    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZWBK - Maestro
    Date: Sat, 29 May 2004 00:01:00 +0200

    "K. K." <o...@p...onet.pl> writes:

    > Pytanie podstawowe - kto podpisał umowę o kartę płatniczą? Ty, czy też
    > właściciel konta?

    Przeciez to nie ma znaczenia.

    > O tym kto jest
    > posiadaczem karty, i kto będzie wyświetlany, decyduje umowa o kartę.

    Zwykle tak. Choc, jak widac, w tym przypadku cos zawiodlo i jest
    troche inaczej.

    > Posiadacz, to ten który podpisał umowę, więc nawet jedyna karta, użytkowana
    > przez inną osobę, podpięta będzie pod posiadacza, a nie pod użytkownika.

    Dziwna terminologia. Jak bym napisal, ze posiadaczem karty jest osoba,
    ktora karte posiada, zas uzytkownikiem ta, ktora karty uzywa. Jesli
    to ma byc legalne, to powinna to byc ta sama osoba, i moze to byc
    zarowno wlasciciel konta, jego pelnomocnik, a takze dowolna inna osoba,
    ktorej bank wydal karte (np. karte dodatkowa - na wniosek wlasciciela
    konta, ktory podpisal na ta okolicznosc stosowna umowe).

    Na karcie powinny byc umieszczone dane osoby, ktora jest legalnym
    posiadaczem (i, domyslam sie, uzytkownikiem) karty. Dotyczy to zarowno
    danych umieszczonych tam mechanicznie, magnetycznie, jak i np.
    elektronicznie.

    Natomiast oczywiscie dane zwiazane z kontem, ktore jest takimi
    transakcjami obciazane, moga byc zupelnie inne, a w szczegolnosci
    zadne specjalne.

    To, ze nazwisko zapisane na pasku magnetycznym jest w nieco innej
    formie (np. z pelnym drugim imieniem) niz wydrukowane to rzecz
    normalna. Ale w przypadku w ogole innego nazwiska sprzedawca powinien
    zwrocic na to uwage i np. przeprowadzic przynajmniej jakas autoryzacje
    z kodem 10 czy co tam jest wlasciwe. Tyle ze chyba wiekszosc terminali
    tego nie wyswietla - ale ja bym taka karte jednak reklamowal w banku.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH