  • Data: 2017-10-02 10:16:38
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2017-10-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dla uściślenia: BTC to już się nie opłaca kopać na GPU.
    > Używa się specjalizowanych układów (ASIC), np:
    > https://shop.bitmain.com/antminer_s9_asic_bitcoin_mi
    ner.htm
    > Na GPU jakbyś nie policzył, to nie opłaca się.
    >
    > Alternatywą jest kopanie innych walut na GPU (np. ETH, albo inne waluty które
    łatwiej
    > się kopie) i sprzedawanie ich na giełdach za BTC.
    >
    > A ostatnio doszło do tego że rózne portale komercyjne [1] umieszczają javascript,
    który
    > kopie walutę Monero na komputerach odwiedzających :) Takie "nie chcecie nam
    zapłacić
    > za reklamę, to będziecie nam pomagać kopać" :)
    >
    > [1] Mignęło mi gdzieś, że np. robi to se.pl

    W czasach przedbitcoinowych pamiętam tak zwany projekt SETI, który za
    zgodą użytkowników komputerów miał wykorzystywać część ich mocy
    obliczeniowej do analizowania fal radiowych z kosmosu w celu wykrycia
    śladów emisji pochodzących z pozaziemskich cywilizacji. Na początku lat
    2000 pamiętam, że projekt miał taką renomę, że użytkownicy nie dość, że
    zapuszczali go w tle, to jeszcze specjalnie nie wyłączali komputera na
    noc itp.

    Niektórzy malkontenci zastanawiali się wówczas, czy część obliczeń nie
    jest wykonywana nie na potrzeby poszukiwania pozaziemskich cywilizacji,
    tylko na potrzeby komercyjne. Zaniechanie tego byłoby sporym zaniedbaniem :)

    Swoją drogą ciekawe dlaczego nie ma (nie słyszałem) o tym, aby obecnie
    można było hobbystycznie "współkopać" bitcoina, oczywiście formalnie
    byłoby to nieopłacalne, ale skoro komputer i tak te 12 godzin dziennie
    jest włączony, a procesor używany jest zwykle tylko na przeglądarkę i
    worda...

    --
    Liwiusz