  • 1. Data: 2005-12-02 16:44:40
    Temat: Citi KK - kurs USD
    Od: "Marcin Dembiński" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    czym spowodowany jest tak niekorzystny kurs USD w Citibank (KK)?
    Na CitiOnline jest tabelka z kursami i:
    Dolar Amerykański USD 1 4,0999 3,8611
    Euro EUR 1 4,1286 3,8881

    Coś mi się wydaje, że to aby klient był zadowolony... - jednym słowem zakupy
    w USD mijają się z celem.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-12-02 19:10:17
    Temat: Re: Citi KK - kurs USD
    Od: ".kolina" <a...@s...com>

    Użytkownik "Marcin Dembiński" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dmptlm$4mg$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > czym spowodowany jest tak niekorzystny kurs USD w Citibank (KK)?

    To są bardzo dla mnie dobre kursy

    pozdr
    jk

  • 3. Data: 2005-12-02 19:23:12
    Od: ".kolina" <a...@s...com>

    >To są bardzo dla mnie dobre kursy
    >
    >pozdr
    >jk

    Ponieważ nikt nie chce zareagować, odpowiem sobie sam: spadaj trollu!

    pozdr
    jk
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2005-12-02 19:30:37
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dolar Amerykański USD 1 4,0999 3,8611
    > Euro EUR 1 4,1286 3,8881
    >
    > Coś mi się wydaje, że to aby klient był zadowolony... - jednym słowem

    Dość często coś im się psuje. Teraz kursy są: 3,2090 i 3,4074. Natomiast
    kursy, które są na stronie nie mają zastosowania do transakcji kartą. Citi
    dla kart ma oddzielną tabelę. Kurs jest gorszy niż "zwykły". Do tego tylko
    jak ich spytasz to powiedzą jaki jest.

  • 5. Data: 2005-12-03 02:14:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> wrote in message news:dmq7cv$43p$1@news.onet.pl...
> [...]
    > transakcji kartą. Citi dla kart ma oddzielną tabelę. Kurs jest gorszy niż "zwykły".
    Do tego tylko jak ich spytasz to powiedzą jaki

    Bo wchodzą w wymianę koszty obsługi karty za granicą i prowizje
    od tego dla innych banków. W USA karty kredytowe mają dodatkowe
    3% opłaty manipulacyjnej jeśli dochodzi do wymiany walutowej.
    Jest to 3% "manipulacyjne", an nie oprocentowanie długu.

  • 6. Data: 2005-12-03 09:09:10
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Dolar Amerykański USD 1 4,0999 3,8611
    > Euro EUR 1 4,1286 3,8881
    >
    > Coś mi się wydaje, że to aby klient był zadowolony... - jednym słowem
    Citi stosuje 2 rodzaje kursów : "dzienny" w godzinach 09:30-17:00 oraz
    "nocny" po 17:00 do 9:30 nastepnego dnia roboczego, który jest znacznie
    mniej korzystny od "dziennego" - po 17:00 gdy nie pracuje dział treasury
    odpowiedzialny za waluty zabezpieczają się w ten sposób przed ewentualnymi
    niekorzystnymi zmianami na rynku walut. Chodzi o czywiście o kursy walut w
    odniesieniu do kont, bo karty są przeliczane po zupełnie innym kursie (kursy
    visa i mc)

  • 7. Data: 2005-12-03 15:16:39
    Od: "Marcin Dembiński" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla kart ma oddzielną tabelę. Kurs jest gorszy niż "zwykły". Do tego tylko
    Teraz jest ponad 4zł dla USD. Konkretnie chodzi mi o kursy w citionline -
    dla karty kredytowej, jeśli to ma jakieś znaczenie.
    Ciekawe jest to, że zakup np. w Chorwacji, czy Egipcie rozliczono mi po
    przyzwoitym kursie, a transakcja w USD (zakup kartą w USA) został
    przeliczony po kursie ok 3,8zł/USD w czasie gdy dolar był po ok 3,30zł.
    Chyba u nich lepiej gdy jest podwójne przewalutowywanie :-)
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2005-12-03 16:50:41
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3% opłaty manipulacyjnej jeśli dochodzi do wymiany walutowej.
    > Jest to 3% "manipulacyjne", an nie oprocentowanie długu.

    Tak??? Przykładowo jeśli robisz transakcję w USD i walutą rozliczeniową dla
    karty jest właśnie USD (tak jest w Citi) to Cito dokonuje całego
    przeliczenia. I to oni zarabiają na takich widełkach. Gdyby rzeczywiście
    były takie wysokie koszty to dlaczego mBank może stosować dla kart
    standardowe kursy walut? Jeśli porównac kursy stosowane dla kart to Citi ma
    jedne z najwyższych (można znaleźć nawet kilkanaście groszy niższe). Takie
    kursy są zatem wyłącznie ze względu na decyzję i chęć zarobku Citi, której
    nie widzi klient.

  • 9. Data: 2005-12-03 22:08:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Tak??? Przykładowo jeśli robisz transakcję w USD i walutą rozliczeniową dla
    > karty jest właśnie USD (tak jest w Citi) to Cito dokonuje całego
    > przeliczenia.

    Dodatkowo VISA bierze 1% "oplaty transgranicznej". Nawet przy tej samej
    walucie.

    Natomiast podejrzewam ze kursy walut na kartach w Citi maja mniej wiecej
    takie samo uzasadnienie co np. organizacja tzw. galerii handlowych.

    > I to oni zarabiają na takich widełkach.

    To oczywiste.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2005-12-03 22:09:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Dembiński" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Ciekawe jest to, że zakup np. w Chorwacji, czy Egipcie rozliczono mi po
    > przyzwoitym kursie, a transakcja w USD (zakup kartą w USA) został
    > przeliczony po kursie ok 3,8zł/USD w czasie gdy dolar był po ok 3,30zł.

    Trudne do uwierzenia. Na pewno nie zaszla jakas pomylka?
    --
    Krzysztof Halasa