    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bez marmurka ani rusz
    Date: 22 Jan 2002 01:34:12 +0100

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > Dokładnie :-) Dlatego też sklep sprowadza z hurtowni tyle, ile
    > potrzebuje teraz, a nie za miesiąc :-)

    I dlatego ja nazywam go detalista, bo wielu end userow ma wieksze
    niz ten sklep obroty (i akurat kupuja w hurtowniach, bo w malych sklepach
    duzo trudniej, nigdy nic nie maja od reki itp, a jak dostaja zamowienie
    na kilkadziesiat tysiecy (co nie jest zadna specjalnie wielka suma),
    czesciowo sprowadzane specjalnie z zagranicy, to w ogole terminy sa
    nierealne, a o zadnych testach to w ogole nie ma mowy (serwis w hurtowni
    oczywiscie moze wspolpracowac w testach)).

    Aaa, jeszcze mi sie przypomnialo - glupawi sprzedawcy jeszcze maja
    jakas manie oferowania prowizji za wybranie ich oferty. Tak jakby ktos
    z jakiegos panstwowego placil.

    > Tak, to jest hurt, bo sprzedawca kupuje takich monitorów X na miesiąc.
    > Ale że mamy Y modeli i Y+Z wymagań klientów, sklep kupuje dany model
    > na zamówienie (ewentualnie czasami na stan, jeżeli jest to
    > ,,chodliwy'' model). Inaczej sklep miałby na stanie dokładnie to, co
    > ta hurtownia, ale z uwagi na mniejszy krąg odbiorców, zawsze byłby w
    > plecy.

    Mozesz to sobie tak wytlumaczyc, ja bede nazywal zarowno hurt jak i detal
    po imieniu, i bede je odroznial od sprzedazy uzytkownikowi koncowemu
    i do dalszej odsprzedazy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator