  • 1. Data: 2006-01-24 20:53:01
    Temat: Re: Co będzie jak przestane splacac kredyt?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Radio69 napisał(a):
    > Mam pytanko, zalóżmy iż mam wzięty kredyt hipoteczny na budowę mieszkania,
    > na 20 lat, jedynym zabezpieczeniem jest owy lokal. Powiedzmy po 5 latach
    > splacania przestaje placic. (np. trace pracę i nie mam z czego placic).
    > Pytanie co sie dzieje: (jeśli mimo gróź, próśb itd nie place)
    > Bank zabiera mieszkanie? A co z moimi wplaconymi pieniędzmi?
    > Ja uproscilem bardzo, i prostych odpowiedzi oczekuje. Thx

    komornik sprzedaje mieszkanie, bank dostaje co mu się należy, reszta, po
    pokryciu kosztów, trafia do Ciebie

    KG

  • 2. Data: 2006-01-24 20:54:37
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bank zabiera mieszkanie? A co z moimi wplaconymi pieniędzmi?
    > Ja uproscilem bardzo, i prostych odpowiedzi oczekuje. Thx

    Jeśli nic nie pomoże to zabierają,potem sprzedają i jeśli ze sprzedaży,
    spłacie kredytu i innych zobowiązań wobec banku coś zostanie to powinni tą
    resztę oddać. Ale raczej niewiele tego będzie.

  • 3. Data: 2006-01-24 21:10:56
    Od: Trzypion <_...@n...pl>

    On Tue, 24 Jan 2006 21:40:49 -0000, "Radio69" <r...@u...com.pl>
    wrote:

> [...]
    >Bank zabiera mieszkanie? A co z moimi wplaconymi pieniędzmi?
    >Ja uproscilem bardzo, i prostych odpowiedzi oczekuje. Thx

    Bank sprzedaje mieszkanie, jeśli suma jaką za lokal uzyskał pokrywa
    należności wobec banku, to je dostajesz, jesli nie, to dalej masz
    komornika na karku.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 4. Data: 2006-01-24 21:18:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Trzypion napisał(a):
    > Bank sprzedaje mieszkanie, jeśli suma jaką za lokal uzyskał pokrywa
    > należności wobec banku, to je dostajesz, jesli nie, to dalej masz
    > komornika na karku.

    możesz jeszcze raz?

    KG

  • 5. Data: 2006-01-24 21:29:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin_P." <n...@o...pl> writes:

    > Jeśli nic nie pomoże to zabierają,potem sprzedają i jeśli ze sprzedaży,
    > spłacie kredytu i innych zobowiązań wobec banku coś zostanie to powinni tą
    > resztę oddać. Ale raczej niewiele tego będzie.

    Zalezy czy kredyt splacony w 90% czy w 10%. Jesli to drugie, to raczej
    nie tylko nic nie zostanie, ale trzeba bedzie doplacic.

    Pragne tylko zwrocic uwage, ze ten prosty opis pomija kwestie
    eksmitowania delikwenta z tego mieszkania, ktora wcale nie jest
    prosta. Eksmisji na bruk nie ma, mieszkan zastepczych nie ma...

    MJ

  • 6. Data: 2006-01-24 21:39:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michal Jankowski napisał(a):
    > Pragne tylko zwrocic uwage, ze ten prosty opis pomija kwestie
    > eksmitowania delikwenta z tego mieszkania, ktora wcale nie jest
    > prosta. Eksmisji na bruk nie ma, mieszkan zastepczych nie ma...

    tyle że mieszkanie najpierw zostanie sprzedane (o ile znajdzie się
    chętny), a problem lokatora będzie do rozstrzygnięcia później

    KG

  • 8. Data: 2006-01-24 22:12:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > eksmitowania delikwenta z tego mieszkania, ktora wcale nie jest
    > prosta. Eksmisji na bruk nie ma, mieszkan zastepczych nie ma...

    To jak się kupiec na mieszkanie z lokatorem nie znajdzie to odsetki będą
    rosły i rosły, a komornik bedzie sobie czekał.
    Jak wreszcie za 9 lat prawo zmienią, to wywali go na bruk, sprzeda to
    mieszkanie i jeszcze będzie szukał co by tu jeszcze sprzedać, bo nawet
    kasa z mieszkania nie starczy na pokrycie długów.

  • 9. Data: 2006-01-25 07:43:02
    Temat: Re:
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > Bank zabiera mieszkanie? A co z moimi wplaconymi pieni?dzmi?
    > Ja uproscilem bardzo, i prostych odpowiedzi oczekuje. Thx

    nie bylem w takiej sytuacji ale znajac zycie i polskie realia:
    1. bank sprzedaje dlugi zaprzyjaznionej firmie windykacyjnej za 10% wartosci (bo
    banki przeciez nie handluja mieszkaniami na normalnym rynku)
    2. wrzuca ci kary, koszty manipulacyjne i w efekcie masz jeszcze wieksze dlugi
    niz reszta kredytu
    3. jak nie splacisz tego z pktu 2 to idziesz do wiezienia

  • 10. Data: 2006-01-25 07:54:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michal M napisał(a):
> [...]
    > dlugi niz reszta kredytu
    > 3. jak nie splacisz tego z pktu 2 to idziesz do wiezienia

    to może ja spytam - na czym polega kredyt hipoteczny?

    KG