  • 51. Data: 2015-11-18 23:27:37
    Temat: Re: BZ WBK wstrzymuje sprzedaż kart przedpłaconych
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2015 17:17:27 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Jak już ktoś wspomniał - za trotyl się kartami nie płaci, więc
    > twierdzenia o "finansowaniu terroryzmu" można włożyć między bajki.

    "finansowanie terroryzmu" to buzz words, pod które można podciągnąć
    wszystko i przepchnąć wszystko.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2015-11-19 11:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 17:27, J.F. pisze:

    >Po co miałaby to robić? (ściągać z karty?)

    No, oproc pewnego uwiarygodnienia jak powyzej, to rozwiazuje tez
    kwestie transferu pieniedzy na wieksza odleglosc.

    >Płacenie kartą gorzej wygląda. To znaczy nie w ogólności, ale w tym

    No wlasnie - w ogolnosci nie wyglada gorzej :-)

    >przypadku, bo ktoś musiałby te karty zasilać z jakiegoś konta, nie
    >wiadomo w sumie po co (no i skąd założenie, że te pieniądze są na
    >jakimś
    >koncie, zwykle właśnie nie są, skoro mają potrzebę ich wyprania).

    Ale pominales mozliwosc zasilenia wplata gotowkowa w banku.

    J.

  • 53. Data: 2015-11-19 11:30:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 17:28, WAM pisze:

    >Tę część akurat można odblokować, choć nie każdy wie, nie każdemu się
    >chce itp.
    >Pomijając już monstrualnie dużą kwotę wolną od zajęcia, gdzie w
    >praktyce
    >wiele miesięcy można pracować i unikać jej zajęcia na koncie.

    A jednak sie zdarza zajecie.

    Poza tym ... czy dluznik juz nie ma prawa zyc ? Np kupic nowej
    kuchenki, jak sie stara zepsuje ?

    J.

  • 54. Data: 2015-11-19 12:23:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Co najmniej watpie. I co by mialy wykryc ?

    Też wątpię, ale wiesz, byli tacy, co wątpili, że jest jakakolwiek szansa
    ataku na Enigmę wojskową i w związku z tym nie próbowali, a znaleźli się
    tacy co nie wiedzieli, że się nie da :).

    Co wykryć?
    Założenie, że rejestracja numerów rejestracyjnych na prawie każdej ulicy.
    Po każdym ataku analiza wstecz (kilka miesięcy) zachowania terrorystów,
    analiza ruchu ich samochodów (lub wynajmowanych) i próba stworzenia jakiegoś
    wzorca. Może się okaże że podobne częstotliwości przemieszczeń, trasy itp.
    odbywa tylko 0,01% wszystkich samochodów w mieście.
    Podejrzewam, że ruch samochodu którym ktoś dojeżdża do pracy i co jakiś czas
    pojedzie do znajomych będzie miał kompletnie inną charakterystykę niż
    samochodów terrorystów.

    > Jesli juz, to przydatne sa zapisy z wielu kamer - mozna zobaczyc co
    > wybuchlo, kto zostawil samochod czy pakunek, przesledzic skad przyjechal,
    > a przy duzej ilosci lub rozpoznawaniu twarzy - nawet co robil przez
    > poprzednie dni.
    >
    > Tylko co dalej - aresztowac mieszkancow dwoch blokow, bo miedzy nimi
    > zaparkowal terrorysta i potrzymac az sie przyznaja ?

    Chodzi mi o wykrycie przygotowań do kolejnych ataków na podstawie analizy
    przygotowań do danego ataku. Skoro zapobiegli iluś tam to materiału do
    analizy byłoby więcej a nie tylko z udanego ataku.

    > Czy tylko rewizje wszystkim zrobic ?
    > To sie moze skonczyc tak, ze obywatele nakaza zlikwidowac wszystkie kamery
    > :-)

    Zakładałem, że obywatele nie byliby w żaden sposób nękani.

    > Choc oczywiscie jakby tak zamontowac kamery w kazdej bramie, to by
    > wystarczylo tylko do bramy sie ograniczyc, w kazdym korytarzu to juz do
    > mieszkania, a jakby tak jeszcze w kazdym mieszkaniu zamontowac, to by
    > mozna sprawdzic po co przyszedl i o czym rozmawiali, co by zaoszczedzilo
    > mieszkancom aresztu, wiec kamery dobre sa :-P

    Cały czas myślisz o wykryciu z kim dana grupa się kontaktowała, a ja o
    wykryciu innej, kompletnie niezależnej grupy o której służby jeszcze nic nie
    wiedzą. Zakładam, groźne są tylko te grupy, o których służby nie wiedzą.
    P.G.

  • 55. Data: 2015-11-19 13:13:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka napisał(a) :

> [...]
    > pojedzie do znajomych będzie miał kompletnie inną charakterystykę niż

    Jak i kolejnych 30% kierowców - młodych ludzi mających jakieś życie
    towarzyskie :-D

    Ha, ha, ha.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 56. Data: 2015-11-19 14:19:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:n2ked1$1is$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak i kolejnych 30% kierowców - młodych ludzi mających jakieś życie
    > towarzyskie :-D

    Na początku napisałem, że ciekaw jestem, czy jest jakaś prawidłowość
    poruszania się samochodem przy przygotowywaniu zamachu dająca się odróżnić
    od aktywności innych ludzi. Potem wskazałem, że jak chodzi o dojazdy do
    pracy to ich odmienność wydaje się być oczywista.

    Twoją wypowiedź rozumiem jakbyś wykluczał możliwość odróżnienia takich
    przygotowań od normalnego życia towarzyskiego młodych ludzi.
    Przyjmujesz, że się nie da. Mi się wydaje, że może się nie dać, ale może
    znajdzie się ktoś, kto nie będzie wiedział, że się nie da.
    Dlatego zacząłem od ciekaw jestem...

    > Ha, ha, ha.

    Czasem coś trzeba napisać, aby rozweselić czytających :).
    P.G.

  • 57. Data: 2015-11-19 14:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >jakiś czas pojedzie do znajomych będzie miał kompletnie inną
    >charakterystykę niż samochodów terrorystów.

    No, zebys tylko nie byl aresztowany, bo odwiedziles znajomych nie tam
    gdzie trzeba :-)

    Ci terrorysci byc moze gdzies pracuja i dojezdzaja ... ale przeciez
    nie ma obowiazku pracy, a dojezdzac do niej mozna tramwajem ... wiec
    samochod moze miec podobna ch-ke :-)

    Owszem, gdzies tam uslyszalem "jak uslyszalem ze policja bedzie
    prowadzic poszukiwania, to wiedzialem, ze bedzie lapanka w dzielnicy
    XXX.
    W tej brukselskiej dzielnicy mieszka podejrzany element, latwo tam
    kupic bron, i tam policja zazwyczaj robi pokazowa lapanke".

    No coz, mozna by sprawdzic kto z Francji odwiedzil ostatnio te
    dzielnice ... ale jak sie okaze, ze Ty tez odwiedziles ?

    >Chodzi mi o wykrycie przygotowań do kolejnych ataków na podstawie
    >analizy przygotowań do danego ataku. Skoro zapobiegli iluś tam to
    >materiału do analizy byłoby więcej a nie tylko z udanego ataku.

    Ja sie domyslam o co Ci chodzi, tylko ze wyniki moga byc bardzo
    niepewne.

    >Zakładałem, że obywatele nie byliby w żaden sposób nękani.

    Oczywiscie, tylko tych wszawych islamistow nekac :-)

> [...]
    >o wykryciu innej, kompletnie niezależnej grupy o której służby
    >jeszcze nic nie wiedzą. Zakładam, groźne są tylko te grupy, o których

    Tych grup moze byc tyle, ze sluzby nie nadazaja.
    Ale analiza kontaktow IMO cenna rzecz - mozna trafic na grupe
    wspomagajaca, mozna przez do innych podgrup.

    J.

  • 58. Data: 2015-11-19 18:39:06
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.11.2015 o 17:17, Liwiusz pisze:

    > Jak już ktoś wspomniał - za trotyl się kartami nie płaci, więc
    > twierdzenia o "finansowaniu terroryzmu" można włożyć między bajki.

    Ale dlaczego takimi kartami nie możnaby za trotyl zapłacić? Z jednej
    strony globu ktoś wpłaca na artę kasę, z drugiej strony globu ktoś tę
    kasę wypłaca z bankomatu.

    > A terrorystom "na waciki" można przesyłać pieniądze na wiele innych
    > sposobów.

    I wszystkie te sposoby są solą w oku KNFów i innych takich, właśnie
    likwidują jeden z nich.

    Ciekaw jestem kiedy WU zlikwidują.

    p. m.

  • 59. Data: 2015-11-19 18:54:38
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.11.2015 o 17:04, J.F. pisze:

    > Poniekad na to samo wychodzi - skoro wykazujesz, ze pochodza z
    > legalnego zrodla, to jak moga pochodzic z nielegalnego :-)

    IMHO nie. Mogę wykazać legalność źródła w sensie skarbowym, kiedy dla
    policji nadal będzie powiązanie między moim oficjalnym dochodem a moim
    nieoficjalnym biznesem.

    Powiedzmy, że mam kasę ze skimmingowania (skimmowania?) kart. Jak po
    prostu ją sobie przeleję na konto mojego biznesu z którego wykazuję
    dochód to najbardziej nierozgarnięty policjant zauważy że warto by
    zainteresować się moją osobą. Wejdą, przeszukają, zabezpieczą, interes
    wpadł.

    > Skoro biznes jest nielegalny, to odpowiednie organy nie powinny o nim
    > wiedziec z zalozenia.
    > A jak sie dowiedza, to masz wieksze zmartwienia niz powiazanie kasy z
    > biznesem,

    No to przecież o tym piszę.

    > Wiec problemy sa raczej w druga strone:
    > -jak uzasadnic to co latwo zobaczyc - drogie rezydencje, drogie
    > samochody, miliony na koncie ... i zero podatku dochodowego,

    W tym celu udajesz że masz dochody których nie masz. Ale musisz też
    udawać że nie masz innych dochodów które masz. Nie piszę tutaj o
    przypadkach typu sławny mafiozo o którym wszyscy wiedzą ale nikt mu nie
    może nic udowodnić.

    > -jak wprowadzic do systemu te miliony w drobnych uzywanych
    > banknotach - zakladajac, ze natura biznesu taka, ze przychod w takiej
    > postaci powstaje ...

    A jeżeli natura jest taka że masz pieniądze w formie elektronicznej?

    Być może naiwnie myślę i ktoś kto siedzi w brudnych biznesach by moje
    scenariusze wyśmiał, ale jeżeli mam wspólnika który siedzi w jakimś
    kraju o utrudnionej współpracy oragnów ścigania, w tym samym kraju mam
    zarejestrowaną spółkę to:

    * wysyłam wspólnika kasę za pomocą takich kart, on je wypłaca z bankomatu,
    * wpłaca je na konto spółki,
    * ja spółce wystawiam fakturę za używanie znaku towarowego na kwotę X
    zł, oni mi tą fakture opłacają przelewem.

    IMHO w dużym uproszczeniu jest to całkiem dobry schemat prania brudnej
    kasy. Wyobrażam sobie że w rzeczywistości ma on o wiele więcej stopni,
    spółka może być zarejestrowana w innym kraju niż wypłaca wspólnik ...
    może tych spółek być więcej, karty mogą być użyte do zakupu towarów
    łatwosprzedawalnych itd....

    Tak czy inaczej - anonimowe przelewanie kasy na pewno bardziej pomaga
    niż przeszkadza w praniu brudnych pieniędzy.

    p. m.

  • 60. Data: 2015-11-19 19:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 18:54:38 +0100, m napisał(a):

> [...]
    > dochód to najbardziej nierozgarnięty policjant zauważy że warto by
    > zainteresować się moją osobą. Wejdą, przeszukają, zabezpieczą, interes

    Jakis kiepski przyklad - ze skimmingu to masz duzo drobnej gotowki, i
    wracamy do problemu - choc pranie nie musi dotyczyc gotowki.

    No chyba ze np masz dostep do konta z wiekszym stanem, np z jakies
    hakerki, na falszywa osobe zalozona, i teraz trzeba jakos wybrac z
    niego pieniadze.
    Cos mi sie nawiasem mowiac przypomnialo - byl jeden szantarzysta, co
    kazal sobie okup wplacic na konto - i wybieral potem z bankomatow.
    Konto oczywiscie nie na niego.

> [...]
    > udawać że nie masz innych dochodów które masz. Nie piszę tutaj o
    > przypadkach typu sławny mafiozo o którym wszyscy wiedzą ale nikt mu nie

    Al Capone poszedl siedziec za nieplacenie podatku dochodowego :-)

    > A jeżeli natura jest taka że masz pieniądze w formie elektronicznej?

    A widziales, zeby ktos za narkotyki placil przelewem ? :-)

    No, przy dopalaczach moglo sie zdarzyc.

> [...]
    > * ja spółce wystawiam fakturę za używanie znaku towarowego na kwotę X
    > zł, oni mi tą fakture opłacają przelewem.

    Mozna, ale czy nie prosciej pojechac z koperta/walizka pieniedzy ?

    > IMHO w dużym uproszczeniu jest to całkiem dobry schemat prania brudnej
    > kasy. Wyobrażam sobie że w rzeczywistości ma on o wiele więcej stopni,
    > spółka może być zarejestrowana w innym kraju niż wypłaca wspólnik ...

    Tak czy inaczej - powstaje duza ilosc gotowki.
    A na to sluzby poluja - bo jak gotowke ma, to narkotyki sprzedaje :-P

    J.