    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Mon, 14 Sep 2015 18:23:56 +0200

    dyskusyjnych:mt6odt$tli$...@s...chmurka.net...

    >Te różne interpretacje to nie pochodzą z Polski. Pytałem na IEEE co
    >ludzie myślą. Tam mi napisali, że znają 3 różne interpretacje (już
    >nie pamiętam szczegółów - że numer serii wystarczy, że zakres numerów
    >można podać, że wystarczy konkretny typ). Ja im napisałem aby moją
    >dopisali sobie jako czwartą. Moja jest taka: jakiś baran chciał
    >napisać że ma być niepowtarzalny numer deklaracji a wpisał, że
    >sprzętu.

    Przychylam sie do wniosku
    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=C
    ELEX:32011L0065

    >Ale oryginałem nie jest ta dyrektywa. Ona jest po prostu pierwszą z
    >wprowadzonych po napisaniu i zatwierdzeniu jakichś wytycznych jak
    >mają wyglądać od teraz dyrektywy na CE. No i wydaje się, że piszący
    >kolejne dyrektywy boją się podważać zdanie tych "mądrzejszych",
    >którzy napisali dla nich wytyczne.

    Tak w ogolnosci, to zrodlowa jest jednak dyrektywa.
    To jest to, co PE uchwala, i co dalej ma byc wdrazane w roznej
    formie - np jako rozporzadzenie.

    Oczywiscie Parlament sam tego nie wymyslil, ktos wczesniej projekt
    napisal.
    Ale PE nie musi sie bac, ze tamci sa "madrzejsi".

    Zaczelo sie chyba od tego
    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?
    uri=CELEX:52008PC0809&from=EN
    Propozycja KE. I juz tam taki zapis, ale w zalaczniku VII.

    W oryginale jest tak:
    > EU DECLARATION OF CONFORMITY
    >1. No . (unique identification of the EEE):
    >4. Object of the declaration (identification of EEE allowing
    >traceability. It may include a photograph, where appropriate):

    Lepsza po niemiecku

    1. Nr. ... (einmalige Kennnummer des Elektro- oder Elektronikgeräts):
    4. Gegenstand der Erklärung (Bezeichnung des Elektro-/Elektronikgeräts
    zwecks Rückverfolgbarkeit. Gegebenenfalls kann eine Fotografie
    hinzugefügt werden):

    To sie troche przestalem przychylac, choc w zasadzie to samo pisza,
    ten Bezeichnung (oznaczenie, nazwa, znakowanie) mi przeszkadza
    ... wpisz po prostu wlasne oznaczenie typu urzadzenia lamane przez
    wersje 1, w koncu (chyba) mozesz deklaracje oznaczyc tak samo jak
    urzadzenie :)

    >Czasem zajmuję się "naprawianiem świata", ale już mi nie starcza na
    >to siły.

    Jedno proste pismo i Ministerstwo musi odpowiedziec.
    Ale te urzedasy sprytne - moga odpowiedziec ze "w znaczeniu zgodnym z
    dyrektywa ..." :-)
    Czy tej odpowiedzi nie da sie jakos do sadu zaskarzyc ... sad moze byc
    bardziej ciekawy w kwestii co tam jest :-)

    W zasadzie, to by Tuska mozna zapytac, co Komisja miala na mysli :-)

    >Drukowanie deklaracji dla każdej sztuki jakoś sobie potrafię
    >wyobrazić. Nie potrafię sobie wyobrazić ich podpisywania (dla
    >ważności musi być faktyczny podpis a nie skan i to kogoś, kto ma w
    >firmie dość władzy, aby w razie podejrzenia niezgodności z deklaracją
    >mógł wstrzymać produkcję - nie może to być student zatrudniony do
    >podpisywania deklaracji). Problem przechowywania przez 10 lat kopii
    >każdej podpisanej deklaracji też może być wyzwaniem.

    Jak kto robi milion sztuk, to chyba go stac na odpowiednie archiwum.
    A kopie ... nie moga byc elektroniczne ? :-)

    J.