    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 16 Apr 2021 03:05:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Citi wychodzi z Polski
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 15 kwietnia 2021 o 23:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie
    działać nadal, używając jakiegoś innego logo?
    > Niezupełnie. Citi chce się pozbyć części detealicznej.
    > Firmy dalej chce obslugiwać. Więc "muszą" powstać 2 podmioty.

    A była kiedyś podobna sytuacja, w której "powstały 2 podmioty"?
    ZTCP to następowała sprzedaż wydzielonej części banku - ale nie osobnej spółki. Bo po
    co?
    Tak było ze śp. db (tu w ogóle było śmiesznie, najpierw były właśnie dwa podmioty,
    jeden dla korpo, drugi dla fizoli i 1-os. DG, potem połączyli - a potem fizoli i DG,
    oprócz frankowiczów, sprzedali do santandera) i chyba też z bph - "większą połowę"
    zeżarł żubr, resztę sprzedał GE - a potem z tej reszty wszystko oprócz frankowiczów
    sprzedano do aliora.

    citi raczej obsługi fizoli tak po prostu nie zamknie, jak to zrobił VW, bo sporo może
    zarobić na sprzedaży, więc szkoda.
    Ciekawe, kto byłby chętny na kupno - może bnp, oni łykają, co tylko mogą, bo mają
    ambicję być w pierwszej trójce.
    Bardzo niestety wątpię, by znalazł się inwestor chcący założyć nowy bank na bazie
    detalu citka.
    No i jeszcze jest zawsze pytanie, co to są "firmy" - czy tylko korpo czy 1-os. DG
    też.