  • 21. Data: 2003-03-01 15:46:07
    Temat: Re: BRE - strata 380 mln w 2002
    Od: t...@p...onet.pl

    http://www.kredytbank.pl/o_banku/relacje_z_inwestora
    mi/raporty_okresowe/raporty_

    > no to czytamy:
    > Wynik finansowy Grupy Kapitalowej za 12 miesiecy 2002 roku zamknal sie
    > strata brutto w wysokosci 277.748 tys.zl. Strata netto w tym okresie
    > wyniosla 328.304 tys zl. [...]
    > Najistotniejszy wplyw na ksztaltowanie sie pozycji bilansu i rachunku
    > zyskow i strat Grupy Kapitalowej KB S.A. miala sytuacja ekonomiczna
    > jednostki dominujacej. [...]
    > Kredyt Bank po raz pierwszy w calej swojej dotychczasowej historii
    > zakonczyl rok obrotowy strata netto, ktora wyniosla -331.806 tys. zl.

> [...]

    W tymże dokumencie (raport za IV kwartał 2002) na stronie 3 czytamy:
    ************
    Największy udział na poziom pozycji udział w zyskach/stratach netto jednostek
    podporządkowanych wycenianych metodą praw własności z uwzględnieniem
    amortyzacji goodwiil’u tych jednostek miały następujące spółki: Żagiel S.A.
    (-25,6 mln zł), PTE Kredyt Bank S.A. (-20,8 mln zł) TuwRiGŻ Agropolisa S.A.
    (-14,9 mln zł), Kredyt Lease (-14,2 mln zł) a także PKB S.A. (+15,8mln zł)
    *************
    Ponadto w innych fragmentach jest mowa o dużych stratach związanych z
    inkorporawaniem Polskiego Kredyt Banku.

    Pozdrowienia. „Specjalista z Centrali”

  • 22. Data: 2003-03-01 16:05:08
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    tensor1 napisal:
    > W tymże dokumencie (raport za IV kwartał 2002) na stronie 3 czytamy:
    > [...]

    co nie zmienia faktu, iz w 2002 roku KB wygenerowal wieksza strate niz
    Grupa KB; nie miala miejsca sytuacja, ktora opisywales wczesniej

    > Pozdrowienia. „Specjalista z Centrali”

    rowniez pozdrawiam,

    ps a propos "Centrali" przypomnial mi sie taki dowcip:
    13:47 RSHA
    Stirlitz wchodzi do Schellenberga.
    Schellenberg - Stirlitz dlaczego macie majtki w czerwone groszki?
    Stirlitz zamyslil sie. O majtkach w czerwone groszki wiedziała tylko
    centrala w Moskwie i radiotelegrafistka Katia. Skad Schellenberg wie o
    tych majtkach?!
    Schellenberg - Stirlitz zapnijcie sobie rozporek! ;)

    Jeszcze raz pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 23. Data: 2003-03-01 16:48:31
    Od: t...@p...onet.pl

    Teraz to już zupełnie nie rozumiem. Grupa KB wygenerowała stratę 330 mln, zaś
    grupa BRE 380 mln Na straty grupy KB składała się strata KB oraz innych
    podmiotów. Podobnie w grupie BRE. Jak więc można mówić, że

    *****************************
    w 2002 roku KB wygenerowal wieksza strate niz
    Grupa KB; nie miala miejsca sytuacja, ktora opisywales wczesniej
    *****************************
    Straty innych podmiotów (z grupy KB )wyspecyfikowane w raporcie wynoszą około
    58 mln.(poprzednio napisałem 80; nie zauważyłem w pewnym miejscu plusa). Do
    tego trzeba dodać straty związane z inkorporacją Prosper Banku. Z innego
    miejsca tego raportu oraz z raportu za III kwartał można je ocenić w granicach
    40 mln. Łącznie 98 mln. Przy tych obliczeniaqch wychodzi, że sam KB ma stratę
    330 - 98 = 232 mln. W poprzednich postach pisałem, że strata samego KB jest
    znacznie mniejsza; dla mnie kwota 98 mln to znacznie

    Z tych porównań wychodzi także, że strata samego BRE (zdaje się rzędu 200 mln)
    jest mniejsza niż samego KB (232mln). Ja jednak nigdy nie twierdziłem, że jest
    inaczej. Po prostu na temat DOKŁADNYCH relacji (wieksza/mniejsza) nie
    wypowiadałem sie. Wychodząc z fałszywych założeń można udowodnic każdą tezę. I
    ty to robisz. Pozdrowienia Tensor1.

    PS. Kawał nawet śmieszny.

  • 24. Data: 2003-03-01 16:53:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wypowiadałem sie. Wychodząc z fałszywych założeń można udowodnic każdą tezę.

    Jeszcze jedno aby było w pełni precyzyjnie. Nie wypowiadałem się na temat
    DOKŁADNYCH relacji (wieksza/mniejsza) w przedmiocie straty samego BRE oraz
    samego KP. Natomiast wypowiadałem się i powtarzam strata grupy BRE jest o 50
    mln większa niż strata grupy KB. I to na tyle. Tensor1.

  • 25. Data: 2003-03-01 20:12:52
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Witek wrote:
    > Oj, chyba nie ;PPP

    Oj chyba tak :)

    > powiedział Kostrzewa. Przyznał, że dotychczasowe inwestycje w
    > bankowość detaliczną kosztowały bank 202 mln zł.

    Ano wlasnie. Zwazywszy, ze projekt mBanku robia od maja 2000 i na cala
    bankowosc detaliczna przeznaczyli 50 mln dolarow (czyli akurat
    wymieniona sume) - to sciemnial, ze te pieniadze poszly na rozwoj w
    2002 roku.
    Jakos musial sie tlumaczyc- wybral ten sposob... :)

  • 26. Data: 2003-03-01 20:59:15
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b3r4gk$2v0>
> [...]
    > bankowosc detaliczna przeznaczyli 50 mln dolarow (czyli akurat
    > wymieniona sume) - to sciemnial, ze te pieniadze poszly na rozwoj w

    Trzeba jeszcze przeanalizowac historyczne sprawozdania finansowe i sprawdzic
    jak te wydatki zostaly ujete w RZiS w poszczegolnych latach.

    Karol

  • 27. Data: 2003-03-01 21:26:21
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał

> [...]
    > bankowosc detaliczna przeznaczyli 50 mln dolarow (czyli akurat
    > wymieniona sume) - to sciemnial, ze te pieniadze poszly na rozwoj w

    Chyba sie nie rozumiemy. SL powiedzial, ze 25% straty BRE za rok 2002r.,
    pochodzi z kosztow zwiazanych z detaliczna czescia BRE. Czyli wynika z tego, ze
    koszty zwiazane z MB+mB w roku 2002r., to ok. 50 mln zl. Tak ja to rozumiem....
    a czy tak jest faktycznie, to inna bajka ;-))

  • 28. Data: 2003-03-01 21:40:30
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    rozumiem....
    > a czy tak jest faktycznie, to inna bajka ;-))

    25% z 380 mln to 95 mln

  • 29. Data: 2003-03-02 00:11:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > 25% z 380 mln to 95 mln

    A ten znowu swoje. Chyba ktos cos ci liczyl. Ile miala grupa BRE banku
    srtaty, a ile sam bank straty. Prawda?
    A jezeli tak - to co to za wyliczenia i po co? Nic nie chcesz
    udowadniac, a caly czas nieudolnie jak tym razem probujesz, hehehehe

  • 30. Data: 2003-03-02 00:12:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > Czyli wynika z tego, ze koszty zwiazane z MB+mB w roku 2002r., to
    > ok. 50 mln zl. Tak ja to rozumiem.... a czy tak jest faktycznie, to

    Ych - to cytuj kurde SL a nie Kotrzewe ;)