  • 1. Data: 2005-03-08 08:51:41
    Temat: Bezgotówkowa operacja KK potraktowana jako gotówkowa
    Od: "BM" <n...@n...pl>

    Witam!

    Składałem podanie o paszport w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Złożenie
    podania wiąże się z wniesieniem odpowiednich opłat. Opłatę (przelew na
    konto) najwygodniej jest załatwić na miejscu - w biurze znajduje się punkt
    kasowy (ajencja) obsługiwany przez PKO B.P, niemniej jest to obłożone
    dodatkową opłatą manipulacyjną w wysokości - z tego co pamiętam 3 zł.

    Nie miałem gotówki przy sobie, jednak jak informowały stosowne nalepki na
    wejściu do urzędu - akceptowane są tam karty Visa, MasterCard etc. Opłaty w
    punkcie kasowym dokonałem więc za pomocą karty kredytowej. Procedura
    standardowa - tj. pan przejechał kartą w terminalu, podpisałem potwierdzenie
    transakcji i tyle.

    Niemiła niespodzianka jaka mnie spotkała podczas otrzymania wyciągu ze
    swojego banku to to, że transakcja ta została uznana jako operacja
    GOTÓWKOWA.

    Podczas rozmowy z infolinią mojego banku poinformowano mnie, że
    najprawdopodobniej terminal ten był ustawiony w sposób, który każdą operację
    jak wypłatę gotówki z bankomatu. Potwierdzenie zakończyło żywot w
    niszczarce, także nawet nie jestem w stanie zweryfikować co podpisałem :/.

    Tutaj pytanie do grupowiczów:

    1. Czy jest sens reklamować tego typu operację w moim banku? Nie wypłacałem
    gotówki, cała operacja niczym nie różniła się od zakupów w sklepie.

    2. Czy często (i gdzie) są praktykowane machlojki typu "ta transakcja
    bezgotówkowa jest gotówkowa"?

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2005-03-08 09:11:25
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Tutaj pytanie do grupowiczów:
    >
    > 1. Czy jest sens reklamować tego typu operację w moim banku? Nie wypłacałem
    > gotówki, cała operacja niczym nie różniła się od zakupów w sklepie.

    Widzisz ... to jest jawne zlodziejstwo, ja tez tak zostalem przerobiony
    na szaro splacajac kartą ostatnią rate kredytu. Nikt mnie nie
    poinformowal o kosztach, pani przejechala sobie karta po terminalu a na
    wyciągu ZONK ... wzieli sobie za to 30 zl. Po interwencji w banku
    dowiedzialem sie, ze wszystkie operacje, ktore polegaja na
    "nibyprzelaniu" pieniedzy to w rzeczywistosci operacje gotowkowe lub sa
    traktowane jak "wyplata gotowki w bankomacie obcego banku".

  • 3. Data: 2005-03-08 09:36:05
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *BM*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > (przelew na konto) najwygodniej jest załatwić na miejscu - w biurze
    > znajduje się punkt kasowy (ajencja)

    I to jest to.
    Terminale w ajencjach PKO BP traktowane są jako bankomaty.
    Bez prowizji* wypłacają z kart Inteligo.

    * chociaż najpierw "pobierają" 9,9 pln a po paru dniach "zwracają"

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek http://plumowski.swistak.pl

  • 4. Data: 2005-03-08 09:42:52
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "BM" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > 2. Czy często (i gdzie) są praktykowane machlojki typu "ta transakcja
    > bezgotówkowa jest gotówkowa"?

    no poczcie

  • 5. Data: 2005-03-08 09:43:13
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    BM said the following On 2005-03-08 09:51:
    [...]

    > Tutaj pytanie do grupowiczów:
    >
    > 1. Czy jest sens reklamować tego typu operację w moim banku? Nie wypłacałem
    > gotówki, cała operacja niczym nie różniła się od zakupów w sklepie.
    Nie ma. To jest to jest tak naprawdę wypłata gotówki, zużytej od razu na
    opłatę paszportową. Co masz na otrzymanym potwierdzeniu ?

    > 2. Czy często (i gdzie) są praktykowane machlojki typu "ta transakcja
    > bezgotówkowa jest gotówkowa"?
    Przede wszystkim to jest transakcja gotówkowa. Swykle dzieje sie to w
    bankach i na pocztach, z których w posach mozesz wypłacić gotówkę.

    KJ

    POlecam
    http://groups-beta.google.com/group/pl.biznes.banki/
    msg/218b7654c8046790

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 6. Data: 2005-03-08 09:47:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

> [...]
    > "nibyprzelaniu" pieniedzy to w rzeczywistosci operacje gotowkowe lub sa
    > traktowane jak "wyplata gotowki w bankomacie obcego banku".

    Czy szanowni panowie, tak ochoczo wyzywających innych od złodziei, widzą
    różnicę między ZAKUPEM towarów i usług, a świadczeniem pieniężnym? Czy w
    przypadku opłaty skarbowej czy spłaty kredytu mamy do czynienia z
    zakupem czy ze świadczeniem?

    W obu przypadkach postąpiono prawidłowo. Osoba przyjmująca kartę mogła,
    ale nie musiała poinformować o tym, że jest to operacja gotówkowa. Poza
    tym na slipie widnieje w takim przypadku napis GOTÓWKA lub podobny, a
    nie SPRZEDAŻ

    M.

  • 7. Data: 2005-03-08 09:53:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> writes:

    > AQQ ;)
    >
    > Nie widzialem terminala, w kasie byl schowany tak, ze po prostu go nie
    > widzialem.

    A po co ci widziec terminal?

    MJ

  • 8. Data: 2005-03-08 09:53:55
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Nie widzialem terminala, w kasie byl schowany tak, ze po prostu go nie
    > widzialem.

    Czy aby na pewno rozumiesz znaczenie pojęcia SLIP? Podpowiem Ci - to nie
    terminal tylko wydruk z niego.

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2005-03-08 09:54:10
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

  • 10. Data: 2005-03-08 10:00:27
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    przemyślenia swoje:

    > Nie widzialem terminala, w kasie byl schowany tak, ze po prostu go nie
    > widzialem.

    I myślałeś, że co oni z tą kartą zrobią?
    --
    **** ****
    **** yayco (yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****