    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Certyfikaty Elektroniczne
    Date: Wed, 09 Feb 2005 18:17:02 GMT

    In article <cudh0r$gfg$1@shodan.interia.pl>,
    T...@i...pl says...
    > Heyah grupa,
    >
    > Co sądzicie o wykorzystaniu Certyfikatów Elektronicznych (np
    > komercyjne/kwalifikowane) podczas operacji bankowych w bankowości
    > internetowej? Obecnie mamy 4 centra certyfikacji: KIR, Unizeto, Sigillum,
    > Signet. Widzicie w tym jakąś przyszłość dla was (zakładam że w większości
    > jesteście pracownikami banków).

    Byloby fajnie .... ale kwestia jest w tym ze certyfikaty te sa
    stosunkowo drogie. Wydaje sie tez dosyc skomplikowana sprawa wydawania
    certyfikatow (w wiekszosci przypadkow osobiste zgloszenie do centrum
    certyfikacyjnego ... a ich nie jest zbyt duzo) Pewnei sprawe ulatwilby
    fakt: obizenia kosztow, jesli banki zostalyby filiami centrow
    certyfikacyjnych (punktami przyjmowania wnioskow o certyfikaty)

    Certyfikat wkalifikowany to fajna rzecz, przynajmniej mi sie tak wydaje,
    gdyby byl bardziej powszechny. Obecnie wlasciwie prawie nigdzie sie go
    nie da wykorzystac. Teoretycznie instytucja rzadowe i samorzadowe od
    poczatku 2006 powinny dac obywatelom mozliwosc szerokiego wykorzystania
    certyfikatu ale jakos czarno widze ten 2006

    AP