  • Data: 2013-03-27 18:13:34
    Temat: Re: Bankructwo panstwa.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >TO tak jakbyś twierdził, że da się utopić kiedy dziesieciu trzyma cię za
    >ręce, żebyś pod wodę nie poszedł.
    >
    >Owszem, jak ci reszta pozwoli to się da.
    >Z tym, że reszta robi wszystko, zeby topielec nie poszedł na dno, bo
    >wszyscy są związani jednym sznurkiem.

    Ale dlaczego właśnie nie pozwolić Cyprowi? Nie wiem czy upaść ale np.
    wyrzucić ze strefy euro. Jaka jest mniejsza gospodarka w eurolandzie?
    Malta? Monako? Chyba nie Luksemburg?
    Na poważnie rozważano wyrzucenie Grecji ze strefy EUR to taki "poligon
    doświadczalny" byłby przydatny. "Ratowanie" po nieuniknionej chyba
    dewaluacji lokalnej waluty (niekoniecznie funta cypryjskiego) mogłoby być
    tańsze.
    Najgorsze to, że Europa wręcz pozytywnie toleruje kradzież, którą mozna
    zakwalifikować jako zuchwałą. Gdyby ktoś czynnie próbował jej zapobiec
    a użyto wobec niego siły to chyba kwalifikuje się na rabunek?

    Arek