    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank informuje, że zakapuje
    Date: Mon, 14 Aug 2017 01:09:03 +0200

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:omioee$3f8$2@dont-email.me...
> [...]

    Wiele banków chyba nie ma żadnych interesów na rynku amerykańskim.
    Jedyna niedogodność to "otaksowanie" przelewu z USA. Ale jaki procent
    klientów ma konto w USD lub przyjmuje stamtąd przelewy?

    > W nastepnym poscie napisalem wiecej o CRS. Na poczatku skojarzylo mi sie z
    > FATCA.
    > Reszte doczytaj w ustawie samodzielnie.

    Też pisałem w wątku: Podatki w USA czy jak to tam się mądrze nazywa :-)
    o różnych podejściach banków. Bank może do sprawy podejść totalnie.
    A tu trochę chronologii, powtórzę:
    http://www.grupy.banzaj.pl/FATCA,przypomnienie,i,ost
    rzezenie,9,637182,2016_11.html

    Nie pamiętam spisu "przesłanek" ale przelew z USA lub w USD nawet
    na konto PLN (przewalutowanie w locie) może nią być. Konto USD zapewne też.
    No i przy zakładaniu "nowego" rachunku, np. przez internet...
    "Przesłanki" mają dotyczyć jeśli kwoty są równowartości 50 tys. -1 mln USD.
    Dla większych kwot już obligatoryjne.
    Mam podejrzenia, że jeżeli bank ma debilny automat to może zacząć liczyć
    "obrót"
    na rachunku. A ten może być spowodowany zakładaniem i likwidacją lokat. :)

    Jest to upadlająca procedura ale teoretycznie oświadczenie zostaje w banku
    a twój rachunek nie powinien zostać zaraportowany. O ile bank w nie uwierzy.
    Stąd w każdym banku który żąda trzeba je składać - nie ma Narodowego
    Centralnego Rejestru Oświadczeń FACTA. Tzn. oficjalnie jeszcze nie ma...

    Arek