    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <X...@1...0.0.1>
    <55f14246$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <wxjb242j3hrc$.1mumpnbtfbll2$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <55f3d94f$0$27530$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <55f6b195$0$4771$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Mon, 14 Sep 2015 19:02:45 +0200

    dyskusyjnych:XnsA515AD76759DAbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ale ktoś twierdzi, ze robili tak cały czas?
    >Podejrzewam, ze jak frank był po około 2zł to kalkulowali - jaka jest
    >szansa ze jeszcze spadnie a jaka ze jednak wzrosnie...

    A wczesniej ?
    Byl frank po 3zl i pozyczali, i musieli sie zabezpieczyc, byl po 2.5 -
    tez pozyczali,
    byl po 2zl ... skad wiadomo, ze juz wzrosnie, a nie spadnie do 1.50 ?

    Oprocz samego banku jest jeszcze nadzor, ktory powinien zareagowac,
    jak aktywa spadna o 30% ...

    Bank to nie gielda. Ma byc bezpieczny.
    Nie ma co kalkulowac czy spadnie czy wzrosnie - trzeba sie
    zabezpieczyc.

    Owszem, troche ryzyka zawsze jest, chocby to co sam podejrzewam, ze
    pozyczyli euro.
    Ale to ma byc znikoma czesc.

    >Nie no wez nie zartuj. Czyli pozyczał franki ktorych nie miał?
    >Toz własnie o tym pisze!

    Ale mial euro. Tzn pozyczyl. Jak przyszedl kryzys, to euro tez
    skoczylo i trzeba bylo splacic.

    Tzn co mial to nie wiem - tymi instrumentami sie nie chwalil
    dokladnie.

    >Ale kto twierdzi ze ten zysk pokazałby sie w 2008? Mysl!
    >Po pierwsze pojawiac sie bedzie sukcesywnie,

    Mysle. Jest grudzien 2007, mamy kredytow na 5mld CHF, ktore wykazujemy
    po stronie aktywow i sa warte ~11mld zl.
    W grudniu 2008 te same kredyty sa juz warte 14mld zl (pomijajac, ze
    zostaly czesciowo splacone).
    Niezly zarobek i nalezy sie spory podatek od zysku.

    po drugie nie martw sie
    >- jak jakis zysk trzeba pzejesc to to nie jest problem dla
    >organizacji...

    Pare mld w 5 m-cy ? Jest pewien problem, chyba ze jako premie dla
    zarzadu i rady nadzorczej :-)

    Trzeba sie postarac i wykazac te kredyty po starym kursie, albo lepiej
    utworzyc rezerwe na ryzyko kursowe.

    J.