  • 1. Data: 2010-05-03 13:25:24
    Temat: Jaka karta jako wirtualna portmonetka?
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Witam po długiej przerwie. Jak trwoga to do pl.biznes.bankowiczów ;)
    Dostałem niedawno (jak kilku innych grupowiczów z pl.biznes.banki) list
    z BW WBK z informacją, że od czerwca będę musiał płacić za rachunek
    Konto24.pl i dodatkowo zamówić kartę MasterCard Payback. Będę zwolniony
    z opłat za konto, jeśli wykonam kartą operację bezgotówkową minimum raz
    w miesiącu na kwotę (bodajże - nie mam teraz tego listu) 100 zł.

    Do tej pory rachunek Konto24.pl był bezpłatny. Miałem go razem z
    AlleKartą Allegro VISA Classic z chipem. Co prawda po 3-ch latach obrali
    opłatę 25 złotych, ale i tak się opłaciło. Używałem tej karty do
    wykonywania transakcji zagranicznych. A że karta przeterminowała się a
    nowej AlleKarty nie dało się zamówić, więc rachunek tak sobie wisiał.

    Teraz chcę go zlikwidować, żeby nie płacić co miesiąc i przesiąść się na
    jakąś wirtualną portmonetkę. Na oku mam karty również z BZ WBK:

    Karta przedpłacona z doładowaniem Premium
    <http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre
    -paid/z-doladowaniem/visa-premium/karta-przedplacona
    -z-doladowaniem-premium.html>

    MasterCard PayPass
    <http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre
    -paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z
    -doladowaniem.html>

    Wiem, że BZWBK ma również karty zbliżeniowe VISA payWave, ale nie
    występują w tym banku w wersji pre-paid.

    Generalnie karta ma mi służyć głównie do transakcji (zagranicznych)
    przez Internet, ale w przypadku wyjazdu za granicę chciałbym używać jej
    na drobne wydatki (np. zakup biletów kolejowych w automacie, opłata za
    bilety wstępy do instytucji, żarcie w fast foodach, itp.).

    Czy z MasterCard nie ma problemów przy transakcjach internetowych (np.
    PayPal) i czy nadal karty Maestro/Cirrus/Eurocheque (Sparkasse) -
    MasterCard są popularniejsze w Niemczech (stąd przykład z automatami
    biletowymi na stacjach kolejowych).

    A może w jakimś innym banku są ciekawe oferty kart pre-paid do
    transakcji zdalnych i tych w realu? Będę wdzięczny za naprowadzenie.

    Pozdrowienia,

    K.

  • 2. Data: 2010-05-03 15:40:05
    Temat: Re: Jaka karta jako wirtualna portmonetka?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Krystek pisze:
> [...]
    > z opłat za konto, jeśli wykonam kartą operację bezgotówkową minimum raz
    > w miesiącu na kwotę (bodajże - nie mam teraz tego listu) 100 zł.

    czekam na ten list i jakoś doczekać się nie mogę, czy ktoś z banku może
    potwierdzić, że od 1.06 faktycznie zmieni się TOiP dla konto24.pl?

    na stronie www banku oraz w serwisie transakcyjnym ani słowa o zmianach...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-05-03 16:39:05
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-05-03 17:40, RobertS pisze:

    > czekam na ten list i jakoś doczekać się nie mogę, czy ktoś z banku może
    > potwierdzić, że od 1.06 faktycznie zmieni się TOiP dla konto24.pl?
    >
    > na stronie www banku oraz w serwisie transakcyjnym ani słowa o zmianach...

    Ale AFAIK to dotyczy kont24.pl z debetową Allekartą.
    W jej regulaminie było tak, że jeżeli nie ma karty, to konto zamienia
    się w zwykłe konto24. BZWBK nie wznawia debetowych Allekart, więc
    ci co je mieli dostają taki list - ja też.
    Do jakiej karty jest twoje konto24.pl?

  • 4. Data: 2010-05-03 16:50:09
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    > czekam na ten list i jakoś doczekać się nie mogę, czy ktoś z banku może
    > potwierdzić, że od 1.06 faktycznie zmieni się TOiP dla konto24.pl?

    A proszę Cię bardzo. Zadałem sobie trochę trudu, żeby odszukać
    korespondencję banku i ją zeskanowałem:

    list - <http://yfrog.com/03bzwbkzmianawarunkowkontj>
    taryfa - <http://yfrog.com/03bzwbkzmianawarunkowkontuj>

    Dodatkowo dołączona reklama karty Payback. Nic tylko brać i zamawiać.

    K.

  • 5. Data: 2010-05-03 18:04:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > się w zwykłe konto24. BZWBK nie wznawia debetowych Allekart, więc
    > ci co je mieli dostają taki list - ja też.

    mam konto24.pl + karte PayBack, wystarczy 1 transakcja w miesiącu z
    jestem zwolniony z opłaty (3 zł), konto bez opłat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-05-03 18:08:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > taryfa - <http://yfrog.com/03bzwbkzmianawarunkowkontuj>
    >
    > Dodatkowo dołączona reklama karty Payback. Nic tylko brać i zamawiać.

    dzięki za info, teraz wszystko jasne...za konto nie będę płacił min. do
    września, bo wtedy mam zamiar zrezygnować debetówki PB - nie chcę płacić
    25 zł za kolejny rok...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-05-03 18:55:29
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-05-03 20:04, RobertS pisze:

    > mam konto24.pl + karte PayBack, wystarczy 1 transakcja w miesiącu z
    > jestem zwolniony z opłaty (3 zł), konto bez opłat

    W takim razie IMHO nie doczekasz się takiego listu.

  • 8. Data: 2010-05-03 19:20:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krystek <s...@k...eu.org> dared to write:

    /ciach/

> [...]
    >
    > MasterCard PayPass
    > <http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre
    -paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z

    Zdajesz sobie sprawę, że one są bez żadnego dostępu online, sprawdzenie salda
    kosztuje 2-3 zeta (przez sms za darmo - ale nie w roamingu), a bankomat 5 zeta?

    k.

  • 9. Data: 2010-05-03 21:45:15
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    W dniu 2010-05-03 21:20, kashmiri pisze:
> [...]
    >
    > Zdajesz sobie sprawę, że one są bez żadnego dostępu online, sprawdzenie
    > salda kosztuje 2-3 zeta (przez sms za darmo - ale nie w roamingu), a

    No właśnie, SMS-em bym sobie sprawdzał. Z bankomatu bym nie wypłacał, od
    tego mam inne karty. Może są jakieś inne karciane alternatywy na polskim
    rynku (bankowym)?

    K.

  • 10. Data: 2010-05-04 20:36:50
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    A karta z mBanku nie może być?

    - zakładasz rachunek, wpłacasz na niego np. 500pln i masz jak pre-paid ;-)
    - podgląd salda przez net za free
    - płatność w internecie możliwa jak najbardziej (trzeba tylko uaktywnić
    u operatora - usługa za free)
    - w Unii transakcje bezgotówkowe, a także gotówkowe (wypłaty z
    bankomatów) bez prowizji!

    Zatem chyba spełnia Twoje wymagania.

    pbjs