  • 11. Data: 2014-10-18 18:19:54
    Temat: Re: Ciekawostka ?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 18.10.2014 o 16:57, Sierp pisze:
    > zastanawiam się jeszcze, co jeżeli podam komuś kartę, on ją wsunie w
    > czytnik i przez przypadek przesunie palcem po czujniku i coś zmieni?

    W cywilizowanych krajach nie podajesz nikomu karty bo wszystkie czytniki
    sa po stronie klienta ;)

    Ale bardziej mnie rozwala, szczegolnie w USA uzywanie paska a nie chipa.
    Wszedzie tylko paskiem i paskiem. Nawet teraz niedawno bylo na
    konferencji Apple, ze "wszystko zalezy od malego magnetycznego paska" i
    tam ApplePay (to placenie NFC telefonem) to bedzie nowosc, bo nie znaja
    innych transakcji zblizeniowych i musza czytniki powymieniac. Podobnie
    np. teraz mam w Szwecji - gadam z kolegami z pracy i tutaj w ogole
    zblizeniowek nie ma, wszedzie tylko wkladanie karty - ale jednak z
    chipem. Az dziw, ze czasem Polska taka do przodu (w PL naprawde dawno
    nie placilem juz "niezblizeniowo") :)

  • 12. Data: 2014-10-18 18:23:35
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 18.10.2014 o 18:19, neoniusz pisze:

> [...]
    > zblizeniowek nie ma, wszedzie tylko wkladanie karty - ale jednak z
    > chipem. Az dziw, ze czasem Polska taka do przodu (w PL naprawde dawno

    Ooo i jeszcze mi sie ciekawostka przypomniala z wczoraj - amerykaniec
    probowal zaplacic swoja amerykanska karta w markecie i karta nie wolala
    o pin tylko o podpis. Kasjer kazal mu pokazac paszport - on mial tylko
    swoje PJ z Florydy. I tym sposobem transakcja sie nie powiodla, bo kart
    na podpis w Szwecji nie lubia, szczegolnie zagranicznych (musisz miec
    paszport albo europejski dowod tozsamosci).

  • 13. Data: 2014-10-18 19:10:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "neoniusz" m1u3ud$tfe$...@s...chmurka.net

    > Wszedzie tylko paskiem i paskiem. Nawet teraz niedawno bylo na konferencji Apple,
    ze "wszystko zalezy od malego magnetycznego
    > paska" i

    (; Apple? -- aż trudno uwierzyć, bo tyle dookoła mówi
    się o tym, jakie to teraz Chiny są nowoczesne... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-10-18 20:05:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 18.10.2014 o 18:23, neoniusz pisze:

> [...]
    > na podpis w Szwecji nie lubia, szczegolnie zagranicznych (musisz miec
    > paszport albo europejski dowod tozsamosci).

    Ja ostatnio zaobserwowałem za to zmiany w Hiszpanii. Płaciłem MC Rajfi
    (dawny Polbank) i mimo, że chip to wszystkie transakcji były na podpis.
    Co najlepsze po przylocie zobaczyłem że moja karta nie jest w ogóle
    podpisana a transakcji wykonałem około 7-9. Kilka lat temu przy każdej
    transakcji musiałem pokazywać jakiś dokument, mimo że kupowałem po kilka
    razy w tym samym miejscu i u tej samej Pani.

    Xenocide

  • 15. Data: 2014-10-18 21:28:15
    Od: MK <m...@i...pl>

    xbartx <b...@h...net> Wrote in message:
    > W dniu 18.10.2014 o 18:23, neoniusz pisze:
    >
    > Ja ostatnio zaobserwowałem za to zmiany w Hiszpanii. Płaciłem MC Rajfi
    > (dawny Polbank) i mimo, że chip to wszystkie transakcji były na podpis.

    Ja byłem też w Hiszpanii i placilem taka sama karta. Wiekszosc
    transakcji weryfikowana PINem,podpisu nie sprawdzaja, bo nikomu
    do reki nie dajesz karty. Oczywiscie prawie wszedzie wciskaja
    DCC.

    pozdrawiam
    MK

  • 16. Data: 2014-10-18 21:53:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 18:19:54 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
    > Az dziw, ze czasem Polska taka do przodu (w PL naprawde dawno
    > nie placilem juz "niezblizeniowo") :)

    Pisuje tu gościu z tej branzy- nicka zapomniałem ale kiedyś pisał zwłasnie ze u nas
    testują nowosci.

  • 17. Data: 2014-10-19 07:24:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 18.10.2014 o 21:28, MK pisze:

> [...]
    > transakcji weryfikowana PINem,podpisu nie sprawdzaja, bo nikomu
    > do reki nie dajesz karty. Oczywiscie prawie wszedzie wciskaja

    Hmmm w sumie to ja nie byłem w Hiszpanii tylko na wyspach Kanaryjskich a
    tam rdzenni mieszkańcy mówią, że nie są Hiszpanami. Większość sieci WiFi
    to jeszcze WEP, więc pewnie i czytniki nie są jeszcze wymienione na
    nowsze ;)

    Xenocide

  • 18. Data: 2014-12-10 20:31:37
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 18/10/2014 11:49, mx wrote:

    > Znam to z bankomatu BPS, nie korzystałem, nie jestem klientem. Ale
    > czytnik jest zamiast PIN-u dla własnych klientów, a nie zamiast karty.
    > Chociaż mogłoby to pójść i w tym kierunku.

    W w/w wypłata możliwa bez karty, dla własnych klientów. PESEL wklepujesz
    i skanujesz palucha (a może inny organ?) A może pełni rolę ulicznego
    masturbatora? Jak nic stoi na rogu ;)