    From: "BM" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bezgotówkowa operacja KK potraktowana jako gotówkowa
    Date: Tue, 8 Mar 2005 09:51:41 +0100

    Witam!

    Składałem podanie o paszport w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Złożenie
    podania wiąże się z wniesieniem odpowiednich opłat. Opłatę (przelew na
    konto) najwygodniej jest załatwić na miejscu - w biurze znajduje się punkt
    kasowy (ajencja) obsługiwany przez PKO B.P, niemniej jest to obłożone
    dodatkową opłatą manipulacyjną w wysokości - z tego co pamiętam 3 zł.

    Nie miałem gotówki przy sobie, jednak jak informowały stosowne nalepki na
    wejściu do urzędu - akceptowane są tam karty Visa, MasterCard etc. Opłaty w
    punkcie kasowym dokonałem więc za pomocą karty kredytowej. Procedura
    standardowa - tj. pan przejechał kartą w terminalu, podpisałem potwierdzenie
    transakcji i tyle.

    Niemiła niespodzianka jaka mnie spotkała podczas otrzymania wyciągu ze
    swojego banku to to, że transakcja ta została uznana jako operacja
    GOTÓWKOWA.

    Podczas rozmowy z infolinią mojego banku poinformowano mnie, że
    najprawdopodobniej terminal ten był ustawiony w sposób, który każdą operację
    jak wypłatę gotówki z bankomatu. Potwierdzenie zakończyło żywot w
    niszczarce, także nawet nie jestem w stanie zweryfikować co podpisałem :/.

    Tutaj pytanie do grupowiczów:

    1. Czy jest sens reklamować tego typu operację w moim banku? Nie wypłacałem
    gotówki, cała operacja niczym nie różniła się od zakupów w sklepie.

    2. Czy często (i gdzie) są praktykowane machlojki typu "ta transakcja
    bezgotówkowa jest gotówkowa"?

    Pozdrawiam
    BM