  • 1. Data: 2002-05-03 10:50:52
    Temat: BZWBK i BELKA
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    Witam,
    Przez większą część kwietnia miałem konto na minusie i z tego tytułu bank
    naliczył mi odsetki.
    Jednak po przelaniu wypłaty wszedłem na kilka dni na plus - początek
    miesiąca.
    Teraz widzę na wyciągu 2 pozycje:
    1. odsetki od salda ujemnego
    2. odsetki plusowe (parę groszy w stosunku do poz 1.)

    I teraz najdziwniejsze dla mnie - mimo, że suma sumarum z odsetek byłem
    mocno na minusie,
    to z tych plusowych bank pobrał zaliczkę na podatek. Czy tak ma być?

    Pozdry

  • 2. Data: 2002-05-03 11:09:17
    Temat: Re: BZWBK i BELKA
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 3 May 2002 12:50:52 +0200, "Antara" <g...@p...com> wrote:

    >I teraz najdziwniejsze dla mnie - mimo, że suma sumarum z odsetek byłem
    >mocno na minusie,
    > to z tych plusowych bank pobrał zaliczkę na podatek. Czy tak ma być?

    Tak, poniesionych kosztow na odsetki od kredytu nie odlicza sie od
    "zysku" z odsetek od depozytow.
    Logiczne, prawda :-) ?
    Ale tu nie chodzi o to zeby bylo sprawiedliwie :-(.

    BTW, to nie zaliczka tylko podatek zryczałtowany. Zawsze placisz 20%
    niezaleznie od innych kosztow zwiazanych z uzyskaniem tych odsetek.
    BZWBK nie ma tu nic do powiedzenia, tak to po prostu dziala :(.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-05-03 11:17:53
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > BTW, to nie zaliczka tylko podatek zryczałtowany.

    To nie dostane Pita od banku na koniec roku ?

    Pozdry

  • 4. Data: 2002-05-03 11:25:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 3 May 2002 13:17:53 +0200, "Antara" <g...@p...com> wrote:

    >Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    >To nie dostane Pita od banku na koniec roku ?

    A dostajesz PITa za VAT placony przy codzienych zakupach :-) ?

    Nie, zadnego PITa nie dostaniesz. Bank wrzuca to do jednego wora i
    rozlicza sie z US na swoim PITie. Ty samodzielnie sie juz z odsetek
    nie rozliczasz z US.

  • 5. Data: 2002-05-03 11:34:02
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    > A dostajesz PITa za VAT placony przy codzienych zakupach :-) ?
    Nie myl podatków.

    > Nie, zadnego PITa nie dostaniesz. Bank wrzuca to do jednego wora i
    > rozlicza sie z US na swoim PITie. Ty samodzielnie sie juz z odsetek
    > nie rozliczasz z US.

    Chodziło mi o to, że jeśli osiągam jakiś dochód i ktoś płaci od tego dochodu
    za mnie podatek,
    to na koniec roku dostaje od niego PITa i z sumą dochodu i podatku i
    wrzucam to do rocznego pita.
    Jak mam dużo odliczeń to podatek dostaje z powrotem.

    Pozdry

  • 6. Data: 2002-05-03 11:57:39
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 3 May 2002 13:34:02 +0200, "Antara" <g...@p...com> wrote:

    >Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    >Nie myl podatków.

    To ta sama zasada dzialania

> [...]
    >wrzucam to do rocznego pita.
    >Jak mam dużo odliczeń to podatek dostaje z powrotem.

    Dochodow z odsetek nie uwzgledniasz w swoim PITie
    No i mozesz byc spokojny, ze nic z pozycji opisanej w historii
    rachunku jako podatek juz do Ciebie nie wroci ;-/

  • 7. Data: 2002-05-03 12:01:24
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    > No i mozesz byc spokojny, ze nic z pozycji opisanej w historii
    > rachunku jako podatek juz do Ciebie nie wroci ;-/

    A ten siwy Pan mówił w telewizorze, że będzie tak fajnie ;-(((

    Pozdry

  • 8. Data: 2002-05-03 21:58:02
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Antara" napisał w wiadomości ...

    > A ten siwy Pan mówił w telewizorze, że będzie tak fajnie ;-(((

    Koniecznie chciałbyś powiedzieć fiskusowi
    ile forsy masz w banku??

  • 9. Data: 2002-05-04 06:10:07
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Koniecznie chciałbyś powiedzieć fiskusowi
    > ile forsy masz w banku??

    Fiskus i tak może sobie sprawdzić bez pytanie Ciebie o zgode :(

    Pozdry

  • 10. Data: 2002-05-04 11:17:57
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Antara"

    > Fiskus i tak może sobie sprawdzić bez pytanie Ciebie o zgode :(

    nie moze
    w ostatniej Angorze jest przedruk takiej inf prasowej, ze jak jestes na
    bezrobociu lub zasilku przedemerytalnym to mozesz zarobic na boku najwyzej 1/2
    min pensji czyli teraz 380 zl. A chodzilo o to ze facet sprzedal dom/mieszkanie
    i forse wlozyl do banku a po miesiacu dostal odsetek 400 zl - przez to ze sie do
    tego przyznal cofneli mu zasilek dla bezrobotnych bo takie jest prawo od 1 marca
    br.

    Przy okazji poinformowali ze fiskus nie moze sam sprawdzic cie w banku, chyba ze
    toczy sie juz przeciwko tobnie jakas sprawa i jest to konieczne, wiec wydawaloby
    sie ze to nowe prawo bedzie martwe (bez mozliwosci jego wyegzekwowania)
    *** blad ***