  • 1. Data: 2005-07-10 11:14:17
    Temat: CZEK = DRAMAT
    Od: g...@p...pl

    Otrzymałem z Niemiec czek w Euro wystawiony w tamtejszym Citibanku i zaczęły się
    problemy.
    W PKO BP gdzie mam konto realizacja trwa minimum 4 tygodnie, w PKO SA 6-16
    tygodni, a w Citibanku operacja jest niemożliwa bo nie mam u nich konta, a nawet
    gdybym miał to trwa to minimum 4 tygodnie.
    Czy w tym kraju nic nie może dziać się ot tak po prostu? Czy te złodziejskie
    prowizje za prowadzenie naszych kont naprawdę do niczego nie zobowiązują?
    Czy ktoś ma pomysł jak odzyskać swoje pieniądze?
    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2005-07-10 11:39:10
    Temat: Re: CZEK = DRAMAT
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    g...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > prowizje za prowadzenie naszych kont naprawdę do niczego nie zobowiązują?
    > Czy ktoś ma pomysł jak odzyskać swoje pieniądze?

    jeśli chodzi o czeki obych banków (a szczególnie zagraniczne) to jest
    niestety norma w każdym banku, czeki sa przyjmowane do tzw. inkasa i dopiero
    po potwierdzeniu że czek ma pokrycie są wypłacane pieniądze.

  • 3. Data: 2005-07-10 12:13:09
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    napisał(a):

> [...]
    > złodziejskie prowizje za prowadzenie naszych kont naprawdę do
    > niczego nie zobowiązują? Czy ktoś ma pomysł jak odzyskać swoje

    nie denerwuj sie tak bo ci zylka peknie :)

    to z czekami to zupelnie normalne.. 3-7 tygodni, aczkolwiek taki z
    dojczlandii powinni ciut szybciej zrealizowac.

    --
    'Nie wiem. Nie znam się. Zarobiony jestem'

  • 4. Data: 2005-07-10 12:37:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@p...pl wrote:
> [...]
    > prowizje za prowadzenie naszych kont naprawdę do niczego nie zobowiązują?
    > Czy ktoś ma pomysł jak odzyskać swoje pieniądze?

    No tak, jak się nie wiem jak działa inkaso czeku, to najlepiej zwalić na
    dury kraj.

  • 5. Data: 2005-07-10 12:56:35
    Od: " " <n...@g...pl>

    g...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > prowizje za prowadzenie naszych kont naprawdę do niczego nie zobowiązują?
    > Czy ktoś ma pomysł jak odzyskać swoje pieniądze?

    Jesli PKO BO zrealizuje w 4 tyg, to i tak expresowo. Jesli jednak chcesz
    szybciej, przejdz bank po banku, jesli gdzies otwarcie konta=szybsza
    realizacje czeku, zaloz je, zrealizuj czek i je zamknij :-)
    A na przyszlosc, to na przelewanie kasy zza granicy do PL, polecam:
    www.moneybookers.com (ewentualnie radycyjny przelew bankowy).

  • 6. Data: 2005-07-10 13:02:37
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Otrzymałem z Niemiec czek w Euro > Czy w tym kraju nic nie może dziać się
    > ot tak po prostu? Czy te złodziejskie

    Idź do niemieckiego banku z polskim czekiem. Ciekaw jestem reakcji.

    Darek

  • 7. Data: 2005-07-10 13:30:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > No tak, jak się nie wiem jak działa inkaso czeku, to najlepiej zwalić na
    > dury kraj.

    Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego Inkaso trwa 4 tygodnie lub wiecej?
    Bo na chlopski rozum nie powinno trwac dluzej niz tydzien, bank A
    (realizujacy czek) wysyla zapytanie do banku B (wystawiajacego czek) i
    gdy otrzyma odpowiedz, powinien juz przelac pieniazki na moje konto - a
    potem dopiero ten czek realizowac (skoro ma juz potwierdzenie, ze
    pieniadze otrzyma napewno) zeby sobie te pieniadze odebrac. Przyjalem
    tutaj, ze banki porozumiewaja sie listownie, chociaz pewnie robia to
    elektronicznie i w tym wypadku inkaso czeku nie powinno trwac dluzej niz
    2-3 dni. Dlaczego to trwa tygodniami?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-07-10 15:09:56
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@n...onet.pl>,
    g...@p...pl says...
> [...]
    > prowizje za prowadzenie naszych kont naprawdę do niczego nie zobowiązują?
    > Czy ktoś ma pomysł jak odzyskać swoje pieniądze?

    A nie latwiej bylo poprosic o dokonanie przelewu? PO dolaczeniu NBP do
    STEP2 przelew krajowy w Euro kosztuje tyle samo co zagraniczny w ramach
    STEP2 wiec nie ma zadnej roznicy dla wysylajacego

    AP

  • 9. Data: 2005-07-10 16:16:30
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego Inkaso trwa 4 tygodnie lub wiecej?

    Oddział banku w którym składasz czek do inkasa przesyła czek do swojej
    centrali, ta z kolei wysyła czek do centrali banku zagranicznego, który z
    kolei wysyła czek do oddziału prowadzącego rachunek wystawcy czeku. Tu
    następuje inkaso czeku i wtedy moze być dokonany przelew.
    Całość niestety trwa.

    Można też wykupić odpowiednie czeki (np. Money Order), które nie wymagają
    inkasowania a są po prostu skupowane przez banki.

    Darek

  • 10. Data: 2005-07-10 18:54:00

    > Można też wykupić odpowiednie czeki (np. Money Order), które nie wymagają
    > inkasowania a są po prostu skupowane przez banki.

    Czy mowisz o czekach typu American Express?