    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Thu, 26 Mar 2009 17:57:57 +0100

    "Jan Werbiński" gqabse$7ck$...@n...news.neostrada.pl

    > Nie cieszysz się, że wkrótce wszystko stanieje?

    Stanieje? Hinduskie ;) czy chińskie stanieje? IMO podrożeje.

    Za kilka lat produkty z Chin będą niewiele tańsze niż te z Europy
    Zachodniej czy z USH, a Polaków raczej stać teraz tylko na te towary,
    które można kupić po cenach oferowane przez Chinali i Hindusów.
    Chiny czy Hindie ;) będą sprzedawać drożej niż teraz sprzedają,
    bo powoli (a może raczej całkiem szybko) narody te dążą do poziomu
    życia znanego im z TV czy netu, na co pozwala i USH, i Niemce, i im p. narody...

    Polacy niewiele produkują, dużo importują (nawet mleko czy produkty mleczne,
    i to w Białymstoku, gdzie krowy jedzą niezurbanizowaną trawę, można kupić
    niemieckiej produkcji) szkolą się głównie w handlu i (przepraszam) cwaniactwie. :)

    IMO można liczyć się z jakimś niezdrowym tanieniem, po którym niestety powali nas
    fala
    drożyzny wywołanej z jednej strony unormalnieniem relacji biedna_Azja-reszta_świata,
    z innej zaś strony reakcją na zmniejszanie produkcji (masowość daje w efekcie niskie
    koszty jednostkowe, niższe ceny; zmniejszanie produkcji podwyższy te ceny) i
    likwidację
    wielu zakładów pracy oraz bezrobocie...

    Na razie nie ma w Polsce kryzysu, ale jeśli nadal Polacy będą spokojnie czekali
    (lub nawet będą wspierali niepolskie banki -- idąc śladami Waldemara Pawlaka) to
    kryzys ,,nadejdzie'' i będzie co najmniej smutno. Ja akurat wiem, co to bezrobocie
    (bo jestem bezrobotny od ośmiu lat) czy brak środków do życia (dosłownie głodowałem
    z powodu braku/niedoboru pieniędzy -- aż połamały się palce moich rąk i posypały
    nieźle utrzymywane zęby, bo mleko jest 5/pięć razy droższe od mięsa a mięso nie
    daje tyle zębom i kościom, co ,,metalowe'' (wapń) mleko)
    nędza czy głód oraz wyskoczenie poza tak zwane życie i jestem jakby zahartowany po
    tym, co przeżyłem w ostatnich latach. No... I dla mnie kryzys jest jakąś nadzieją
    na lepsze życie, bo w czasie dobrobytu byłem spychany w Polsce do śmietnika przez
    tych ludzi, którym pomagałem będąc bogatym, którym płaciłem, którzy żyli (całkiem
    nieźle, żeby nie napisać, że aż w przepychu) z moich pieniędzy...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'