    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CA wykrywający...
    Date: Wed, 9 Aug 2023 20:29:51 +0200
    <uaduf5$ksf$1$pisk@news.chmurka.net> <8...@a...kjonca>
    <uaht1n$8e0$1$pisk@news.chmurka.net> <8...@a...kjonca>
    <uajd2n$5b6$1$pisk@news.chmurka.net> <8...@a...kjonca>
    <uajf3k$6tj$2$pisk@news.chmurka.net> <8...@a...kjonca>
    <ual1v5$9hr$1$pisk@news.chmurka.net> <8...@a...kjonca>
    <ual7c6$ck4$1$pisk@news.chmurka.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1sgzylwxozmtx$.ip91vsridnv8$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <mp49xb0os1iv.10zhmjeyyrbqt$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <1fhxuy8kap8sy$.uk9uhp7ccwp6$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>

    On Wed, 09 Aug 2023 20:11:23 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > No ale chciałbyś tego używać. Jeśli nie wiesz (jako firma), czy to jest
    > bezpieczne, to jak chcesz to dać nieświadomym pracownikom?
    > Tak na logikę, w ogóle w oderwaniu od CE, jak to sobie wyobrażasz?

    Zakladam, ze jest bezpieczne. W koncu USA, Japonia czy Korea swoje
    przepisy maja.
    Instrukcje obslugi sie oczywiscie przetlumaczy ... lub nie, bo nie
    potrzeba.

    Ale nie - u nas musi buc znaczek.

    > No to jak, raz zabrania, a drugi raz nie?

    Widac raz pozwala, a raz nie.

    > Bo takie normalne urządzenia, np. nie przeznaczone do kontaktu
    > z dziećmi, to mają jednak zwykłe śrubki.

    A gdzie tam.

    > Nie twierdzę że nie. Nie spotkałem się, poza tym "kopią" to byłby drobny
    > problem. 230 V AC może skutecznie kogoś pozbawić życia.

    Moze, ale zazwyczaj tylko kopnie :-)

    > Nie spotkałem się, a trochę tego w środku widziałem.
    > Ale też nie spotkałem się z brakiem osłony (w tego typu).
    > Typowo w środku jest kondensator ograniczający prąd, mostek (raczej nie
    > pojedyncza dioda), i może jakiś elektrolit ~ 1000 uF żeby nie mrugało.

    Pojedyncza dioda nie da rady :-)

    Jest to najprostsze/najtansze.

    Ale przetwornice sie zdarzaja.

    > Owszem.