  • 1. Data: 2021-04-15 20:46:46
    Temat: Citi wychodzi z Polski
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    https://www.money.pl/gielda/duza-zmiana-dla-klientow
    -bank-handlowy-wychodzi-z-segmentu-detalicznego-6629
    342456064576a.html

    ---
    W prezentacji Citigroup czytamy, że aktualizacja strategii przewiduje "dążenie do
    wyjścia
    z działalności konsumenckiej" w niektórych krajach Azji i regionu EMEA (Europy,
    Bliskiego
    Wschodu i Afryki). Chodzi o 13 krajów: Australia, Chiny, Indie, Indonezja, Kora,
    Malezja,
    Filipiny, Taiwan, Tajlandia, Wietnam, Bahrajn, Rosja oraz Polska.

    Bank Handlowy podał w osobnym komunikacie, w nawiązaniu do informacji przekazanej
    przez
    Citigroup, że zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce.
    ---

    No i kto teraz będzie karty z bonusami rozdawał? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 2. Data: 2021-04-15 21:10:17
    Temat: Re: Citi wychodzi z Polski
    Od: Witold Pic <p...@g...com>

    > No i kto teraz będzie karty z bonusami rozdawał? :)

    Narodowy Bank Polski Orlen S.A.

  • 3. Data: 2021-04-15 22:33:23
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    jak ma _praktycznie_ wyglądać _wyjście_ z Polski?

    w Polsce NIE MA żadnego CitiBanku, ale
    jest Bank Handlowy S.A., który używa logo Citibanku

    czy dobrze zrozumiałem, że zmieni się posiadacz pakietu kontrolnego akcji banku
    handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie
    działać nadal, używając jakiegoś innego logo?

  • 4. Data: 2021-04-15 23:17:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jestem Nowy <n...@p...pl> writes:

> [...]
    handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie
    działać nadal, używając jakiegoś innego logo?

    Niezupełnie. Citi chce się pozbyć części detealicznej.
    Firmy dalej chce obslugiwać. Więc "muszą" powstać 2 podmioty.

    KJ

  • 5. Data: 2021-04-16 07:22:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak to było z VW?
    Czy "musiały" powstać dwa podmioty?

    -----

  • 6. Data: 2021-04-16 12:05:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 15 kwietnia 2021 o 23:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > Niezupełnie. Citi chce się pozbyć części detealicznej.
    > Firmy dalej chce obslugiwać. Więc "muszą" powstać 2 podmioty.

    A była kiedyś podobna sytuacja, w której "powstały 2 podmioty"?
    ZTCP to następowała sprzedaż wydzielonej części banku - ale nie osobnej spółki. Bo po
    co?
    Tak było ze śp. db (tu w ogóle było śmiesznie, najpierw były właśnie dwa podmioty,
    jeden dla korpo, drugi dla fizoli i 1-os. DG, potem połączyli - a potem fizoli i DG,
    oprócz frankowiczów, sprzedali do santandera) i chyba też z bph - "większą połowę"
    zeżarł żubr, resztę sprzedał GE - a potem z tej reszty wszystko oprócz frankowiczów
    sprzedano do aliora.

    citi raczej obsługi fizoli tak po prostu nie zamknie, jak to zrobił VW, bo sporo może
    zarobić na sprzedaży, więc szkoda.
    Ciekawe, kto byłby chętny na kupno - może bnp, oni łykają, co tylko mogą, bo mają
    ambicję być w pierwszej trójce.
    Bardzo niestety wątpię, by znalazł się inwestor chcący założyć nowy bank na bazie
    detalu citka.
    No i jeszcze jest zawsze pytanie, co to są "firmy" - czy tylko korpo czy 1-os. DG
    też.

  • 7. Data: 2021-04-16 12:46:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie
    działać nadal, używając jakiegoś innego logo?

    > A była kiedyś podobna sytuacja, w której "powstały 2 podmioty"?

    Strzeliłem głupotę. Moja kulpa.
    KJ

  • 8. Data: 2021-04-16 13:42:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 03:05:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie
    działać nadal, używając jakiegoś innego logo?

    > A była kiedyś podobna sytuacja, w której "powstały 2 podmioty"?

    Cos mi chodzi po glowie, ze sprzedano bank bez kredytow frankowych
    itp.

    No i dwa ostatnie przypadki restrukturyzacji - Idea i PBS.
    Jakos tak wiekszosc przeniesiono do nowego banku, ale stary zostal - i
    chyba czesc pasywow w nim.

    > ZTCP to następowała sprzedaż wydzielonej części banku - ale nie osobnej spółki. Bo
    po co?

    Hm, i wtedy co dalej?
    Bo klienci jakby nagle bank zmienili. Nie prowadzi juz Bank A s.a.,
    tylko Bank B s.a.
    Umowy zmieniac ?
    A czy to w ogole dopuszczalne, tak bez zgody klienta ?

    Co innego jak fuzje bankow robisz.

    Plus problemy techniczne, a moze i formalne - np kierowanie przelewow
    przez KIR, jesli klienci maja konta rozliczeniowe i rachunki
    techniczne kredytow.
    Plus np ustawione automatyczne splaty z rachunku ... a tu nagle sa to
    dwa osobne banki.

    Zdecydowanie bezpieczniej przeniesc najpierw niechciane kredyty do
    osobnego banku "wicie rozumicie - w zwiazku z reorganizaja naszego
    banku XXX zdecydowalismy sie wydzielic XXX Hipoteczny.

    Przynajmniej tak mi sie wydaje - a tu BFG jakos nie mial problemu z
    przeniesieniem Idei ..

    J.

  • 9. Data: 2021-04-17 19:42:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-04-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Cos mi chodzi po glowie, ze sprzedano bank bez kredytow frankowych
    > itp.

    To chyba Raiffeisen, przejęcie z wyłączeniem portfela kredytów
    hipotecznych? Swoją drogą myślę, że to będzie droga ucieczki
    banków jak jednak sędziowie okażą się mądrzy inaczej i zadecydują
    o nieważności całych umów.

    > No i dwa ostatnie przypadki restrukturyzacji - Idea i PBS.
    > Jakos tak wiekszosc przeniesiono do nowego banku, ale stary zostal - i
    > chyba czesc pasywow w nim.

    Co zostawi mniej kasy dla poszkodowanych (np. w aferze GetBack).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2021-04-18 18:16:18
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 17.04.2021 o 19:42, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > hipotecznych? Swoją drogą myślę, że to będzie droga ucieczki
    > banków jak jednak sędziowie okażą się mądrzy inaczej i zadecydują
    Nie wiem jak było w Raiffeisen'ie, ale na pewno była taka sytuacja
    przy zakupie "resztówki" po BPH. Alior wziął wszystko prócz
    kredytów hipotecznych. BPH do dziś administruje tą pozostałością.