  • 1. Data: 2002-04-16 10:12:28
    Temat: Belgia i karta
    Od: "markusj" <m...@o...pl>

    Jade do Belgii na dlugi weekend. Mam karty VE mBanku i PKO BP. Moze
    zatrzymam sie tez w niemczech. Czy mozna w tych krajach placic tymi kartami
    i ktora sie bardziej oplaca. Wiem ze mBanku jest kiepska za granica. A co z
    PKO BP.
    Czy jednak bardziej mi sie bedzie oplacalo wymienic u nas EURO?
    Znajomi ktorzy z nami jada maja Maestro z PKO SA. Z tego co zdazylem
    wyczytac na grupie jest lepsza w Europie. Ale czy nia wyjdzie taniej niz
    wymiana na EURO?

  • 2. Data: 2002-04-16 12:28:44
    Temat: Re: Belgia i karta
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    Użytkownik markusj <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9gthc$4hu$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Znajomi ktorzy z nami jada maja Maestro z PKO SA. Z tego co zdazylem
    > wyczytac na grupie jest lepsza w Europie. Ale czy nia wyjdzie taniej niz

    Witam,
    Najlepiej wymień sobie kasę na euro -dziś dostępne po 3,63 w kantorze, w
    banku dodatkowo prowizja i z reguły nieco drożej.
    Karty typu Visa weź w celach awaryjnych jak zabraknie kasy.
    Przeliczą po blisko 3,8 zł z powodu przeliczania przez Visę Euro na dolary,
    a potem nasz bank z dolarów na złote.
    Każdy bierze po ok. 2,5 % -więc róznica 5 %.
    Karty typu MC/EC mają znacznie lepszy przelicznik ok 2-3 % gorszy od kursu
    kantorowego.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 3. Data: 2002-04-16 14:17:50
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > Najlepiej wymień sobie kasę na euro -dziś dostępne po 3,63 w kantorze, w
    > banku dodatkowo prowizja i z reguły nieco drożej.
    > Karty typu Visa weź w celach awaryjnych jak zabraknie kasy.

    Kto tu wspominał, że VE z PKO BP rozliczana jest w Euro. Nie wiem czy to
    prawda bo nie mam konta w PKO BP.
    Częsć

  • 4. Data: 2002-04-16 14:21:20
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl>

    Sorki, samo mi się wysłało :)
    Chciałem tylko dodać, że częsć w gotówce można zawsze wziąsć ale nie
    wszystko bo później się zazwyczaj okazuje że się wzięło za dużo i
    oszczędność jest pozorna. No chyba że się wzięło za mało, wtedy to karta się
    na pewno przyda :)

    Jaco

  • 5. Data: 2002-04-16 14:23:32
    Od: Maciej Pilch <m...@p...pl>

    regula jest taka;
    zakupy wychodza taniej karta
    gotówka z ATM drozej bo sa prowizje.
    By sprawdzic co jest taniej trzeba sie troche nameczyc
    czyli porównac np. dzisiejszy kurs Euro w kantorze i w tabeli
    kursowej banku to powinno dac orientacje.

  • 6. Data: 2002-04-16 14:37:25
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    markusj <m...@o...pl> wrote:
    > Znajomi ktorzy z nami jada maja Maestro z PKO SA. Z tego co zdazylem
    > wyczytac na grupie jest lepsza w Europie. Ale czy nia wyjdzie taniej niz
    > wymiana na EURO?

    Taniej i bezpieczniej.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 7. Data: 2002-04-16 16:14:20
    Od: "Piotr Paklerski" <p...@p...onet.pl>

    "markusj" <m...@o...pl> wrote in message news:a9gthc$4hu$1@news.tpi.pl...
    > Jade do Belgii na dlugi weekend. Mam karty VE mBanku i PKO BP. Moze
    > zatrzymam sie tez w niemczech. Czy mozna w tych krajach placic tymi
    kartami
    > i ktora sie bardziej oplaca.

    Witam,

    jestem w Brukseli juz pare miesiecy i moge stwierdzic ze sa lekko
    "snobistyczni" jesli chodzi o uzycie kart "niewypuklych". Moglbym powiedziec
    ze zapomnij o zaplaceniu elektronkiem albo maestro np. w supermarketach.
    Akceptuja tylko Bancontact albo Proton (ten mi sie b.podoba). Czyli maestro
    ale tylko wydane w Belgii. Dlatego nie ryzykowalbym wyjazdu tylko z
    VE/maestro. Jesli nie masz zadnej klasycznej Visy albo MC/EC to lepiej wez
    ze soba gotowke.

    To samo tyczy sie wszelkich automatow - tutaj czesto nie przyjmuja zadnych
    innych kart oprocz miejscowych.

    Milego pobytu w Belgii (dzien kiedy nie pada jest dniem dziwnym......)

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2002-04-16 19:49:12
    Od: "szefo" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotrek
    >

    > To dziwne ze radzisz mu zeby zapomnial o Ve w supermarketach ja placilem
    zarowno w Brukseli , jak i w Gandawie, Brugii etc. moze dziwnie patrzyli ale
    wszedzie tam gdzie bylo logo Visa placilem (swoja droga logo electrona chyba
    nie widzialem?!)
    pozdr.

  • 9. Data: 2002-04-16 20:25:19
    Od: "Piotr Paklerski" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    ale
    > wszedzie tam gdzie bylo logo Visa placilem (swoja droga logo electrona

    moze troche na wyrost przesadzilem a moze zalezy od sieci. w kazdym badz
    razie nie jest to najbardziej popularna karta. a logo rzeczywiscie rzadko
    kiedy widac.
    byc moze tam gdzie jest logo zwyklej visy mozna placic elektronem. musze
    sprobowac.
    w kazdym badz razie najbardziej lubie Protona. a VE niedlugo wyprobuje.
    nigdy nie odmowlil ci platnosci VE? z tego co widzialem u znajomych to
    wszyscy mieli karty maestro.

    pozdrawiam
    piotrek

  • 10. Data: 2002-04-17 06:35:18
    Od: "szefo" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > piotrek
    >
    >Odmowili mi z dwa razy na stacjach benzynowych- bylo logo Visa, ale
    powiedzieli ze nie i dziwnie ogladali, moze sami poprostu nie wiedzieli co i
    jak? I nie mam tez jakis gigantycznych doswiadczen z tym electronem tylko
    supermarkety, zeeventem (chyba tak sie to pisze, a chodzilo mi o lotnisko
    ;-) a reszta czyli knajpy itp to klasycznie gotoweczka....!
    pozdr.