  • 11. Data: 2006-10-20 12:32:11
    Temat: Re: Bezpieczeńswwo i wygoda w Kredyt Banku
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Dajcie spokój, to jakiś troll; na proste pytania nie potrafi odpowiedzieć.

    KB zatrudnił kogoś do chwalenia swojego serwisu tak jak VW Bank?
    To ja tylko napiszę, że dobrze to nie wygląda.

  • 12. Data: 2006-10-20 12:48:30
    Od: " " <u...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jacek Popławski wrote:
    > [...]
    >
    > Dajcie spokój, to jakiś troll; na proste pytania nie potrafi odpowiedzieć.
    >
    > KJ

    Czy Ty masz jakieś problemy z czytaniem? Chyba w miarę jasno wyraziłem swoje
    zdanie w poprzednich postach.
    Nie uważam zabezpieczen w KB za idealne. Tym niemniej przy odpowiednim
    zachowaniu ze strony użytkownika (odpowiednie zabezpieczenie swojego systemu,
    sprawdzanie certyfikatów, itp.) są one wystarczające.

  • 13. Data: 2006-10-20 12:52:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    u...@g...pl wrote:

    > Czy Ty masz jakieś problemy z czytaniem? Chyba w miarę jasno wyraziłem swoje
    > zdanie w poprzednich postach.

    To dlaczego radośnie nie odpowiedziałeś na moje proste w sumie pytania ?

    Na przykład napisałeś:
    "Bo jeżeli uważasz, że użytkownik powinien mieć możliwość zmiany hasła
    np. w serwisie transakcyjnym to byłoby to na pewno obniżenie poziomu
    zabezpieczeń."

    Ale prośbę o uzasadnienie jakoś "przeoczyłeś". A zatem ?
    Masz jakieś wsparcie dla swojego poglądu ?

    KJ

  • 14. Data: 2006-10-20 12:59:18
    Od: " Manwe" <u...@g...pl>

> [...]

    > zabezpieczeń."
    >
    > Ale prośbę o uzasadnienie jakoś "przeoczyłeś". A zatem ?
    > Masz jakieś wsparcie dla swojego poglądu ?

    No przecież pisałem:
    "Zupełnie inaczej wyglądałaby sytuacja, gdyby użytkownik mógł sam
    zmienić/ustalić hasło. Zakładając, że znaczna część ustawiałaby hasło
    'słownikowe' to złamanie takiego hasła - znając wszystkie znaki ale nie znając
    pozycji - byłoby banalne."

  • 15. Data: 2006-10-20 13:02:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Manwe wrote:
> [...]
    > 'słownikowe' to złamanie takiego hasła - znając wszystkie znaki ale nie znając

    "Jeśli się ich *zmusi* to wszyscy. Odpowiednie narzędzia (np. libpam*,
    oracle tez ma coś podobnego) istnieją. Ale trzeba *chcieć* je
    zastosować."
    to z mojego z kolei posta. Taktycznie też go przeoczyłeś.

    KJ
    Pozostaje mi życzyć Ci miłego dnia.

  • 16. Data: 2006-10-23 09:25:34
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bardzo prosto: system pyta o 1 - 3 - 5 literę (zawsze w kolejności
    > rosnącej). Zapewniam cię, że mając wystarczająco dużo próbek odgadniesz
    > CAŁE hasło bez najmniejszych problemów.

    Dokładnie jest 20 różnych możliwości rozwiązania powyższego układu 3 cyfr z 6
    podawanych w porządku rosnącym. Mając 3 szanse do zablokowania - masz 15%
    szans, że trafisz właściwy układ.

    pzdr.
    KK

  • 17. Data: 2006-10-23 09:38:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    KK wrote:

    > Dokładnie jest 20 różnych możliwości rozwiązania powyższego układu 3 cyfr z 6
    > podawanych w porządku rosnącym. Mając 3 szanse do zablokowania - masz 15%
    > szans, że trafisz właściwy układ.

    Możesz przybliżyć? Bo chyba mam zaćmienie.
    KJ

  • 18. Data: 2006-10-23 09:57:54
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    KK wrote:

    > Dokładnie jest 20 różnych możliwości rozwiązania powyższego układu 3 cyfr z 6
    > podawanych w porządku rosnącym. Mając 3 szanse do zablokowania - masz 15%
    > szans, że trafisz właściwy układ.

    Kombinujesz jak koń pod górkę, albo szukasz na siłę kontrprzykładów.

    Poniżej przepis w jaki sposób rozszyfrowywać takie hasła:

    1. Uruchamiam KeyLoggera
    2. Czekam aż będę miał X rezultatów (x = 100, 200 albo i więcej)
    3. Przyglądam się rezultatom i metodą eliminowania przypadków znajduję
    która litera jest na pierwszy i ostatnim miejscu.
    4. Mając już 2 litery na swoich miejscach poszukuję tylko 4 liter z
    hasła. Wracam do poprzedniego punktu i szukam drugiej i piątej litery i
    powtarzam aż znajdę całe hasło.

    A na żywca wygląda to tak (przypuśćmy, ze hasło to ABCDEF):

    ADF
    BEF
    ACF
    BEF
    DEF
    BCE
    ADF
    ABD
    ..

    mając tyle danych:
    - obstawiasz, że na 1 miejscu w haśle może być A, B lub D.
    - potem eliminujesz "D" bo przed "D" jest "A" (zapis "ADF").
    - potem eliminujesz "B" bo przed "B" jest "A" (zapis "ABD").

    i już wiesz, że na 1 miejscu jest literka "A".

    W taki sposób (ewentualnie troszkę bardziej wysilając mózgownicę w
    niektórych przypadkach) każdy domorosły haker bez problemu pozna całe
    hasło.

    Podsumowując: szczytem finezji to zabezpieczenie nie jest :-)

    reik.

  • 19. Data: 2006-10-23 10:32:34
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Możesz przybliżyć? Bo chyba mam zaćmienie.

    Przyjmując, że 1 to pierwsza litera hasła, 2 - druga...itd ..to system może
    zapytać o następujące kombinacje:
    123; 124; 125; 126; 134; 135; 136; 145; 146; 156; 234; 235; 236; 245; 246;
    256; 345; 346; 356; 456.
    Łącznie więc jest 20 różnych rozwiązań. Skoro przechwyciliśmy [jednokrtonie]
    wpisane 3 znaki z hasła np. ABC, a nie wiemy na jakich miejscach je
    umiejscowić to mając 3 próby a 20 możliwości mamy 15% szans, że umiejscowimy
    je właściwie.

    pzdr.
    KK

  • 20. Data: 2006-10-23 10:52:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    KK wrote:

> [...]
    > 256; 345; 346; 356; 456.
    > Łącznie więc jest 20 różnych rozwiązań. Skoro przechwyciliśmy [jednokrtonie]
    Dlaczego "jednokrotnie" ?
    KJ