  • 1. Data: 2002-11-06 13:05:49
    Temat: Ciekawostki z MasterCarda
    Od: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>

    "MasterCard International wraz z MagTek, wiodącym na świecie producentem czytników do
    kart, ogłosiła pomyślne wyniki testów nowej technologii Magneprint pozwalajacej
    wykrywac skopiowane karty z paskiem magnetycznym. Testy odbyly sie w stolicy Malezji
    Kuala Lumpur, w 250 punktach handlowo-uslugowych, w których dokonano ponad 700 000
    transakcji z uzyciem ponad 65 000 kart platniczych. Podczas testów system Magneprint
    pomyslnie wykryl skopiowanie karty. MasterCard jest zatem pierwsza organizacja
    platnicza wprowadzajaca technologie zapobiegajaca falszerstwom kart platniczych z
    paskiem magnetycznym."

  • 2. Data: 2002-11-06 13:09:24
    Temat: Re: Ciekawostki z MasterCarda
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Nov 06, 2002 at 02:05:49PM +0100, Paweł wrote:

> [...]
    > karty. MasterCard jest zatem pierwsza organizacja platnicza
    > wprowadzajaca technologie zapobiegajaca falszerstwom kart

    Daj polakom dwa tygodnie a zlamia.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-11-06 14:28:13
    Od: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>

    > Daj polakom dwa tygodnie a zlamia.

    pewnie dlatego testowali to w Kuala Lumpur a nie w Warszawie :-)

    ps, większy opis technologii

    Magneprint to pierwsza technologia pozwalajaca na odróznienie karty skopiowanej od
    oryginalnej poprzez wykorzystanie unikalnych dla danej karty, fizycznych wlasciwosci
    paska magnetycznego. W polaczeniu z numerem konta i innymi danymi zakodowanymi na
    pasku przez wydawce, sprawia, ze karta jest w istocie nie do podrobienia. Wartosc
    Magneprint oryginalnej karty jest przechowywana w systemie autoryzacyjnym banku
    wydawcy. Dzieki temu karta skopiowana zostanie wykryta w trakcie procesu
    autoryzacji, kiedy to wartosc Magneprint nie bedzie sie zgadzac z wartoscia
    oryginalnej karty.

  • 4. Data: 2002-11-06 14:35:19
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > wykryta w trakcie procesu autoryzacji, kiedy to wartosc Magneprint
    > nie bedzie sie zgadzac z wartoscia oryginalnej karty.

    Ciekawy jestem, na ile te "unikalne fizyczne wlasnosci paska magnetycznego"
    sa stale w funkcji czasu, temperatury czy uszkodzen mechanicznych. I kiedy
    dowiemy sie, ze nasza karta jest falszywa :-(

    M.

  • 5. Data: 2002-11-06 21:31:28
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Ciekawy jestem, na ile te "unikalne fizyczne wlasnosci paska
    magnetycznego"
    > sa stale w funkcji czasu, temperatury czy uszkodzen mechanicznych. I kiedy
    > dowiemy sie, ze nasza karta jest falszywa :-(

    a ja jestem ciekaw po kij to robia - zamiast wprowadzac karty z mikroczipem?

  • 6. Data: 2002-11-06 22:37:08
    Od: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>

    > a ja jestem ciekaw po kij to robia - zamiast wprowadzac karty z mikroczipem?

    w sumie jedyna oszczędność jest taka że można to teoretycznie stosować z już
    istniejącymi kartami z paskiem magnetycznym bo czytniki i tak są jakieś specjalne

    a ile by kłopotu było z wdrożeniem - trzeba by chyba wzywać ludzi do oddziałów żeby
    można było odczytać ich kartę

    ps. a jesteś całkowicie pewien kart chipowych ? dla przykładu karty Wizji TV pomimo
    że były swego czasu super chruper nie do przejścia ktoś jednak częściowo złamał

  • 7. Data: 2002-11-07 07:33:44
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Nov 06, 2002 at 11:37:08PM +0100, Paweł wrote:

    > w sumie jedyna oszczędność jest taka że można to teoretycznie
    > stosować z już istniejącymi kartami z paskiem magnetycznym bo
    > czytniki i tak są jakieś specjalne

    No i oszczednosc po czyjej stronie? Przeciez nie bankow wydajacych
    karty, aklajerow kupujacych sprzet do ich obslugi etc.

    > ps. a jesteś całkowicie pewien kart chipowych ? dla przykładu karty
    > Wizji TV pomimo że były swego czasu super chruper nie do przejścia
    > ktoś jednak częściowo złamał

    Jak zrobisz na DDA to nie widze szans na szybkie zlamanie.

    A czy karty wizji to nie byly przypadkiem karty pamieciowe tylko? Ale
    tak naprawde, a nie to co mowi wizja.

    --

    --w