  • Data: 2013-04-02 18:00:56
    Temat: Re: Bankructwo panstwa.
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dla takich dyskutantów jak Ty pewnie nie ma dobrego źródła, bo wszystkiemu
    > są gotowi zaprzeczyć. Nie wiem nawet co mówią w tej polskiej tv, staram
    > się nie oglądać, ale lubię poczytać i niekoniecznie po polsku.
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12837906,Grecja_
    przycisnieta_cieciami__30_proc__ludzi_ponizej.html

    > http://www.guardian.co.uk/business/2011/nov/01/greec
    e-austerity-measures

    Sredni zasilek dla bezrobotnego w Grecji wynosi ok 450 ~ 500 euro.
    Dokladniej bede wiedziec pod koniec tygodnia:)
    Czyli ok. 1800zl do 2000zl - teraz wiem dlaczego bezrobotny grek za cholere
    nie chce przyjechac do pracy na zielona wyspe, druga potege gospodarcza....
    Mozna pokusic sie o stwierdzenie, ze lepszy w Grecji kryzys niz wzrost
    gospodarczy w Poslce - no ale jak widac, media w Poslce juz o tym nie
    wspomna.

    > ALe w UK nie ma euro. No chyba że coś się pozmieniało w trakcie naszej
    > dyskusji. UK to w ogóle ciekawy kraj, jeśli chodzi o wolność gospodarczą.
    > W tym aspekcie widzę siłę gospodarki UK, a nie w socjalu.
    >
    > http://wyborcza.biz/Firma/1,101618,13174307,Polska_z
    ajela_57__miejsce_w_swiatowym_rankingu_wolnosci.html

    W UK jest funt i pewnie bedzie jeszcze jakis czas, bynajmniej nie ze wzgledu
    na slabe euro... A z powodu jednej prostej sprawy: funt jest powiazany z
    dolarem, poprzez gielde ropy w londynie.
    Anglicy juz dawno chcieli by euro, bo w ostatnich latach funt (dolar) traci
    do euro i "wakacje w hiszpani sa dla anglika coraz drozsze".
    W UK jest latwo zalozyc i prowadzic firme, ale nie rozumiem dlaczego tak ma
    nie byc w Poslce, skoro Lewiatan zapowiada uproszczenie spraw biznesowych od
    ilu? 15 lat?:)))) Jakos Lewiatanowi sie w tym nie spieszy by cos zrobic, a
    przeciez dla wilu Lewiatan to liberalno biznesowa grupa ktora z zalozenia ma
    dbac o biznesmenow.
    Jednak nikt nikomu w Polsce nie wyjasnil, ze ostatnia rzecza dla liberala
    lub kapitalisty jest... wspieranie konkurencji:))

    > ciekawa teoria. Jakieś dowody?
    > Dla mnie "rozwiniety socjal" to głównie hodowla nierobów i cwaniaków, ale
    > może inaczej definiujemy to pojęcie. Nie słyszałem tez o wyjściu z kryzysu
    > za pomocą socjalu. Owszem, prace publiczne, bezzwrotne pożyczki
    > zagraniczne, ale nie socjal.

    Socjal ma przede wsztystkim byc konkurencja dla pracodawcy, by nie doszlo do
    sytuacji, ze ludzie beda zmuszani do pracy za przyslowiowa miske ryzu.
    Niestety "ekonimisci" amatorzy i tak tego nie zrozumieja, bo jaks Korwinek z
    dUPRem powie inaczej:))) Wiec szkoda tlumaczyc osobom ktore wierza w bajki
    dla dzieci i nastolatkow. Dlatego najwieksze poparcie korwina i dUPRu jest
    wsrod malolatow.