    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Thu, 26 Mar 2009 17:19:18 +0100

    Krzysztof Halasa pisze:
    > To jakis "apartament" od zawodowcow?
    > Czy stare mieszkanie w starej plycie, ktore normalnie (gdyby nalezalo do
    > nas) nalezaloby najpierw nieco odrestaurowac?

    Normalne mieszkanie w normalnym budynku.

    > Nowe moze?

    3-5 letnie.

    > Stary, ludzie wlasnie tak kalkulowali i juz maja kredyty posplacane
    > i mieszkaja u siebie (a nawet dodatkowo wynajmuja innym, bo najpierw
    > kupowali mniejsze, a jak sie poprawily warunki, to kupili drugie
    > wieksze). Wiec nie dramatyzuj, to ze czasem nastepuje problem nie
    > znaczy, ze zawsze/czesto tak wlasnie bedzie.

    To prawda. Ale jest różnica kupić np. kawalarkę za 80k PLN (w 2002 r.),
    a kupić analogiczne mieszkanie za 240k PLN (w 2008 r.).

    > Fakt, ceny w ostatnich latach w takiej np. Warszawie byly chore.
    > 8+ kzl za metr w przypadku mieszkania na Pradze, oryginalnie
    > 1-pokojowego, bez garazu i windy, to jakis zart. Ale skoro byli
    > nabywcy...

    Przecież ja właśnie o takich nabywcach pisałem. Mieszkanie w 30 letnim
    bloku z płyty o powierzchni 50 metrów za 400k PLN to też kiepski
    interes, a jednak masa ludzi takie właśnie "inwestycje" poczyniła. Jeśli
    brali kredyt w CHF na górce to już całkowicie mają pecha.

    No to IMO się przeliczyli.

    --
    Mithos