  • Data: 2004-06-14 12:07:07
    Temat: Re: Bank na Allegro ;-)
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > No to moze idzmy dalej.
    > Czy zatem ta dzialalnosc jest zgodna z
    > Prawem działalności gospodarczej?
    > Pomijam wszystkie US, DG itp. - nie wymaga zadnego zezwolenia?
    > to niby czemu w umowach wszystkich Argentynskich systemow mowi sie o
    > towarze, asygnacie itp, a nigdy o pozyczce itp? Czego sie boja?

    prawo bankowe:
    Art. 170. 1. Wykonywanie czynności bankowych bez zezwolenia nie stanowi
    podstawy do pobierania oprocentowania, prowizji, opłat ani innego
    wynagrodzenia.
    2. Kto otrzymał oprocentowanie, prowizję, opłatę lub inne wynagrodzenie
    za czynności, o których mowa w ust. 1, jest zobowiązany do ich zwrotu.

    To z jednej strony - nie mogliby pobierać wynagrodzenia.

    A poza tym:
    Art. 171. 1. Kto bez zezwolenia prowadzi działalność polegającą na
    gromadzeniu środków pieniężnych innych osób fizycznych, prawnych lub
    jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, w celu
    udzielania kredytów, pożyczek pieniężnych lub obciążania ryzykiem tych
    środków w inny sposób, podlega grzywnie do 5 000 000 złotych i karze
    pozbawienia wolności do lat 3.

    Prowadzenie działalności w ten sposób stanowi przestępstwo. Zresztą
    system argentyński wypełnia jego znamiona bez względu na to jakiej nazwy
    na świadczenie przedsiębiorcy. A że niektórzy mają inne zdanie...
    Ostatnio przeczytałem, że działalność firmy w systemie argentyńskim nie
    stanowi przestępstwa, bo udziela ona pożyczek, a nie kredytów...

    KG