    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank i ważność DO
    Date: Fri, 24 Mar 2023 19:21:56 +0100

    > Cóż, jak ktoś się na mbąk upiera to potem tak ma.
    > A zablokowali mu tylko ST/apkę czy również kartę?

    Nie wiem. Żona z nim rozmawiała i zapewne nie zapytała, a ja też nie
    pytałem.
    Nawet nie wiem czy on ma kartę, czy może wszystko blikiem.
    Nie mam czasu ogarnąć swoich kont a co dopiero zajmować się dalszym
    otoczeniem.
    Dowód nie ogarniania - ostatnio wtopiłem - miałem przez 2 miesiące
    trochę więcej kasy (rozliczenie spadku). Poszukałem po bankach w których
    mam konta i otworzyłem w Aliorze super oszczędnościowe. Wtedy było 7%
    (do 200k), ale jeden z warunków - jedna wpłata w miesiącu z innego banku.
    No i w pierwszym pół miesiącu była ta wpłata tej głównej kwoty.
    A w drugim (jedynym w którym pieniądze były cały miesiąc na koncie)
    przegapiłem i na pewno było znacznie mniej niż 7%.

    Ja po prostu gdzieś od września jestem w takim młynie, że się nie mieści
    w głowie. Sporo przesadzając można by powiedzieć, że staramy się w ciągu
    jak najkrótszego czasu powtórzyć wszystko co robiliśmy w ostatnich 10
    latach.
    Część tych robót chwilowo została odroczona dzięki temu, że kolega kupił
    od spekulanta chyba dwie setki scalaków po chyba 70 Euro (normalna cena
    25zł). Nawet nie dopytywałem szczegółów - ważne, że coś zostało
    wykreślone z 'na wczoraj'.

    > Hmm, w sumie zainspirowałeś mnie do przeprowadzenia testów na to,
    > w których bankach można mieć jednocześnie dowód i paszport.
    > Zacznę oczywiście od mbąka - bo coś nie wierzę, że można mieć oba.

    Ja w ogóle pierwsze usłyszałem, że można mieć oba.

    > A, i właściwie jaka byłaby recepta na odblokowanie?
    > Iść gdzieś z paszportem (i tak dobrze, że jest, w starym mbąku, gdzie się konto
    > otwierało zwykłym listem wrzucanym do skrzynki - to były czasy! - nie było,
    > chyba że do Łodzi ;) ?
    > Najpierw załatwić nowy dowód - bo jednak tylko dowód?
    > Czy póki co nic nie wiadomo?

    Do mnie dotarła informacja, że jedyne co może zrobić to założyć drugie
    na paszport. Ale ja nie byłbym taki pewny, bo jak bank ma gdzieś, że
    jedna osoba to jedno konto to się może okazać, że jednak się nie da.

    > I dobra rada dla syna - mieć min. 3 banki z ROR, w tym zagraniczny (polecam N26),
    > oraz jeszcze kredytówkę w innym banku.

    Może kiedyś.

    > N26 - żona wykasowała z telefonu, no to wczoraj walka, żeby przywrócić.
    > Hmm, apka zainstalowana, ale działa tak jak przeglądarka - przy logowaniu trzeba
    potwierdzić
    > na "sparowanym telefonie" albo przepisać SMS.

    Ja na szczęście nie mam jeszcze żadnych apek. Bo mogę nie mieć.

    > A drugie to "rozkładanie na raty" transakcji KK w citku.
    > Jako że z powodu pobytu na feriach przeszło mi koło nosa 50zł za takie "rozłożenie"
    w promocji,

    Nie wiem nawet które rozłożenie byłoby w promocji, a które nie.
    Citek mi się podobał, że w razie potrzeby mają ich bankomat z którego
    można wypłacić też Euro. A teraz w Gdańsku nie ma żadnego.
    P.G.