    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankructwo panstwa.
    Date: Tue, 26 Mar 2013 17:57:22 -0000

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:kisgg6$kh2$1@node2.news.atman.pl...

    > Odpowiadam tak, bo u mnie nie widać postu inicjującego.
    >
    > "witek" kisajl$hn$...@d...me

    > To samo, co bankructwo Kowalskiego. Brak płynności
    > finansowej, niemożliwość regulowania należności,
    > utrata zaufania, niemożliwość zaciągania kredytów...

    Serio? A wczesniejsze umowy miedzynarodowe? To w takim razie np. taki Cypr
    moze zawrzec uklad handlowuy z Iranem i Wenezuela bez problemu?
    Czyli wg. tego toku myslenia, oplaca sie zbankrutowac i powiedziec - dosc
    spalcaniu dlugow. Ewentualnie zawrzec umowy handlowe z panstwami, ktore nie
    naleza do strefy wplywu bankow zachodnich.

    > Idą na kolejne/przedterminowe wybory. :)

    > Jeśli upadnie Grecja -- Turcy będą mieli większe wpływy w Europie.
    > Jeśli upadnie Cypr -- Rosjanie poszerzą swoją strefę wpływów.
    > Jeśli upadnie Polska -- Niemcy poszerzą swoją strefę wpływów.
    >
    > Zatem Niemcy nie pomogą Polsce, ale pomogą Grecji i Cyprowi?
    > Niemcy stale pomagają Polakom -- w uzależnianiu się Polaków od Niemiec. :)

    Nie, zapominasz (wielu zapomina, ze Cypr podzielony jest na dwa, ten z
    problemami europejsko-grecki, i ten drugi nalezacy do Turcji), ze Cypr
    Turecki bedzie miec wieksze wplywy na Cyprze niz anglicy ktorzy tam maja
    nadal baze wojskowa. Cypr to strefa Turecka nie Rosyjska, tak samo Grecja.
    Polska, to raczej nie niemiecka strefa wplywow a Hiszpanska:)) wiem, brzmi
    to dosc dziwnie, ale wiekszosc kapitalu inwestycyjnego i spekulacyjnego w
    Polsce to kapital Hiszpanski.