  • 31. Data: 2013-01-06 19:12:39
    Temat: Re: Biedronka i płatności mobilne
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 18:55:40 UTC+1 użytkownik maruda napisał:

    > Do każdego sklepu osobna aplikacja, osobne ustawienie WiFi w telefonie,
    >
    > a może i osobny telefon? Już widzę jak to "babcie" opanowują. Daj spokój...
    A czemu do każdego sklepu osobny?
    Ew dla każdego banku osobny i chcesz płacić środkami z mbanku to odpalsz aplikacje
    mbank, chcesz płacić z konta BS to placisz ich aplikacją.
    Znam takich co maja KILKANAŚCIE kart w portfelu i jakoś nad tym panują chyba Sam mam
    dwie a i tak wolałbym wygodną aplikacje w telefonie. Wiem już są ale dopiero w fazie
    testów. Dobrze ze chociaż coraz więcej punktów bezstykowe karty akceptuje.

  • 32. Data: 2013-01-06 20:35:07
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-01-06 18:06, Kris pisze:

    > 5% powiadasz- biedronka nie chce oddać poniżej 1% bo myśle że spokojnie by takie
    warunki wynegocjowała gdyby terminale miala wstawić a ty piszesz o 5%. Oni jada na
    minimalnych marżach wiec 5% to raczej nierealne

    Oj tak rzuciłem przykładowo, na początek i zachęte.
    Wiem że tam wąż w kieszeni strasznie syyyczy - LOL

    > Dlatego zapewne wchodzi w płatności mobilne aby zminimalizować koszty

    A ja myślę że również z tego powodu, że spora część ludzi jeśli ma wybór,
    a nie lubi liczyc gotówki w portfelu, to olewa kropkowany sklep (jak np. ja)
    i wole iść 300m dalej do Lidla ;)

    Pozdro

  • 33. Data: 2013-01-06 20:47:41
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-01-06 19:12, Kris pisze:

    > A czemu do każdego sklepu osobny?
    > Ew dla każdego banku osobny i chcesz płacić środkami z mbanku to odpalsz aplikacje
    mbank,

    Taaa ... już widze jak banki w swoich aplikacjach mobilnych za friko
    dorzucają opcje "zapłać w biedronce" ;)

    > Znam takich co maja KILKANAŚCIE kart w portfelu i jakoś nad tym panują

    - w tym 2-3 aktywne i resztę martwych tzn. używanych baaardzo
    okazjonalnie ;)

    >a i tak wolałbym wygodną aplikacje w telefonie.
    > Dobrze ze chociaż coraz więcej punktów bezstykowe karty akceptuje.

    Póki co możesz sobie nalepkę na fona zafundować,
    jeśli już, to ja bym pewnie wolał na zegarek ;)

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-01-06 21:48:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 20:35:07 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > A ja myślę że również z tego powodu, że spora część ludzi jeśli ma wybór,
    >
    > a nie lubi liczyc gotówki w portfelu, to olewa kropkowany sklep (jak np. ja)
    >
    > i wole iść 300m dalej do Lidla ;)
    Jeśli masz lidla 300m dalej to ok ale zauważ ze Biedronki są wszędzie Lidle już nie.
    NP u nas miasto 35-38tys mieszkańców- 6 Biedronek- 2 w centrum, 4 pozostałe przy
    drogach wjazdowych do miasta praktycznie w samym mieście. Lidl, Kaufland itp na
    obrzeżach miasta. Większość mieszkańców mojego miasta do biedronki praktycznie w
    kapciach moze smignąc a do innych marketów to już dłuższa wyprawa. Też bym olewał
    drobne zakupy w biedronce gdyby nie to że mam do niej 300 metrów a najbliższy mały
    spożywczak to z 500m lidl 2500m itp

  • 35. Data: 2013-01-06 21:54:58
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości

> [...]
    > a nie lubi liczyc gotówki w portfelu, to olewa kropkowany sklep (jak np.

    u mnie są lidl i biedronka obok siebie, w lidlu pustki
    przydatny sąsiad dla biedronki - więcej miejsc parkingowych
    małe miasteczko i ludzie żadko kart używają

    chodzą słuchy że mają likwidować lidla w moim mieście

    erator/

  • 36. Data: 2013-01-06 21:55:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 20:47:41 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > Taaa ... już widze jak banki w swoich aplikacjach mobilnych za friko
    >
    > dorzucają opcje "zapłać w biedronce" ;)

    Biedronek jest w Polsce 2000 wiec myślę ze to banki będą prosić Biedronke aby mogły
    taka opcje dołączyć do swoich systemów.

    > - w tym 2-3 aktywne i resztę martwych tzn. używanych baaardzo
    >
    > okazjonalnie ;)
    pewnie masz trochę racji. Zauważ że niedalej jak wczoraj chyba ktoś tu pisa w
    sąsiednim wątku że w kilkunastu bankach miał już konto itp

    > Póki co możesz sobie nalepkę na fona zafundować,
    >
    > jeśli już, to ja bym pewnie wolał na zegarek ;)
    Póki co
    Ale myślę ze przyszłość to aplikacje mobilne i za kilkanaście lat tradycyjna karta
    będzie eksponatem muzealnym. Któryś z BS już bankomaty biometryczne stawia

  • 37. Data: 2013-01-07 00:08:57
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-01-06 21:54, zlotowinfo pisze:

    > u mnie są lidl i biedronka obok siebie, w lidlu pustki
    > przydatny sąsiad dla biedronki - więcej miejsc parkingowych
    > małe miasteczko i ludzie żadko kart używają
    >
    > chodzą słuchy że mają likwidować lidla w moim mieście

    Ależ ja nie twierdze że wszędzie jest tak samo
    u mnie akurat nie brakuje ludzi i w Lidku i w Biedronie
    Ale majac wybor - wybieram Lidla
    gdyz nie cierpie "szukac drobnych", zaś gdy dam "grube", to czesto dostaje
    z powrotem tyle szmelcu, ze trudno mi go w portfelu upchnąc :]

    Pozdro

  • 38. Data: 2013-01-07 18:11:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 17:46:22 +0100, Waldek napisał(a):

    > A dla mnie to jest jednak conajmniej lekko poroniony pomysł placenie
    > telefonem przez polaczenie fifi wewnatrz biedronki - LOL - zalatuje mi
    > to jakąś ściemą, i raczej zawracaniem dupy skazanym na upadek ;)

    Jeszcze dwa lata i telefon będzie standardowym narzędziem płatności coś
    mi się tak wydaje.

    > Skoro juz tak bardzo "nakrapiana stonka" nie chce oddawac haraczu bankom
    > to przy takiej ilosci sklepow i klientow ktorymi sie chwala,
    > nie wiem czy nie lepszym pomyslem byloby wypuszczenie np. wlasnych kart
    > przedplaconych ;)
    > Co ma z tego klient ? - zakladam regularnie kupujacy w biedronie np.
    > dostaje 5% upustu przy doladowaniu karty gotówką wiec jest tu jakis
    > sensowny zysk + wygoda bezgotowkowosci przy kasie Co ma biedrona ? Ano
    > mniejszy obrót gotówkowy (obsluga tez kosztuje) i osad z kart do
    > zagospodarowania ;)

    Jak wiesz u nas intercharge czy jak to tam się zowie wynosi bodajże 1,7%
    to niech stargują połowę to jest jakieś 0,8% to i tak pewnie jeszcze raz
    tyle niż teraz płacą za obsługę kasową, bo pewnie max 0,4% (coś mi się
    tak kojarzy, że przy którejś dyskusji ktoś rzucił takie dane). Jednak nie
    to jest istotne. Wpuszczając cartel Biedra odda jeszcze inne cenne dane
    czyli profile swoich klientów czyli kiedy i za ile kupują, to wbrew
    pozorom także cenne informację. Teraz mają elegancko, bo Euronet stoi pod
    sklepem (pewnie i z tego jakaś moneta i jest) i jak pisałem w innym
    poście, to banki na tym tracą a nie Biedra. Także obstawiam, że jak
    pozwolą bankom za 0% obsługiwać ich płatności mobilne to banki i tak się
    zgodzą, bo tak czy siak będą do przodu ;) chociażby o te wypłaty z
    bankomatów Euronet.
    Mogłby Biedronka przy takiej masie sklepów spróbować stworzyć własną
    kartę i system ale po co skoro mają telefony. Większość ludzi w
    Biedronkach i tak płaci tylko gotówką, więc im jest totalnie bez różnicy
    a płatności mobilne przyciągną po prostu nowych klientów. Dobrze tam
    chłopaki kombinują, nie ma co. Rośnie nam prawdziwy duży gracz.

    --
    xbartx

  • 39. Data: 2013-01-07 19:05:30
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-01-07 18:11, xbartx pisze:
    > Także obstawiam, że jak
    > pozwolą bankom za 0% obsługiwać ich płatności mobilne to banki i tak się
    > zgodzą, bo tak czy siak będą do przodu ;) chociażby o te wypłaty z
    > bankomatów Euronet.

    Tego nie brałem pod uwagę, bo akurat w pobliżu mojej stonki sa 3 bankomaty
    pko bp, bph, i BS

    > a płatności mobilne przyciągną po prostu nowych klientów. Dobrze tam
    > chłopaki kombinują, nie ma co. Rośnie nam prawdziwy duży gracz.

    Ja wiem czy tak przyciągają ? ... IMO żeby to chwyciło, musi być do bólu
    proste
    i szybkie jak wyjęcie karty z portfela i wstukanie pinu, inaczej nie
    wróżę im powodzenia

  • 40. Data: 2013-01-07 19:07:14
    Od: W <w...@w...pl>

    xbartx wystukał, co następuje:

> [...]
    > a płatności mobilne przyciągną po prostu nowych klientów. Dobrze tam
    > chłopaki kombinują, nie ma co. Rośnie nam prawdziwy duży gracz.

    W sumie szkoda, że biedronka nie będzie próbowała/celowała w coś na kształt
    niemieckiego EC... Chociaż z drugiej płatności mobilne mogą być do tego
    wstępem - wszak chodzą plotki, że nawet do Google Wallet będzie można
    zamówić namacalną kartę.