  • 1. Data: 2003-03-27 10:00:54
    Temat: Ciekawe artykuly w Rzepie i rozne takie moje dodatki
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bank Millenium do przejecia? Czyli jaka sile ma prasa :)
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030327/ekonomia/ekon
    omia_a_19.html

    Jak banki robia ze swoich klientow chlopcw do podawania pilki (czytaj.
    jak robia nas w ciula ;)
    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030327/pieniadze_
    a_6.html

    Stara prawda - czyli wirtualne coraz mniej oplacalne (ale sie
    zrymowalo :)
    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030327/pieniadze_
    a_4.html

    Przy okazji tak zauwazylem, ze jest duzy problem z nazewnictwem.
    Chociaz juz odstapiono od nazywy "bankowosc elektroniczna" w stosunku
    do bankow wirtualnych, to teraz jest pytanie, czy bank
    wirtualnu=/=internetowy.

    No zobaczymy ;) obadamy.

    Na nieszczescie bankowosc elektroniczna dla firm nazywana jest juz z
    przyzywczajenia home bankingiem.
    Tak tez znajdziemy w ofercie wiekszosci bankow - albo home banking
    albo bankowosc elektroniczna itp.
    Ciekawe dlaczego zrezygnowano z nazewnictw home -> office -> corporate
    banking.

    Mimo, ze chodzi to w sumie na jednym oprogramowaniu czy idea jest ta
    sama, to przeciez jednak oferty te skierowane sa do roznych
    klientow....

    Kolejna rzecz taka mi przyszla do glowy ;)
    Polskie banki musza miec wspolczynnik wyplacalnosci w pierwszym roku
    dzialania na poziomie 15%, w drugim 12% w trzecim 8%. Oczywiscie czym
    wyzszy ten poziom tym lepiej dla banku.
    Jak sie okazuje skupowanie na potege papierow rzadowych - ma tez inna
    zalete poza tym, ze mozna zarobic bez ryzyka - kasa wlozona w nie jak
    dla mnie "wirtualnie" podwyzsza (bo nie wlicza sie) im poziom wsp.
    wyplacalnosci. Dzieki temu mozna miec wyzsze zyski i lepsze
    wskazniki...
    To taka dywagacja :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-03-27 10:58:06
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:b5ui1o$s2a$1@news.onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):
    > Oczywiscie czym
    > wyzszy ten poziom tym lepiej dla banku.

    Wcale nie, ze im wyzszy tym lepszy ;P Jak jest za wysoki, oznacza ze bank ma
    slaba akcje kredytowa a skads na te odsetki od depozytow trzeba zarabiac
    :-)

    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-27 11:13:39
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Michał pisze:

> [...]
    > Chociaz juz odstapiono od nazywy "bankowosc elektroniczna" w stosunku
    > do bankow wirtualnych, to teraz jest pytanie, czy bank
    Dla mnie jednoznacznie kojarzy się bank wirtualny z firmą krzak
    ;-)

    > Na nieszczescie bankowosc elektroniczna dla firm nazywana jest juz z
    > przyzywczajenia home bankingiem.
    Dla mnie prawidłowo.

    IMO podział w nazewnictwie powinien raczej wskazywać
    na rodzaj rozwiązania technologicznego niż na rodzaj
    potencjalnych klientów. Ale coż... Banki mają sporą fantazję
    w wymyślaniu nowych produktów dla klientów i nie dopuściły by chyba
    aby jakaś duża S.A. robiła przelewy za pomocą produktu nazwanego
    "internetowy dostęp do ROR". ;-)

    > Mimo, ze chodzi to w sumie na jednym oprogramowaniu czy idea jest ta
    > sama, to przeciez jednak oferty te skierowane sa do roznych
    > klientow....
    Spoko, Banki mają fantazję - która kosztuje ciężkie pieniądze
    wydawane na specjalistów od takich fantazji...

> [...]
    > dla mnie "wirtualnie" podwyzsza (bo nie wlicza sie) im poziom wsp.
    > wyplacalnosci. Dzieki temu mozna miec wyzsze zyski i lepsze
    I dzięki tymże obligacjom Państwo ma dodatkowe pieniądze na wojnę
    w Iraku. ;-)
    --
    mj

  • 4. Data: 2003-03-27 12:09:29
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Jak banki robia ze swoich klientow chlopcw do podawania pilki (czytaj.
    > jak robia nas w ciula ;)
    > http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030327/pieniadze_
    a_6.html

    hmmm, cos w tym jest
    - DG: konto PKO BP zamknalem rok temu i zamienilem na ... konto Inteligo,
    ktore zamknalemw stycznu br. - obecnie mbank
    - ROR PekaO zamknalem w listopadzie - obecnie multi
    - karta Lukas - juz wyslalem pismo z prosba o jej nie wznawaianie, choc tu
    przyczyna byl nie wzrost oplaty lecz mizerny poziom uslug dodatkowych - brak
    podgladu w internecie - obecnie multi

    --
    Matovy

  • 5. Data: 2003-03-27 12:37:20
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> [...]
    a_6.html

    > Stara prawda - czyli wirtualne coraz mniej oplacalne (ale sie

    czy aby przypadkiem ktos tu nie podglada dyskusji na pbb bo tak mi na to
    wyglada po tych artykulach ? :-))

    D.

  • 6. Data: 2003-03-27 13:19:03
    Od: k...@w...pl

    > czy aby przypadkiem ktos tu nie podglada dyskusji na pbb bo tak mi na to
    > wyglada po tych artykulach ? :-))
    >
    > D.

    dziwne by było gdyby nie podglądali, albo pop rostu swiadczylo by zle o tym ze
    nie monitoruja tego co ludzi gnebi

    tyle, ze sie ciagle myla...

    pozdrawiam
    Karolina

  • 7. Data: 2003-03-27 13:36:33
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Przemek Wrzesinski wrote:
    > Wcale nie, ze im wyzszy tym lepszy ;P Jak jest za wysoki, oznacza
    > ze bank ma slaba akcje kredytowa a skads na te odsetki od
    > depozytow trzeba zarabiac :-)

    No tak, co racja to racja - czyli im wyzszy (do pewnego poziomu) tym
    lepiej :) (pomijajac ustawowe ograniczenia)

  • 8. Data: 2003-03-27 15:10:33
    Od: m...@p...onet.pl

    Pozdrawiam Rzep-dziennikarzy, którzy nas czytają.
    Wniosek z tego jeden: gorące i żywe reakcje klientów od razu na pbb!