  • 1. Data: 2006-10-18 09:58:14
    Temat: Kupna przedmiotu na amerykańskim eBayu
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Trochę OT. Czasami bywały podobne pytania odnośnie kupowania w USA i
    opłatach, ale może coś się zdezaktualizowało?

    Czy jesy mozliwy taki "numer".
    Mam konto na polskim eBayu. Kupuję przedmiot nowy lub używany (ma toto
    znaczenie?) na amerykańskim eBayu u osoby prywatnej lub w sklepie (jeśli to
    ma znaczenie) za około $60-$120.

    Czy sa jakies dodatkowe opłaty importowe lub cła, które będę musiał uiścić
    przy odbiorze paczki? Jesli tak to w jakiej wysokości?
    A może tak -> Czy sklep wyśle przedmiot pod amerykański adres znajomego,
    który zapłaci za aukcję a następnie przedmiot wyśle mi do Polski
    (zaoszczędzę na ewentualnych opłatach importowych przy około $15-$20
    droższej przesyłce?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 2. Data: 2006-10-18 12:17:16
    Temat: Re: Kupna przedmiotu na amerykańskim eBayu
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > który zapłaci za aukcję a następnie przedmiot wyśle mi do Polski
    > (zaoszczędzę na ewentualnych opłatach importowych przy około $15-$20

    Nic nie zaoszczędzisz, bo jak ci Urząd Celny przesyłkę zatrzyma to i tak
    zapłacisz i tak.
    Kto wysłał akurat jest bez znaczenia.

  • 3. Data: 2006-10-18 12:29:18
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Nic nie zaoszczędzisz, bo jak ci Urząd Celny przesyłkę zatrzyma to i tak
    > zapłacisz i tak.

    Ile?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 4. Data: 2006-10-18 12:31:28
    Od: "Kmail" <kmail@wpq_bez_q_.pl>

> [...]
    > który zapłaci za aukcję a następnie przedmiot wyśle mi do Polski
    > (zaoszczędzę na ewentualnych opłatach importowych przy około $15-$20

    Paczki z tamtad bardzo drogie sa.
    Z powodzeniem lataja laptopy i telewizory :) Ja tak ryzykuje i zyskuje :)

    Pozdrowka, Kamil.

  • 5. Data: 2006-10-18 12:35:42
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Paczki z tamtad bardzo drogie sa.

    $15-$20 - poświęcę się. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 6. Data: 2006-10-18 13:28:10
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Maciej Loret wrote:
    > Ile?

    22% VAT oraz iles tam % cla w zaleznosci od tego co to bedzie za przedmiot.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-10-18 19:29:50
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 14:35:42 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > $15-$20 - poświęcę się. ;)

    Tyle, to przesłanie płytki CD kosztuje :)
    Poza tym chyba nie wiesz, że cło i VAT nalicza sie od wartości towaru
    powiększonej o koszt przesyłki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2006-10-18 19:44:18
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Tyle, to przesłanie płytki CD kosztuje :)

    Zdaje Ci się. Chyba, że w ciągu ostatnich paru miesięcy coś się zmieniło.
    OIDP ostatnia paczka (parę kilogramów zabawek) to $14,95.

    > Poza tym chyba nie wiesz, że cło i VAT nalicza sie od wartości towaru
    > powiększonej o koszt przesyłki.

    Na razie za żadną odebraną prywatnie paczkę jeszcze nie zapłaciłem złamanego
    centa.
    Bardziej interesuje mnie oficjalnie wysłana paczka przez jakąś firmę, w
    której coś kupię - ile będę musiał dopłacić do interesu i ile wynosi kwota,
    do wysokości której nie ma żadnych podatków importowych (np. prezent).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 9. Data: 2006-10-18 20:21:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > Tyle, to przesłanie płytki CD kosztuje :)

    chyba w zębach przez kuriera.

    CD mieści się w liście, czyli góra dolara za znaczek.
    Paczka średnio kilkanaście dolarów za kilogram.
    Dochodzi w ciągu tygodnia.
    Polamerem (który co prawda idzie i ze dwa miesiące) możesz wysłać paczkę po
    dolara za kilogram.

  • 10. Data: 2006-10-19 05:00:00
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > 22% VAT oraz iles tam % cla w zaleznosci od tego co to bedzie za
    przedmiot.

    Karta graficzna, procesor, itp...

    --
    Pozdrawiam,