  • 11. Data: 2012-07-31 22:04:38
    Temat: Re: Ciekawostki z dalekiego kraju
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.07.2012 21:53, s...@g...com pisze:

    > Jak byłem w USA pięc lat temu wprowadzali tam samoobsługowe kasy w super-hiper.
    > Od paru miesięcy są już w Polsce. Więc to tylko kwestia czasu.

    W Polsce są co najmniej od 1.5 roku (Auchan w Poznaniu).

    p. m.

  • 12. Data: 2012-08-01 08:01:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/31/2012 09:53 PM, s...@g...com wrote:

    > Jak byłem w USA pięc lat temu wprowadzali tam samoobsługowe kasy w super-hiper.
    > Od paru miesięcy są już w Polsce. Więc to tylko kwestia czasu.

    Ale jak mam z nich skorzystac to czuje sie jak zlodziej. Oddech
    ochroniarzy, ktorzy lampią się czy na pewno wszystko skanujesz czuje na
    szyji.
    Po za tym jak raz sie nadzialem na kase, gdzie mozna zaplacic karta
    tylko po podaniu pin, a nie na podpis to omijam je z daleka.

    > Ja tesknie za okienkami w bankach czynnymi do 20:00 do których można podjechać
    samochodem. To jest piękna sprawa

    cy ja wiem. Do tej pory okienko mi sie nie przydalo ani razu.

  • 13. Data: 2012-08-01 08:10:56
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 17:59:00 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > a bylo jej powiedziec, zeby puscila jako credit i by przeszlo.

    a nie skonczylo by sie w stylu polskim?
    "ale dolicze 2% do ceny"? ;)

  • 14. Data: 2012-08-01 08:32:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/01/2012 08:10 AM, Krzysiek wrote:

    > a nie skonczylo by sie w stylu polskim?
    > "ale dolicze 2% do ceny"? ;)

    nie spotkalem nigdy takich numerow. nawet przy minimalnych platnosciach
    ponizej dolara.
    "Promocje gotowkowe" biora sie raczej z faktu wolnego obrotu
    platnosciami przez vise i mastercard. Firma woli stracic ale miec
    gotowke natychmiast niz za kilka dni. Dotyczy to zwykle malych firemek,
    ktore zyja z dnia na dzien na granicy zera.
    Innym powodem jest mozliwosc cofniecia transakcji i jest sie w plecy.
    Dla niektorych jak widac to spore obciazenie.

  • 15. Data: 2012-08-01 15:19:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > e tam
    > nic sie nie zmienilo.
    > spotakles termin do karty z chipem?

    W USA nie przypominam sobie, ale w Kanadzie już w zasadzie wszystkie są
    na pin. :-)

    --
    MiCHA

  • 16. Data: 2012-08-01 15:23:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    neoniusz pisze:

    > W praktycznie wszystkich sklepach gdzie mozna placic karta sa fajne
    > terminale z ekranem dotykowym do samodzielnej platnosci. Karta mozna
    > przejechac (wpisac PIN/podpisac sie) jeszcze jak np. osoba sprzedajaca
    > jest zajeta kasowaniem produktow - duzy plus, mniejsza strata czasu. Na
    > ekranie mamy wybor - credit/debit. Nie ma to zwiazku z rodzajem karty -
    > wyjasnienie dalej. Podpisu nie robi sie na slipie tylko na ekranie.

    To ja jeszcze dodam, że na tym samoobsługowym terminalu zwykle można
    jeszcze wybrać opcję cashback i przy okazji otrzymać gotówkę. Pin podaje
    się jeszcze zanim kasjer skończy wszystko skanować. W efekcie - płatność
    przeprowadzana jest automatycznie natychmiast po zakończeniu "nabijania
    produktów" przez kasjera. Z punktu widzenia klienta - płatność w
    zasadzie nie trwa nic - czyli o wiele szybciej niż paypass. :-)

    --
    MiCHA

  • 17. Data: 2012-08-01 16:00:17
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-01 08:01, witek pisze:
    > Po za tym jak raz sie nadzialem na kase, gdzie mozna zaplacic karta
    > tylko po podaniu pin, a nie na podpis to omijam je z daleka.

    Też się boisz, że ochroniarz podpatrzy PIN?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 18. Data: 2012-08-01 19:07:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/01/2012 04:00 PM, Krystek wrote:

    > Też się boisz, że ochroniarz podpatrzy PIN?
    >
    > K.

    Nie.
    Nie mam pinu do karty. Po porstu fizycznie i technicznie nie istnieje
    dopoki go nie zdefiniuję, a tego mi sie po prostu nie chce.

  • 19. Data: 2012-08-02 02:37:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > W USA nie przypominam sobie, ale w Kanadzie już w zasadzie wszystkie są
    > na pin. :-)

    Tj. ...na chip. :-)

    --
    MiCHA

  • 20. Data: 2012-08-02 18:55:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 01 Aug 2012 15:23:24 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski
    <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    płatność
    > przeprowadzana jest automatycznie natychmiast po zakończeniu

    Czegoś nie rozumiem, a gdzie moment akceptacji kwoty? Dla mnie
    podanie pinu jest jednoznaczne z akceptacją kwoty transakcji. A z
    tego co opisujecie kupujący akceptuję platnosc z góry bez wiedzy o
    kwocie. A co jak kwota jest zła bo się kasjer pomylił i piknal coś
    dwa razy?

    --
    Marek