  • 221. Data: 2008-03-21 00:38:08
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Zdarza się: rzadko. Przejdź się taką galerią handlową i zobacz, jaki
    > odsetek bramek zareaguje na metki z innych sklepów. Nic innego nie umiem
    > polecić, bo nie wierzysz.

    Oj zdarza się.
    Skończyło się karczemną awanturą w Empiku i wielkimi przeprosinami za
    zachowanie ochroniarza.

  • 222. Data: 2008-03-21 02:19:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" fruqau$975$...@n...interia.pl

    > Zajrzyj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID
    > przepraszam, że znowu cytuję wikipedię. jeśli wolisz inne źródła,
    > www.google.pl/search?q=RFID.
    > zawierają prosty układ nadający zaprogramowany kod (sekwencję znaków).
    > Diagram:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Image:RFID_backscatter.
    png

    > Zobacz też:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Radio-frequency_identif
    ication:
    > "The response of a passive RFID tag is not necessarily just an ID number;
    > the tag chip can contain non-volatile, possibly writable EEPROM for storing
    > data."

    Poczytam ,,jutro''. Teraz tylko zauważę, że być może jestem mocno do tyłu.
    Któregoś razu rozbiorę kilka metek.

    > Czemu nie, mamy teraz tyle dni wolnych ;-)

    Ale metki to nie karty magnetyczne ... Tu trzeba uważać, aby dni wolne
    nie stały się jednocześnie niewolnymi. ;) (spędzanymi w niewoli) ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 223. Data: 2008-03-21 02:22:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" fruqf2$9dn$...@n...interia.pl

    > LOL :D

    Była na tyle niepewna mojej rady, że wezwała posiłki. ;)
    I najwyraźniej po sfinalizowaniu transakcji miała niejasne
    przeczucie, że kartę można wkładać dowolnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 224. Data: 2008-03-21 02:27:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > A co z "lewym" czytnikiem? Jaki mialby % fraudow?

    Lewy czytnik pasków jedynie będzie słał wiadomości na zaplecze, gdzie będzie
    stał producent ;) nowych kart -- duplikatów tych kart, którymi klient ,,płaci''.
    Tak samo będzie działał czytnik PINów.

    Na zapleczu, w spokoju inny pracownik ;) sklepu będzie ciągnął kopią po
    prawdziwym czytniku i będzie wstukiwał PIN do prawdziwego czytnika PINu.

    Każda karta będzie kopiowana. :) I pasek, i PIN. Później taką kartą
    (kopią) będzie można płacić w innych sklepach. :) Przecież to proste
    jak pasek magnetyczny. :)

    > Do tego nawet nie potrzeba statystyk itp, kazdy bank mialby czarno na
    > bialym, ze ktos za dlugo byl na wolnosci.

    Gdy podobne urządzenia zainstaluje się w wielu sklepach... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 225. Data: 2008-03-21 03:22:53
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frv6if$a0j$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    >
    > Ale metki to nie karty magnetyczne ... Tu trzeba uważać, aby dni wolne
    > nie stały się jednocześnie niewolnymi. ;) (spędzanymi w niewoli) ;)

    No nie, metki są jeszcze lepsze na wolne dni - ma się czas na regularne
    testowanie "w terenie".
    Pamiętasz piosenkę Shani Twain: "every Sunday at the mall"?
    To na pewno o takich naukowcach jak my... ;)

  • 226. Data: 2008-03-21 06:45:30
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "kashmiri" frs1il$7vg$...@n...interia.pl

    > Będzie niemożliwe na 100%. Jeśli ktoś twierdzi inaczej -- niech
    > pokaże skuteczne rozwiązanie podobne do kopiowania pasków. Kopiarka
    > pasków niewiele różni się od samego czytnika pasków. W sklepie stoi
    > czytnik pasków (w obudowie bankowego czytnika) a na zapleczu połączony
    > z nim zapisywacz czystych kart z którego wyskakuje kopia przesuwanej
    > w sklepie karty, którą ktoś na zapleczu przeciąga po prawdziwym/bankowym czytniku.

    Kiedys tak mysleli o Titanicu, zanim chipy wejda bez paskow technika sie
    troche posunie

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 227. Data: 2008-03-21 06:48:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    > Gdy podobne urządzenia zainstaluje się w wielu sklepach... ;)

    Klienci zaczna zglaszac fraudy a znalezienie wspolnego sklepu dla
    wszystkich transakcji to jedno zapytanie do bazy.
    Tyle ze to moze byc o 3 tygodnie za pozno.
    Jedynie sklep moze miec cieplo pozniej

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 228. Data: 2008-03-21 08:09:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > Na zapleczu, w spokoju inny pracownik ;) sklepu będzie ciągnął kopią po
    > prawdziwym czytniku i będzie wstukiwał PIN do prawdziwego czytnika
    > PINu.

    Dobra recepta na kratki, naprawde.

    > Każda karta będzie kopiowana. :) I pasek, i PIN. Później taką kartą
    > (kopią) będzie można płacić w innych sklepach.

    Stad fizyczne zabezpieczenia kart, m.in. 4 cyfry numeru powinny byc
    powtorzone na plastiku, a sprzedawca powinien sprawdzic czy wszystkie
    numery sie zgadzaja. Teoria teoria, ale wystarczy ze raz na jakis czas
    ktos sprawdzi i np. wezwie ochrone.

    > Gdy podobne urządzenia zainstaluje się w wielu sklepach... ;)

    Wystarczy jeden.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 229. Data: 2008-03-21 08:12:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Zajrzyj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID

    Stary, zrozum jedna prosta rzecz. Owszem, istnieja takie rzeczy jak
    RFID, ale te naklejki w sklepie (albo inne plastiki ze szpila) nie
    maja z nimi wiele wspolnego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 230. Data: 2008-03-21 15:13:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frv9j9$q03$...@n...interia.pl

    > No nie, metki są jeszcze lepsze na wolne dni - ma się czas
    > na regularne testowanie "w terenie".

    Karty są prostsze. Najpierw trzeba uzbierać trochę ;) kopii, później
    zostawić w sklepie tylko dobry czytnik, a lewiznę przenieść w inne
    miejsce, po czym trzeba odczekać jakiś czas (oby nie za długo, bo
    karty tracą termin przydatności do użycia) i wreszcie można zacząć
    używanie -- i kart, i życia, nie zapominając rzecz jasna o biednych. :)

    Zanim śledczy ;) znajdą trop, po lewym czytniku nie będzie nawet
    śladu. :) Dociekliwi będą wiedzieli, ale dowodów nie będzie. :)

    No... I trzeba pomyśleć o przeskalowaniu...
    Za ciężko zarobione ;) pieniądze warto kupować sklepy, w których
    będzie umiejętnie powtarzany ten proceder...

    No... I we własnych sklepach będzie można testować metki do woli!!!
    Nikt niczego się nie domyśli -- po prostu właściciele chcą uniknąć
    okradania... Tyle jest teraz dookoła złodziejstwa... Aż strach
    pomyśleć -- nic dziwnego, że właściciele zgłębiają problem metek... ;)

    > Pamiętasz piosenkę Shani Twain: "every Sunday at the mall"?

    Nie pamiętam.

    > To na pewno o takich naukowcach jak my... ;)

    My nie zajmujemy się nauką, ale jej praktycznym zastosowaniem. ;)

    --