  • 1. Data: 2010-05-03 20:21:52
    Temat: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Witam,

    znajoma pracuje w Anglii, raz na jakiś czas zjeżdża do Polski i powstaje
    pytanie - w jakim banku w Anglii powinna założyć sobie konto żeby
    najwygodniej i NAJTANIEJ miała dostęp do zgromadzonej w nim gotówki tu w
    Polsce.
    Interesuje ją tylko i wyłącznie dostęp przez bankomat (ew. płatność
    kartą) żadnych specjalnych dodatkowych bonusów i pakietów.
    Co polecacie ze swojego lub innych doświadczenia.

    Pozdro
    Ranger

  • 2. Data: 2010-05-03 20:56:27
    Temat: Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ranger" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadnych specjalnych dodatkowych bonusów i pakietów.
    > Co polecacie ze swojego lub innych doświadczenia.

    Mialem konto premium w LLoydsie, 8 F mies. - karta money transfer
    (dodatkowa), ktora ktos wyplacal w Polsce w bankomacie. Niestety, zeby
    przelac kase na karte money transfer, trzeba bylo sie bawic w tel. do banku,
    moze teraz da sie zrobic to przez net, nie wiem. Czy kursy byly dobre - nie
    pamietam niestety.

    ra9om1ak

  • 3. Data: 2010-05-03 22:05:34
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Ranger" <n...@f...pl> wrote in message
> [...]
    > żadnych specjalnych dodatkowych bonusów i pakietów.
    > Co polecacie ze swojego lub innych doświadczenia.

    Generalnie ich banki mocno zarabiaja na operacjach poza UK, tak to juz jest
    bankowosc miejscowa jest generalnie bezplatna, ale trzeba placic prowizje od
    wyplaty poza UK oraz kursy wymiany beda nieciekawe.
    Ewentualnie tzw, towarzystwa budowlane, moga miec lepsze warunki wymiany
    waluty i bez prowizji wyplaty z zagranicznych bankomatow.
    Inna kwestia jest czy ta osoba dlugo przebywa w UK i bez problemu moze
    otworzyc kazde konto w UK, tzn wykazac sie rachunkami za graz, itp.
    Jezeli ma dostep do kont tylko dla Polakow, to najtaniej pozostaje
    przywiezienie troche funtow w kieszeni i sprzedaz w kantorze lub jezeli to
    jest niemozliwe, to np. otwarcie w Polsce konta w Aliorze i wyplata z karty
    na takie konto przez internet (kursy wymiany niezbyt ciekawe, ale brak
    prowizji) lub np. otwarcie konta walutowego w BZWBK i przelewanie
    niewielkich sum za pomoca specjalnych czekow platnych po ok 3 funty za
    sztuke. Wieksze kwoty transferuje sie do Polski tylko przelewami, platne ok
    20 funtow lub ewentualnie otwarcie kont w bankach miedzynarodowych
    oferujacych bezplatne transfery miedzy krajami (trzeba miec konto w
    PL-czesto platne i konto w angielskim odpowiedniku tego banku)

  • 4. Data: 2010-05-04 00:39:35
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Ranger wrote:

> [...]
    > pytanie - w jakim banku w Anglii powinna założyć sobie konto żeby
    > najwygodniej i NAJTANIEJ miała dostęp do zgromadzonej w nim gotówki tu w

    Najlepiej niech do PL przywiezie gotowke. I wymieni ja w kantorze.
    (najlepszy kurs)

    A co do bankow (HSBC, HBoS, RBS) to ...
    ... kursy sa 'srednie' z tendencja do 'slabe'.
    Szczegolnie HSBC.
    No i z tych 3, tylko HSBC bierze 'oplate za wyplate w innym kraju'.

    --
    T.F.

  • 5. Data: 2010-05-04 01:21:34
    Temat: Re: Bank w Anglii - wypłaty_w_bankomatach_w_
    Od: "daxbr" <daxbr@WYTNIJ_TOhotmail.com>

    http://www.nationwide.co.uk/current_account/default.
    htm
    Wyplaty z atm w Polsce bez zadnych oplat, jak informuje ta strona:
    http://www.nationwide.co.uk/current_account/foreignt
    ransactions.htm
    powodzenia,
    dax

  • 6. Data: 2010-05-04 07:46:19
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Ranger <n...@f...pl> dared to write:
> [...]
    > kartą) żadnych specjalnych dodatkowych bonusów i pakietów.
    > Co polecacie ze swojego lub innych doświadczenia.

    Citibank UK - wypłaty w bankomatach Citi za granicą bez prowizji; a nawet z prowizją
    wychodzi lepiej niż karta HSBC. Minus: Citibank UK nie obsługuje Faster Payments, tak
    że przelanie tam kasy to 2-3 dni robocze.

    Post Office oferuje Travel Money Card, ale po dokładnym wczytaniu się wygląda, że to
    nic konkurencyjnego.

    Jeśli chodzi o karty "na zagranicę", tu masz porównanie:
    http://www.moneysupermarket.com/credit-cards/oversea
    s-spending

    k.

  • 7. Data: 2010-05-05 21:26:51
    Od: "a...@g...com" <a...@g...com>

    On 4 Maj, 08:46, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    to nic konkurencyjnego.

    > Jeśli chodzi o karty "na zagranicę", tu masz

    Wlasnie przerabiam ten temat, bo nationwide likwiduje opcje wyplat za
    granica dla cash card , wiec czekam na otwarcie konta z karta
    debetowa . wiem ze smiesznie to brzmi ale nationwide to towarzystwo
    budowlane (troche cos jak polskie SKOKI) i kieruja sie swoimi
    zasadami , chyba z rok sie meczylem zeby otworzyc tam konto i dali mi
    tylko karte do bankomatu!!! nie wiem jaki scoring stosuja przy
    otwieraniu konta, wiec jesli znajoma chce z tego skorzystac to niech
    sie pospieszy i sproboje, moze otworza? Citibank mysle ze z tymi ich
    "wewn" przelewami wyglada spoko tylko ze (dla innych ) proponuje
    zobaczyc na strone citibank.co.uk i znalezc branch finder zeby
    popatrzec ile toto cudo ma oddziałów (podobno maja jakas umowe z
    Lloyds TSB na wplaty), moje wrazenie jest takie ze Citi zaczyna powoli
    zwijac biznes detaliczny w UK (pozamykal wszystkie programy kart
    coobrandowych w tym karte easyJet, Shell i inne) a teraz nawet
    sprzedal konta kart kredytowych do jakiejs firmy CC i oni beda
    obslugiwac KK Citi. No ale dla tej osoby moze być jak znalazł jeśli
    jej płatnik może przelać na konto w Citibank UK zamiast do Lloydsa.
    Nie wiem skad kolega powyzej znalazl ze HSBC nie pobiera oplaty za
    pobranie za granica moze z konta za 12,95GBP/mc to owszem. Niestety
    poza nationwide i jej karta debetowa VISA to w PL bez innych prowizji,
    za darmo bez szans, chyba ze karty prepaid CartonFX http://www.caxtonfxcard.com/
    nie wiem ile zajmie doladowanie tej karty. na marginesie fast (czy
    faster payments) to lepsza sprawa niz elixir przelew zlecony w
    LLoyds TSB ok godziny 21-23 rano o 7 byl w Barclaysie. Kiedys ZTCP
    Barclays mial umowe z paroma bankami na zasadzie wzajemnosci
    (darmowych wyplat) z Deutsche Bank na wyplaty za free tylko ze dot. to
    pewnie DB w .de w PL zaplacilem prowizje natomiast w drugą strone DB
    PBC Polska miał na stronie ze Barclaysa ma za free, ale to było jakiś
    czas temu

  • 8. Data: 2010-05-06 06:00:43
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    a...@g...com <a...@g...com> dared to
    write:

    /ciach/

> [...]
    > tylko karte do bankomatu!!! nie wiem jaki scoring stosuja przy
    > otwieraniu konta, wiec jesli znajoma chce z tego skorzystac to niech

    A jesteś na electoral register? Jeśli nie, to wiele banków będzie miało problemy z
    otwarciem konta. A jeśli jesteś, to konto otworzysz nawet przez internet.

> [...]
    > coobrandowych w tym karte easyJet, Shell i inne) a teraz nawet
    > sprzedal konta kart kredytowych do jakiejs firmy CC i oni beda

    Wycofali się z kart kredytowych, ale konta detaliczne dalej funkcjonują, nawet
    ostatnio dołożyli darmowe konta bieżące w EUR i USD (z amerykańską książeczką
    czekową!).
    Oddziałów mało, ale konto zakłada się przez net/pocztę.

> [...]
    > Nie wiem skad kolega powyzej znalazl ze HSBC nie pobiera oplaty za
    > pobranie za granica moze z konta za 12,95GBP/mc to owszem.

    Pobiera, jest to 1.75 GBP od każdej wypłaty, plus 2% prowizji za przewalutowanie.
    Co ciekawe, w ciągu ostatniego miesiąca (od wybuchu wulkanu) nie pobierali prowizji
    za wypłaty za granicą (tzn. pobrali, a potem zwrócili).

> [...]
    > poza nationwide i jej karta debetowa VISA to w PL bez innych prowizji,
    > za darmo bez szans, chyba ze karty prepaid CartonFX

    Jest parę innych, nie chodzi tylko o prowizję, ale o stosowane kursy.

    > na marginesie fast (czy faster payments) to lepsza sprawa niz elixir
    > przelew zlecony w LLoyds TSB ok godziny 21-23 rano o 7 byl w
    > Barclaysie.

    Faster Payments idzie kilka sekund. Musiałeś wysłać jakiś trefny przelew, że tyle
    szedł. Ja swego czasu bawiłem się w odbijanie FP między swoimi kontami w czasie
    rzeczywistym :)

    pozdr.
    k.

  • 9. Data: 2010-05-06 11:54:49
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    > problemy z otwarciem konta. A jeśli jesteś, to konto otworzysz nawet przez

    Nie tak szybko!
    Sama electoral list nie wystarczy. Po otwarciu konta przez internet bank
    zarzada dokumentow, chyba, ze masz juz inne konto i dasz im o tym znac (oni
    sami potem zweryfikuja)
    W zasadzie nie potrzeba electoral list do otwarcia konta.
    Podstawowy warunek to dowod ze zdjeciem (idealnie paszport, bo nie wiem jak
    podchodza do Polskiego Dowodu Osobistego) oraz rachunek na osobe otwierajaca
    konto potwierdzajaca adres zamieszkania.
    To moze byc council tax, rachunek za gaz, prad, telefon stacjonarny.
    Czasem banki wymagaja 2-rachunkow ale to rzadkosc. Na podstawie tych
    papierow kazdy bank otworzy konto basic z karta debetowa.
    Schody zaczynaja sie jak ktos mial problemy z bankiem w UK wczesniej lub z
    innymi sprawami dotyczacymi platnosci - zaleglosci za rachunki telefoniczne,
    gazowe itp. Lub niesplacane Karty Kredytowe, kredyty itp.
    Wowczas moze byc trudno otworzyc rachunek.
    tak samo jak w sytuacji bankruta (jak sie nie myle jest 5 lat).

    O reszcie pojecia nie mam bo w Polsce bywam raz na 7 lat:) i raczej uzywam
    gotowki (banki w polsce za drogie)

  • 10. Data: 2010-05-06 12:23:33
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    pmlb <b...@d...pl> dared to write:

> [...]
    > (oni sami potem zweryfikuja)
    > W zasadzie nie potrzeba electoral list do otwarcia konta.

    Nie twierdzę, że potrzeba - ale nizgodność wpisów na electoral roll albo ich brak
    może być przyczyną odmowy otwarcia konta. Przerabiałem zarówno odmowę ze względu na
    niezgodność adresów, jak i otwieranie włącznie przez internet/pocztę przy pełnej
    zgodności.

> [...]
    > Czasem banki wymagaja 2-rachunkow ale to rzadkosc. Na podstawie tych
    > papierow kazdy bank otworzy konto basic z karta debetowa.

    Jak już pisałem, jeżeli credit file jest w porządku, jesteś na electoral register i
    historia adresów się zgadza, nie musisz pokazywać *żadnych* rachunków. Otwierałem
    konto w Halifaxie i w Citi UK wyłącznie przez internet. Karta i książeczka czekowa
    przychodzi pocztą do domu.

    No, na początku historii kredytowej jest pod górkę. Otrzymanie pierwszego "proof of
    address" nieraz graniczy z cudem. Mój osobisty patent: rejestrujesz się na electoral
    roll (wysyłasz formularz pocztą), czekasz na aktualizację (koniec każdego miesiąca) -
    po czym idziesz do councilu i prosisz o wydanie... zaświadczenia o rejestracji. Za 10
    GBP dostajesz fantastyczny papier z godłem, okrągłymi pieczęciami itd. Każdy bank to
    uznaje :)

> [...]
    > Wowczas moze byc trudno otworzyc rachunek.
    > tak samo jak w sytuacji bankruta (jak sie nie myle jest 5 lat).

    Nieprawda. JEDYNYM źródłem informacji dla banku jest twój credit file (a właściwie
    dwa: z Experian i Equifax). Liczy się *wyłącznie* to, co masz w credit file. Np. taka
    karta kredytowa Vanquis - "credit repair card": miałem ponad dwumiesięczne opóźnienie
    w spłacie zadłużenia (zapomniałem), aż nawet dzwonili do mnie. Ale mimo to do biur
    informacji kredytowej przez cały czas wysyłali, że wszystko w porządku i spłata była
    na czas.

    Zaległości za rachunki telefoniczne/gazowe - zależy. Nie każdy operator wpisuje cię
    do BIK-u - uwierz!

    Karty nie muszą być "niespłacone". Nie ma najmniejszego znaczenia. Ludzie mają po
    kilkanaście kart kredytowych, ogólne zadłużenie w dziesiątkach tys. funtów - a banki
    mimo to wydają im kolejne karty. Chyba że miałeś na myśli "zadłużenie nie spłacane w
    terminie" - ale wtedy patrz wyżej.

    > O reszcie pojecia nie mam bo w Polsce bywam raz na 7 lat:) i raczej
    > uzywam gotowki (banki w polsce za drogie)

    Widać ;)

    Jak ktoś umie używać, to wszędzie znajdzie niedrogo.

    A jak chcesz się pocieszyć, to porównaj PL i UK pod względem: możliwości i kosztów
    prowadzenia rachunków walutowych; kosztów wypłat zagranicznych; kursów wymiany
    waluty; opłat za niespłacenie należności w terminie; łatwości otwarcia rachunku;
    ofert lokat; możliwości systemów online. Docenisz polską bankowość.

    Pozdrawiam,
    k.