieniędzy za
    > wydatki trwał 3 tygodnie (Warta i Amex Mille). Z reguły to około 10

    Tak to piszesz, jakby zgubienie bagazu zdarzalo sie za kazdym razem.

    MJ