    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Biedronka i płatności mobilne
    Date: Mon, 7 Jan 2013 17:11:03 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 17:46:22 +0100, Waldek napisał(a):

    > A dla mnie to jest jednak conajmniej lekko poroniony pomysł placenie
    > telefonem przez polaczenie fifi wewnatrz biedronki - LOL - zalatuje mi
    > to jakąś ściemą, i raczej zawracaniem dupy skazanym na upadek ;)

    Jeszcze dwa lata i telefon będzie standardowym narzędziem płatności coś
    mi się tak wydaje.

    > Skoro juz tak bardzo "nakrapiana stonka" nie chce oddawac haraczu bankom
    > to przy takiej ilosci sklepow i klientow ktorymi sie chwala,
    > nie wiem czy nie lepszym pomyslem byloby wypuszczenie np. wlasnych kart
    > przedplaconych ;)
    > Co ma z tego klient ? - zakladam regularnie kupujacy w biedronie np.
    > dostaje 5% upustu przy doladowaniu karty gotówką wiec jest tu jakis
    > sensowny zysk + wygoda bezgotowkowosci przy kasie Co ma biedrona ? Ano
    > mniejszy obrót gotówkowy (obsluga tez kosztuje) i osad z kart do
    > zagospodarowania ;)

    Jak wiesz u nas intercharge czy jak to tam się zowie wynosi bodajże 1,7%
    to niech stargują połowę to jest jakieś 0,8% to i tak pewnie jeszcze raz
    tyle niż teraz płacą za obsługę kasową, bo pewnie max 0,4% (coś mi się
    tak kojarzy, że przy którejś dyskusji ktoś rzucił takie dane). Jednak nie
    to jest istotne. Wpuszczając cartel Biedra odda jeszcze inne cenne dane
    czyli profile swoich klientów czyli kiedy i za ile kupują, to wbrew
    pozorom także cenne informację. Teraz mają elegancko, bo Euronet stoi pod
    sklepem (pewnie i z tego jakaś moneta i jest) i jak pisałem w innym
    poście, to banki na tym tracą a nie Biedra. Także obstawiam, że jak
    pozwolą bankom za 0% obsługiwać ich płatności mobilne to banki i tak się
    zgodzą, bo tak czy siak będą do przodu ;) chociażby o te wypłaty z
    bankomatów Euronet.
    Mogłby Biedronka przy takiej masie sklepów spróbować stworzyć własną
    kartę i system ale po co skoro mają telefony. Większość ludzi w
    Biedronkach i tak płaci tylko gotówką, więc im jest totalnie bez różnicy
    a płatności mobilne przyciągną po prostu nowych klientów. Dobrze tam
    chłopaki kombinują, nie ma co. Rośnie nam prawdziwy duży gracz.

    --
    xbartx