  • 1. Data: 2004-05-26 09:12:09
    Temat: BZWBK - Maestro
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Jako pelnomocnik wyrobilem sobie karte do konta - wszytsko byloby OK - tylko
    okazalo sie ze podpieli karte pod wlasciciela konta - tzn w systemie
    widnieje, ze jest to karta wlasciciela konta a nie pelnomocnika.
    Potwierdza sie to bo w terminalach - np eService wyswietlaja sie dane
    wlasciciela konta momo, iz karta spersonalizowana jest na mnie. Czy merchant
    zgodnie ze sztuka powinien taka karte zatrzymac?

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2004-05-26 17:36:53
    Temat: Re: BZWBK - Maestro
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jako pelnomocnik wyrobilem sobie karte do konta - wszytsko byloby OK -
    > tylko okazalo sie ze podpieli karte pod wlasciciela konta

    który jest posiadaczem karty (nie jest jej właścicielem)

    > - tzn w systemie
    > widnieje, ze jest to karta wlasciciela konta a nie pelnomocnika.

    W systemie są dane posiadacza karty. Konto może mieć kilku właścicieli
    (współwłaścicieli), i każdy z nich może być posiadaczem karty.

    > Potwierdza sie to bo w terminalach - np eService wyswietlaja sie dane
    > wlasciciela konta momo, iz karta spersonalizowana jest na mnie. Czy
    > merchant zgodnie ze sztuka powinien taka karte zatrzymac?

    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych;

    Art. 10.
    1. Akceptant może żądać, aby posiadacz elektronicznego instrumentu
    płatniczego lub użytkownik karty płatniczej okazał dokument stwierdzający
    tożsamość, w razie uzasadnionych wątpliwości co do jego tożsamości.
    2. Akceptant może zatrzymać elektroniczny instrument płatniczy, o ile
    przewiduje to umowa, o której mowa w art. 8 ust. 1, w przypadku:.
    4) posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym przez osobę
    nieuprawnioną,

    Art. 20.
    1. Karta płatnicza może być używana wyłącznie przez osobę, której dane
    identyfikacyjne zostały umieszczone na karcie płatniczej.

    K.K.

  • 3. Data: 2004-05-26 18:35:55
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "K. K." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W systemie są dane posiadacza karty. Konto może mieć kilku właścicieli
    > (współwłaścicieli), i każdy z nich może być posiadaczem karty.

    Oka, ale wtedy karta jest podpieta pod profil pełnomocnika. Oni się wyraźnie
    rąbneli i podpieli ją pod profil właściciela konta. Sama niedysponentka byla
    mocno zdziwiona.

    > Art. 20.
    > 1. Karta płatnicza może być używana wyłącznie przez osobę, której dane
    > identyfikacyjne zostały umieszczone na karcie płatniczej.

    Znam ustawe o EIP - ale chodzilo mi o uregulowania merchant-aquaier. Bo
    przyznasz, ze dziwnie wyglada jak na wyswietlaczu terminala pokaze sie np
    "Alicja Majewska" a karta jest spersonalizowana na Sebastiana Majewskiego.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-05-26 21:08:54
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "K. K." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oka, ale wtedy karta jest podpieta pod profil pełnomocnika.

    Pełnomocnik nie jest posiadaczem karty, więc nie istnieje profil
    pełnomocnika.

    > Oni się
    > wyraźnie rąbneli i podpieli ją pod profil właściciela konta. Sama
    > niedysponentka byla mocno zdziwiona.

    Tylko dlatego że właściciel konta jest posiadaczem tej karty. Karta powinna
    być podpięta pod profil posiadacza.
    Chyba mylisz pojęcia; właściciel konta, posiadacz karty, użytkownik karty.

> [...]
    > "Alicja Majewska" a karta jest spersonalizowana na Sebastiana Majewskiego.

    Może i dziwne, ale za to prawidłowe. Ty jesteś użytkownikiem karty, której
    posiadaczem jest właściciel konta.
    Na samym początku ustawy o EIP masz umieszczone definicje.

  • 5. Data: 2004-05-26 21:23:58
    Od: "JaKi" <j...@p...onet.pl>

    > Pełnomocnik nie jest posiadaczem karty, więc nie istnieje profil
    > pełnomocnika.

    Czy my mowimy o tym samym typie kart? :-) Karte debetowa w BZWBK moze miec np
    tylko pelnomocnik - nie ma wtedy karty glownej i karty dodatkowej. Istnieje
    tylko jedna karta dla pelnomocnika. I istnieje cos takiego jak profil
    pelnomocnika.

    > Może i dziwne, ale za to prawidłowe. Ty jesteś użytkownikiem karty, której
    > posiadaczem jest właściciel konta.
    > Na samym początku ustawy o EIP masz umieszczone definicje.

    No wlasnie nie - w takim przypadku np uzytkownikowi karty dodatkowej do mojej
    KK powinno sie wyswietlac moje imie i nazwisko a tak nie jest. Wyswietlaja sie
    w terminalu jego dane.

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2004-05-26 22:07:16
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np tylko pelnomocnik - nie ma wtedy karty glownej i karty dodatkowej.
    > Istnieje tylko jedna karta dla pelnomocnika. I istnieje cos takiego jak

    Pytanie podstawowe - kto podpisał umowę o kartę płatniczą? Ty, czy też
    właściciel konta?
    Jeśli właściciel konta, to on jest posiadaczem karty, i on powinien być
    wyświetlany.
    Jeśli Ty podpisałeś umowę, to wtedy Ty będziesz miał swój profil, bo wtedy
    Ty jesteś posiadaczem.
    Tu decyduje umowa o kartę płatniczą, a nie konto bankowe, i jego
    właściciel.. Właściciel konta nie musi mieć karty płatniczej jako
    użytkownik, a mimo to może być posiadaczem karty używanej przez pełnomocika
    do konta. Wtedy ten pełnomocnik jest jej użytkownikiem. O tym kto jest
    posiadaczem karty, i kto będzie wyświetlany, decyduje umowa o kartę.
    Posiadacz, to ten który podpisał umowę, więc nawet jedyna karta, użytkowana
    przez inną osobę, podpięta będzie pod posiadacza, a nie pod użytkownika.

  • 7. Data: 2004-05-27 05:34:14
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    =
> [...]
    użytkowana
    > przez inną osobę, podpięta będzie pod posiadacza, a nie pod użytkownika.

    W pierwszym poscie bylo :-)

    "Jako pelnomocnik wyrobilem sobie karte do konta " - umowe podpisywalem ja.

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2004-05-27 11:00:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > W pierwszym poscie bylo :-)
    >
    > "Jako pelnomocnik wyrobilem sobie karte do konta " - umowe podpisywalem
    ja.

    Bo pytanie nie powinno być kto podpisywał, ale w czyim imieniu i na czyją
    rzecz? :) Jako pełnomocnik nie mogłeś tego zrobić w imieniu własnym i na
    swoją rzecz, a jedynie na rzecz i w imieniu swojego mocodawcy.
    Idąc dalej uważam, że użytkownikiem, który jest posiadaczem samoistnym obu
    kart, będzie strona umowy o kartę. Natomiast użytkownik, który jest
    pełnomocnikiem, będzie posiadaczem zależnym.

    W związku z tym zależeć będzie wyłącznie od banku czy posiadaczy zależnych
    umieszcza w systemie czy nie i w zależności od tego wyświetlać się będzie
    dane konkretnej osoby. Uważam jednak, że przypisywanie karty posiadacza
    zależnego (użytkownika) do profilu posiadacza samoistnego (posiadacza) jest
    niecelowe i wprowadza niepotrzebne zamieszanie. Sprzedawcy bowiem nie
    powinno interesować, kto jest posiadaczem samoistnym, a jedynie czy osoba
    płacąca daną kartą jest do tego uprawniona. I jeśli dane w posie nie
    zgadzają się z danymi na karcie, to takiej pewności sprzedawca mieć nie
    może.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-05-27 12:28:28
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > płacąca daną kartą jest do tego uprawniona. I jeśli dane w posie nie
    > zgadzają się z danymi na karcie, to takiej pewności sprzedawca mieć nie

    No dokladnie o to mi chodzilo. I stad bylo pytanie - jak powinien zachowac
    sie sprzedawca. Wg EIP wazne dla niego jest to co jest wyembosowane.
    Ale tez nie do konca - bo tak jak w przypadku braku zgodnosci wyembosowanego
    nr karty ze stanem faktycznym karta powinna byc zatrzymana, tak i w tym
    przypadku sprzedawca moze stwierdzic, iz dane nie sa zodne i zatrzyma karte.

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2004-05-27 14:15:19
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

> [...]
    merchant
    > zgodnie ze sztuka powinien taka karte zatrzymac?

    Faktycznie trochę to dziwne .... ???
    Ale .. może przez analogię do rachunków i kart dla firm.
    Przysłowiowy Kowalski bedzie użytkownikiem karty firmowej firmy "KOGUCIK". I
    w terminalu wyświetli się zapewne pełna nazwa firmy - właściciela rachunku
    do którego podpieta jest karta a na karcie bedzie imię i nazwisko
    KOWALSKIEGO + nazwa firmy.

    Jaca