    From: "Robert" <T...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Certyfikaty Elektroniczne
    Date: Wed, 9 Feb 2005 19:25:05 +0100

    AP (news:MPG.1c740f9437cd0c7198984f@news.dallas.sbcglob
    al.net)
    Napisał(a):
    > Byloby fajnie .... ale kwestia jest w tym ze certyfikaty te sa
    > stosunkowo drogie.

    około 300 zeta. Odnowienie od 60-90 w zależności gdzie.

    Wydaje sie tez dosyc skomplikowana sprawa wydawania
    > certyfikatow (w wiekszosci przypadkow osobiste zgloszenie do centrum
    > certyfikacyjnego ... a ich nie jest zbyt duzo) Pewnei sprawe ulatwilby
    > fakt: obizenia kosztow, jesli banki zostalyby filiami centrow
    > certyfikacyjnych (punktami przyjmowania wnioskow o certyfikaty)

    Nie da rady, inspektorzy za bardzo odpowiadają za wydany certyfikat. Mogą
    jechać do klienta jeśli ma wieksze zamówienie - np kilku pracowników.

    > Certyfikat wkalifikowany to fajna rzecz, przynajmniej mi sie tak wydaje,
    > gdyby byl bardziej powszechny. Obecnie wlasciwie prawie nigdzie sie go
    > nie da wykorzystac. Teoretycznie instytucja rzadowe i samorzadowe od
    > poczatku 2006 powinny dac obywatelom mozliwosc szerokiego wykorzystania
    > certyfikatu ale jakos czarno widze ten 2006
    > AP
    Też czarno widzę. Dlatego szukam pomysłów jak to poprawić, co zrobić, jak
    usprawnić system. Więcej, od 2006 będzie można wysłać CIT,PIT,SAD drogą
    elektroniczną - teoretycznie. (więcej na www.egov.pl). Do tego dochodzi
    jeszcze e-faktura, opłaty skarbowe, mikropłatności w obrębie wawy, chipy w
    dowodzie(np) z wgraną np strukturą kwalifikowanego certyfikatu, możliwość
    złożenia pisma przy pomocy infokiosku i podpisania kwalifikowanym
    podpisem.... temat rzeka.

    Robert.