eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBanki będą mogły dokonywać korekt błędnie naliczonego podatku › Re: Banki będą mogły dokonywać korekt błędnie naliczonego podatku
    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki będą mogły dokonywać korekt błędnie naliczonego podatku
    Date: Sun, 3 Mar 2002 11:04:14 +0100

    news:a5oshs$8jj$1@news.onet.pl...
> [...]
    > której naliczany jest fiskusowi podatek. Korekta będzie realizowana w
    > następnym miesiącu. Dotyczy to przypadków, kiedy z powodu opóźnień w
    > rozliczeniu transakcji dokonywanych kartami płatniczymi bank może naliczyć
    > wyższy podatek.
    >
    > Informacje o transakcjach opłacanych kartami (w sklepach czy bankomatach)
    > docierają do banków nieraz nawet z pięciodniowym opóźnieniem. W chwili
    > naliczania podatku, jeśli bank nie będzie miał informacji o pobranych z
    > konta pieniądzach, odliczy podatek od odsetek z wyższej kwoty.

    Na dobrą sprawę nie ma tu niczego, co nie byłoby już na grupie obdyskutowane w
    innym watku. Wiadomo, że bank w opisanej wyżej sytuacji będzie musiał dokonać
    korekty i że to dla banku będzie droga przez mękę. Brakuje mi jednoznacznego
    stwierdzenia, czy ewentualnie banki będą miały uproszczoną procedurę korekty podatku
    za poprzedni miesiąc. A tylko wtedy możnaby uznać, że nastąpiła jakaś pozytywna
    zmiana i że informacja prasowa ma jakiś sens.

    > Związek Banków Polskich ostrzegał, że jeżeli Ministerstwo Finansów nie
    > zezwoli bankom na dokonywanie korekt klienci banków będą musieli sami
    > sprawdzać wyliczenia i błędy zgłosić w urzędzie skarbowym.

    A nie u płatnika?

    > Przyjęta pod koniec 2001 r. nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób
    > fizycznych wprowadza 20-procentowyt podatek od niektórych zysków
    > kapitałowych, w tym od odsetek z lokat bankowych
    > (onet)

    Mnie w szkole uczyli, że wstęp umieszcza się na początku wypracowania.
    Dziennikarzy chyba jednak uczą inaczej. Wiem, czepiam się...

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl